3 כלים חינמיים שיחשפו בפניכם את ההצלחות של המתחרים שלכם

דרך טובה להשתפר ולזכות לחשיפה גדולה יותר עבור המיזם שלכם תהיה אם תלמדו מה המתחרים שלכם עושים טוב יותר מכם. הנה 3 כלים חינמיים שיעזרו לכם לגלות

shutterstock chess

הפוסט נכתב ע”י יואב וילנר, מנכ”ל Ranky, המבצעת שיווק לסטארטאפים.

השנה הזו מסתמנת כשנה הקשה ביותר מבחינת תחרות אונליין, בייחוד בתעשיית הסטרטאפים הישראלית. ההרגשה של “כבר חשבו על הרעיון הזה לפניי” לא סתם מרחפת מעל כולנו, היא מבוססת על כך שבשנה שעברה היו 5,000 סטארטאפים שונים דחוסים להם בחום של תל אביב בלבדאם צריך לנחש, הייתי אומר שהשנה המספר כמעט הכפיל את עצמו.

איך זה נוגע אליכם?

כי אם אתם קוראים את זה, אתם כנראה בעלים או בכירים בסטארטאפ ישראלי. יש לכם מוצר גאוני, אבל אתם לא מצליחים לפרוץ עם השיווק שלו והמתחרים תמיד צעד אחד לפניכם.

יש לאלפי הסטארטאפים האחרים עובדים או ספקים שמבצעים להם שירותי Online marketing מסביב לשעון – קמפיינים כבדי משקל בגוגל, פייסבוק ולינקדאין; קידום אורגני (SEO) של האתר שלהם על מגוון ביטויים נחשקים; הגדלת הקהילה שלהם בטוויטר ועוד. אבל לא תמיד צריך להשקיע את כל ה-Seed round שלכם בכל אחד מהנ”ל. לפעמים, כל מה שצריך זה בסה”כ לראות מה המתחרים עושים שעובד להם כל כך טוב.

להלן חלק מהכלים שאני משתמש בהם כאשר ניגש אלינו סטארטאפ חדש כלקוח.

OpenSiteExplorer

הכלי הממכר מבית Moz הוא אבן דרך בעבודתם של אנשי SEO, ואפשר לרדת איתו לרזולוציות מאוד גבוהות בניתוח אתרים של מתחרים, אבל כל אחד יכול להשתמש בו ברמה הבסיסית. מתוך עשרות הכלים שניסיתי ב-5 השנים האחרונות, הוא נותן את התמונה הכי מדוייקת לגבי מאמצי ה-SEO של המתחרים שלכם.

pic1

צילום המסך כאן מראה כמה קל עבורכם לצפות בפירוט של כל האתרים שמקשרים לאתר שלי. בגלל שאנחנו צוות שמבצע בין היתר Content Marketing לסטארטאפים, הייתם מצפים שאנחנו נכתוב תכנים לבלוגים שקשורים לנישה שלנו… וזה בדיוק מה שאתם יכולים לאשש ב-OpenSiteExplorer.

אם אתם נמצאים בתחרות עם סטארטאפ נורא דינמי שעובד קשה על האתר שלו, יעניין אתכם לבקר בלשונית שנקראת Just Discovered – היא מזהה איזה אתרים חדשים מקשרים לאתר של המתחרה שלכם מהימים האחרונים.
זה עובד מדהים, אתם יכולים לראות שם קישור שעלה לאתר המתחרה אפילו פחות משעה שהוא באוויר – כולל הזמן המדויק שהדף עלה לאוויר.

pic2

QuickSprout

אם עדיין לא הכרתם, הבלוג QuickSprout הוא מאגר הידע הכי חשוב שתכירו. הוא מנוהל ע”י היזם שאחראי גם על תוכנות מפורסמות כמו CrazyEgg או KissMetrics – אז הוא מבין דבר או שניים בשיווק. לפני כחצי שנה, הוא הוסיף לדף הבית כלי חינמי שמנתח את האתר שלכם או של המתחרים שלכם.

נניח ואתם מתחרים שלי, ואתם גם מבצעים Growth Hacking לסטארטאפים. כנראה שיעניין אתכם לדעת מה המאמרים הכי פופולאריים בבלוג שלי, כי אם מאמר שלי קיבל 200 שיתופים בסושייל אז הוא מעניין את הקהל…

למה שלא תכתבו מאמר על אותו נושא בדיוק, רק יותר טוב ממני – וככה תגנבו ממני את אור הזרקורים?

pic3

HubSpot

כולנו מכירים את HubSpot, תוכנת פרמיום נורא משוכללת ויקרה שנועדה לנהל את פעולות השיווק במקום אחד – מבניית דפי נחיתה ועד ניהול פרופילים של החברה בסושייל מדיה. אבל לא כולם מכירים את הכלי החינמי של HubSpot, שנקרא Marketing Grader.

הכלי הזה נותן רשימת מכולת על כמה פעולות שיווק מאוד בסיסיות שאתם או המתחרה שלכם לא מבצעים. לצורך ההדגמה, הכנסתי URL של סטארטאפ ישראלי מאוד גדול ומוכר.

pic4

כמו שאתם רואים, הסטארטאפ הגדול והמוכר קיבל ציון נמוך של 44 מתוך 100. אם נכנסים לכל קטגוריה בנפרד, מבינים אילו דברים בסיסיים הוא לא עושה נכון או בכלל.

לדוגמא, בגזרת הבלוג:

pic5

כמו שאתם רואים, הסטארטאפ עדיין לא הספיק להקים בלוג – וכולנו יודעים מה ההשפעה של בלוג גם על מיתוג וגם על טראפיק לאתר.

אם אתם המתחרים שלו, אתם יכולים להקדים אותו ולהקים בלוג מוצלח ומושקע. בבלוג שלנו כתבתי מאמר ששמו Growth Hacking 101. לא ציפיתי שמהמאמר ייצור עניין כה רב, אבל עד היום הוא הביא לנו מספר נאה של לקוחות פוטנציאליים שהתרשמו ממנו, וגם קיבל הרבה קישורים טבעיים מהאתרים הטובים בעולם שהמליצו עליו כמקור מידע.

כמה מילים אחרונות…

בשיווק באינטרנט אין דבר כזה להיות “הכי טוב”. כל מה שצריך זה לעשות דברים קצת יותר טוב מהמתחרים הכי גדולים שלכם. התחרות על לב אנשי ה-SEO ב-2014 מובילה ליציאת עשרות כלים שיכולים לשנות לחלוטין את האסטרטגיה שלכם ולעזור לכם לפרוץ תקרות זכוכית שלא ידעתם בכלל שקיימות. רק צריך להתנסות בכלים הנ”ל ולהחליט מה הכי מתאים לכם.

קרדיט תמונה ראשית: chess by shutterstock

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

6 תגובות על "3 כלים חינמיים שיחשפו בפניכם את ההצלחות של המתחרים שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
jkl
Guest

מעולה! תודה רבה!

אורי
Guest

הכותב הנכבד “שכח” להוסיף כלים חשובים חינמיים להלן קישורים

ניתוח מיקום בטרפיק עולמי alexa.com

ניתוח טראפיק מקורות ןעוד עושר של מידע בזמן אמיתי clicky.com

חינם ומעולה google analytics

יואב
Guest

אורי, לכותב ה”נכבד” היה מעט מקום לדבר על הכלים שהוא הכי אוהב.
Analytics לא קשור בכלל לנושא הפוסט (מחקר מתחרים) ואין אדם שלא מכיר אותו.

אני משוכנע שלמדת המון מהפוסט :)
יואב.

שי
Guest

כלי נוסף ומדליק ביותר שמתווסף כפלאגין לדפדפן הוא
follow.net

גלעד
Guest

תודה על המידע. האם אתם מתעסקים גם עם סטארטאפים בהתהוות?

יואב
Guest

אנחנו לא מאמינים בהגדרות מראש :)
דבר איתי, yoav@ranky.co

wpDiscuz

תגיות לכתבה: