יצרנית האייפון משקיעה ב-Powermat הישראלית

פוקסקון, הענקית הסינית שמייצרת בין היתר את האייפון, משקיעה בפאוורמט הישראלית, שמפתחת טכנולוגיות טעינה אלחוטיות. מנכ"ל החברה, אלעד דובז'ינסקי: "כל דבר שיש לו צורך באנרגיה יופעל באמצעות טעינה אלחוטית"

משדר 5G אלחוטי. מקור: Powermat

משטחי טעינה אלחוטית נמצאים כיום כמע ט בכל בית ומאפשרים להטעין את היקר לנו מכל בצורה נוחה ולעיתים גם מהירה. אבל לפני כעשור היתה זו Powermat (פאוורמט) הישראלית שהיתה בין החלוצות בתחום. מאז זרמו הרבה אלקטרונים בין האנודה לקתודה ואחרי לא מעט גלגולים, משברים והצלחות, עשתה Powermat פיבוט לתחום הטעינה האלחוטית ב-IoT ורכב, והיום (ד') היא מודיעה על גיוס של 25 מיליון דולר במסגרת סבב B שלה. מי שהובילה את הסבב היא ענקית הייצור הטאיוואנית פוקסקון, שמייצרת בין היתר את האייפון עבור אפל.

טעינה בתוך המכונית

במקום לפעול בתחום הרווי למדי של טעינה אלחוטית של סמארטפונים, מתמקדת פאוורמט בעולמות כמו  רכב – In-car wireless charging – עם הטמעה של משטחי טעינה אלחוטיים ברכבים כמו שניתן לראות ביותר ויותר כלי רכב. בנוסף, החברה פעילה בתחומי ה-IoT דוגמת הטענת מכשור רפואי; רובוטיקה – הטענה אלחוטית של רובוטים תעשייתיים והטענה; ואספקת חשמל לתחום הטלקום – משדרי 5G זעירים.

המוצרים של החברה מתבססים הן על תקן Qi השכיח והן על תקן קנייני שפיתחה בעצמה בהתבסס על השראה אלקטרומגנטית. המוצר כולל משדר שמחובר למקור הכח, בו מוטמע סליל שידור עם מחולל שדה אלקטרומגנטי – ומהעבר השני, מקלט, שמוטמע במכשיר, שבעזרת סליל קליטה "מתרגם" את האנרגיה הזו לאנרגיה חשמלית. היתרון בטכנולוגיה הזו הוא שאובדן האנרגיה בתהליך הוא זניח, זמן הטעינה דומה לטעינה חוטית, ועל פי החברה, גם רמות הקרינה שנפלטות בתהליך נמוכות מטעינה על ידי כבל רגיל.

בשיחה עם גיקטיים מספר אלעד אלעד דובז'ינסקי, מנכ"ל Powermet, כי שוק הטעינה האלחוטית צפוי להגיע להיקפים של 180 מיליארד דולר עד 2030: "אנחנו מזהים אין סוף הזדמנויות בתוך השוק לצמיחה והתרחבות, ובראייה קדימה, כל דבר שיש לו צורך באנרגיה יופעל באמצעות טעינה אלחוטית או באמצעות העברת חשמל ואנרגיה אלחוטית".

ובכל זאת, בתור חברה שהייתה חלוצה בתחום, אין תחושה של החמצה לראות איך היום ניתן למצוא משטחי טעינה אלחוטית בכל בית כמעט? אין תחושה של הקדמתם את זמנכם?

אלעד דובז'ינסקי: "מבחינתנו זה היה רק קצה הקרחון של הענף הזה ופתח את הדלת עבור התרחבות לתחומים חדשים.  אין תחושה של החמצה אלא שמחה על האימוץ של הטכנולוגיה".

על פי החברה, הטכנולוגיה שלה נמצאת ביותר מ-800 מיליון סמארטפונים בעולם, 40 מיליון מכשירים מחוברים ו-8 מיליון מכוניות, כשבין היתר משתפת החברה עם יצרניות דוגמת פוקסקון, Flex, ג'נרל מוטורס ו-Harman.

מקור: Powermat

חילופי מנכ"לים ופיבוט

במהלך השנים עברה פאוורמט לא מעט גלגולים וזעזועים בהנהלה. Powermat שהוקמה ב-2006, נחשבה לחלוצה בתחום הטעינה האלחוטית בעולם, והיתה הראשונה שסיפקה מטענים לצרכן הסופי. לאחר שמכרה מיליוני יחידות מהמטענים שלה, הצליחה החברה להגיע לשווי שיא של כחצי מיליארד דולר, אולם אז החלו הצרות. בין היתר פרש מתפקיד המנכ"ל רן פוליאקין, ממייסדי החברה, אולם גם מחליפו לא האריך ימים. לפני כ-5 שנים מונה אלעד אלעד דובז'ינסקי לתפקיד המנכ"ל והחברה מאז צמצמה פעילות, עשתה פיבוט ועברה מ-B2C, כלומר מכירה ישירה לצרכן, ל-B2B וייצרה מוצרי טעינה אלחוטית ליצרניות אחרות ולארגונים. לפני כחצי שנה הודיעה החברה על הקמת מרכז פיתוח בעיר שנז'ן בסין, מה שאפשר לה בין היתר להתמקד בשוק הסיני ולקדם שיתופי פעולה במדינה, כולל הסכם ההשקעה הנוכחי.

סבב הגיוס הנוכחי בגובה 25 מיליון דולר הובל על ידי FIT, זרוע האחזקות של פוקסקון, ענקית הייצור הסינית, ו-Hudson Sustainable Group, אחת מהמשקיעות הראשונות בפאוורמט.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב[email protected]

הגב

2 תגובות על "יצרנית האייפון משקיעה ב-Powermat הישראלית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ASD
Guest

איזו כותרת קליקבייטית ומביכה

מובך בשבילם
Guest

לגמרי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: