תכנים חינמיים באינטרנט עלולים לעלות ביוקר

ענקית אבטחת המידע מקאפי מפרסמת היום דו”ח בנושא הסיכונים הקשורים לסרטים ולמוזיקה באינטרנט החושף את המספר ההולך וגדל של איומים הקשורים לפופולאריות של מוזיקה ווידאו און ליין.

ענקית אבטחת המידע מקאפי מפרסמת היום דו”ח בנושא הסיכונים הקשורים לסרטים ולמוזיקה באינטרנט (“Digital Music & Movies Report: The True Cost of Free Entertainment” ). הדו”ח חושף את המספר ההולך וגדל של איומים הקשורים לפופולאריות של מוזיקה ווידאו און ליין. חוקרי מק’אפי מצאו כי הוספת המילה “חינם” (free) לחיפושים, מגבירה את הסיכון שהגולש יגיע לאתר זדוני. עוד עולה מהמחקר, כי פושעי המחשוב מסתירים תוכן זדוני באתרים הקשורים למוזיקה וסרטים וכן באתרי מעריצים.

בשנים האחרונות, כאשר יותר ויותר גולשים, משתמשים באינטרנט לצפייה בוידיאו או להורדת מוזיקה, פושעי המחשוב משכללים את שיטות הפעולה שלהם. לפי חברת המחקר comScore למעלה מ-177 מיליון משתמשי אינטרנט בארה”ב, צפו בתכני וידאו באינטרנט במהלך חודש יוני האחרון, לעומת 157 מיליון, בחודש יוני, בשנה שעברה.  חוקרי מק’אפי מדגישים בדו”ח, מספר איומים ספציפיים, הכוללים את האיום של תוכנות חינם, ,MP3 קבצי ידאו, דפי אוהדים מסוכנים ומודעות זדוניות שעלולות להופיע אפילו באתרים ממוסדים ובעלי מוניטין. המחקר מצא שהוספת המילה חינם free, לחיפוש רינגטונים במנועי החיפוש, מעלה פי 3 את רמת הסיכון בתוצאות החיפוש. במק’אפי מציינים, כי סיכון זה קיים באנגלית וגם בשפות נוספות.

חיפוש המחרוזת “MP3s” מעלה את רמת הסיכון בתוצאות חיפוש המוסיקה, כאשר הוספת המילה ‘חינם’ לחיפוש (הביטוי “free MP3s”) מגבירה את רמת הסיכון אף יותר. במחקר מציינים, כי אפילו כאשר הגולש מציין שהוא מעוניין לשלם עבור ה-MP3 בחיפוש, התוצאות עדיין יפנו אותו לתכנים פיראטיים. מק’אפי גם גילתה אלפי כתובות URL זדוניות וחשודות, הקשורות למועדוני מעריצים, או לתגובות ברשתות חברתיות, כמו יוטיוב וטוויטר. דרך נוספת להעברת תוכנות זדוניות, הינה באמצעות פרסומות זדוניות (malvertising), כאשר מודעה משמשת להפצת תוכנה זדונית, או לפריצה לדפדפן של המשתמש.

ממק’אפי נמסר כי: “גולשים מבקרים באתרי מעריצים, מורידים סרטים וקוראים חדשות אודות סלבריטאים, אך לרוב אינם מודעים לסכנות הכרוכות בכך. הם יכולים לגשת לתוכן חינמי במהירות ובקלות, אך למעשה יש לכך מחיר. על הלקוחות להיות מודעים לסכנות הקיימות ולפוטנציאל לסכנות חדשות”.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

1 תגובה על "תכנים חינמיים באינטרנט עלולים לעלות ביוקר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אבטחת מידע
Guest

לא מפתיע..

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל