פורסקוור חוברת לפפסיקו בפיילוט עם כרטיסי מועדון

פורסקוור חוברת לתאגיד פפסיקו ורשת חנויות VONS בארה”ב בניסיון להגדיר מחדש נאמנות לקוחות מהי. מלחמות המיקום – הדור הבא.

מלחמת המיקום בין פורסקוור, גו-וואלה ופייסבוק מקבלת תפנית מעניינת מצד פורסקוור – המנסה לשים דגש גדול יותר על נאמנות לקוחות בעולם הפיזי וקצת להתרחק ממשחק הצ’ק-אינים. פורסקוור החלה פיילוט בשיתוף תאגיד פפסיקו ורשת חנויות Vons (מעל 300 חנויות ברחבי ארה”ב), המאפשר לצרכני הרשת לבצע צ’ק-אין בחנויות, לצבור נקודות ולקבל קופונים מותאמים אישית עבור מוצרים של פפסיקו – באמצעות כרטיס המועדון שלהם ברשת Vons.

Foursquare partnership with PepsiCo, Vons

הירשם בפורסקוור, היכנס לאחת מחנויות Vons, קבל קופונים לקנייה הבאה

לדברי טריסטאן וולקר, סמנכ”ל פיתוח עסקי בפורסקוור: “הרעיון הוא: איך אנחנו יכולים להגדיר מחדש את הנושא של נאמנות לקוחות, לא רק מההיבט של החנויות אלא גם מההיבט של יצרניות המזון? לתת ליצרניות הזדמנות להתחבר ולדבר עם הלקוחות שלהן דרך פורסקוור, ולחזק את החיבה למותג?”

“המטרה היא ללמוד בסופו של דבר איך המיקום משפיע על התנהגות הצרכנים שלנו”, אומר Bonin Bough, דירקטור גלובלי, דיגיטל ומדיה חברתית בפפסיקו. בבעלות פפסיקו 5 מותגי-על גלובליים (פפסי, טרופיקנה, Frito-Lay, Gatorade ו-Quaker) לצד עשרות מותגים נוספים, עם מכירות שנתיות של 44 מיליארד דולר ו-200,000 עובדים ברחבי העולם.

למרות המספרים המרשימים והקשר ההדוק עם הצרכנים (מוצרי פפסיקו נמצאים כמעט בכל בית בארה”ב), לפפסיקו אין חנויות פיזיות – דבר המקשה עליה לנתח התנהגות צרכנים ובעצם הופך אותה לתלויה בחנויות המוכרות את המוצרים שלה. הפיילוט עם פורסקוור הולך לשנות את כל זה.

כדי להבין את המשמעות, דוגמא מהחיים שלנו בישראל: יום שישי אחה”צ, סיימתם לשחק כדורגל עם החברה’ בשכונה (עשיתם צ’ק-אין בפורסקוור כמובן), חזרתם הביתה. בפעם הבאה שתעשו קניות בסופר, תגיעו לקופה, תעבירו כרטיס מועדון, ובסוף החשבון תקבלו קופון לקבלת משקה אנרגיה חינם (של Gatorade) בקנייה הבאה שלכם, שתוכלו לשתות לאחר משחק הכדורגל.

קופון משקה סויה למימוש ברכישה הבאה

קופון משקה סויה למימוש ברכישה הבאה - פורסקוור ופפסיקו

“אנחנו יודעים שההזדמנות היא אדירה” אומר בונין, “זה בעצם קמפיין מחקר ופיתוח על דיגיטל: מה עובד ומה לא? איך מחזקים את המחויבות (engagement) של הצרכן? איך ההתנהגויות הבודדות האלה חוברות בסופו של דבר לאסטרטגיה גדולה יותר?”

הפיילוט המחבר בין פורסקוור לבין מועדון הלקוחות של Vons, יעזור לראשונה לצבור יותר משתמשים ולשנייה להגדיל את סל הרכישה הממוצע של הלקוח ומספר הקניות (ביקורים) הממוצע בחודש. העברת כרטיס המועדון בקופה תבצע צ’ק-אין אוטומטי עבור הלקוח (וכמובן תעדכן את החברים על המיקום) וצבירת הנקודות תתחיל. בסוף החשבון יודפסו ללקוח קופונים אישיים (כמו הקופון המופיע למעלה), המבוססים על המידע שנצבר מפורסקוור ומהרשת, לשימוש בקנייה הבאה.

טריסטאן וולקר אף רואה בפיילוט הזדמנות לשנות או להשפיע על התנהגות הצרכנים ומדבר כיצד התגים ו”האופי המשחקי” של פורסקוור יכולים לדחוף אנשים לאכול מזון בריא יותר, לקנות יותר ירקות או לקנות מוצרים המתחילים באותיות א’ עד ת’.

אין ספק שהפיילוט של פורסקוור מהותי להמשך קיומה של החברה ואולי אף יהווה את הבסיס למודל עסקי חדש. בשינוי קל פורסקוור יכולה להציע תוכניות זהות גם עבור רשתות אחרות, כדוגמת וול-מארט בארה”ב, שטראוס, פרוקטור & גמבל או תנובה בישראל. זאת אינה הפעם הראשונה בה מתבצע חיבור בין האונליין לאופליין – הפעם הקודמת היתה כפתור הלייק של קוקה-קולה (זכה במקום הראשון בתחרות Bees Awards).

המלחמה על המיקום, ועל המידע אודות הצרכן, מעולם לא היתה חמה יותר.

דביר רזניק

מנהל שיווק, בלוגר, בעל חיבה עזה לשיווק דיגיטלי, מדיה חברתית וכלים לשיתוף וניהול ידע. מאמין שהמובייל משנה את העולם. דירקטור שיווק בסטארט-אפ Onavo. בוגר תואר שני במנע"ס, בן 32 מקרית אונו.

הגב

2 תגובות על "פורסקוור חוברת לפפסיקו בפיילוט עם כרטיסי מועדון"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עומר מילויצקי
Guest

אחלה סקירה דביר! מענין מאוד לראות כיצד פורסקוור מתחילה ליצור מודלים עסקיים קונקרטיים תוך חיבור אמיתי בין ערכי האפליקציה לבין מותגים ותאגידים גדולים. רק אפשר לדמיין מה יהיו הצעדים הבאים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: