איך בוחרים את התמונות הטובות ביותר להעברת מסר?

אנו חיים בעולם ויזואלי ודוברים את שפת התמונות באופן שוטף יותר ויותר ככל שהשנים עוברות. בעולם בו אנו מוצפים בתמונות, הן בעולם הדיגיטלי והן בעולם הדפוס, השאלה הנשאלת היא: איך להתבלט?

I feel in shape already, Getty Images Israel, Yuri_Arcurs

קרדיט תמונה/צלם: Getty Images Israel, Yuri_Arcurs

מאת שקד כהן, סמנכ”לית Getty Images Israel

הצופה הממוצע הופך להיות יותר בקיא בטרנדים העיצוביים העכשוויים, רגיש לסטיילים נדושים ומניפולציות דיגיטליות. תוכן ויזואלי עוצמתי וייחודי הוא זה ששולט. אלו המשלבים את התוכן הוויזואלי האיכותי בפרויקט, מגבירים משמעותית את התקשורת עם קהל היעד שלהם. הדבר החשוב הוא לגלות אילו תמונות “נוגעות” באנשים ולמה, ולפי זה ליצור קו מנחה לוויזואלים הבאים.

אילו תמונות יוצרות את האפקט החזק ביותר בקרב קהל הצופים? גילינו שרוב הוויזואלים החזקים משתמשים בארבעת האלמנטים הבאים:

1. אי-שלמות

עידן הדוגמנים המושלמים נעלם. בעולם בו הרשתות החברתיות שולטות ובכל כיס קיימת מצלמה איכותית, אנו רגילים הרבה יותר לראות מגוון רחב של אסתטיקות בנוף הוויזואלי שלנו. בני האדם מופיעים בגדלים ובצורות שונות, ההבדלים ביניהם הולכים והופכים מקובלים וחוסר המושלמות הופך להיות עניין נורמלי. בימים אלו, תמונות של אנשים אמיתיים וגוף “לא מושלם” ותמונות “לא מושלמות” מטושטשות, מרוחות ונגועות בשאר טעויות, הופכות ליותר פופולאריות מאי-פעם. מה שרלוונטי היום הוא איננו הרגע המושלם אלא הרגע האמיתי. שימוש בתמונות מסוג זה בפרויקט שלכם מוסיף אפקט של אותנטיות, אמינות ורגש למסר אותו תרצו להעביר.

Man diving into outdoor swimming pool, Getty Images Israel, Jonathan Knowles

קרדיט תמונה/צלם: Getty Images Israel, Thomas Barwick

2. גיוון

הצגת אנשים מרקעים שונים זאת כבר לא אופציה, אלא חובה. נראות וייצוג שיווני הם בראש סדר העדיפויות בימינו ולכן החומרים הוויזואליים מוכרחים להיות מגוונים ככל האפשר. בעולם ישנה עלייה משמעותית בביקוש תמונות של אנשים ממוצאים שונים, בעלי יכולות שונות ומקהילות שונות. חברות כגון “Google”, “H&M” ו-“Make Up For Ever” משתמשות בדוגמנים טרנסג’נדרים בפרסומים שלהם. “רחוב סומסום” העולמית הציגה את הדמות האוטיסטית הראשונה שלה, ג’וליה וחברת “Target” הציגה בפרסום התחפושות שלה ילדה בקביים. גיוון אינו רק הדבר הנכון לעשות אלא מה שהשוק מבקש. האפשרות ליצור ויז’ואל מגוון היא עצומה, כמספר בני האדם בעולם.

Retro Sport 30, Getty Images Israel, Nick Dolding

קרדיט תמונה/צלם: Getty Images Israel, Nick Dolding

3. אפקט השקיעה

היכולות הטכנולוגיות של היום מעניקות ליוצר כלים מתקדמים המאפשרים לצופים “לשקוע” בוויז’ואל כאילו הם חלק בלתי נפרד מהסיטואציה. מכיוון שהיום אנו נחשפים לתכנים בצורה דיגיטלית, היוצרים מנסים לגרות את חושינו ולגרום לנו לשכוח שאנו צופים בעולם דרך חלון דיגיטלי.

בכדי לתת לצופה תחושה שהוא “חי את הסיטואציה”, משתמשים היוצרים במצלמות אקסטרים מתוחכמות, רחפנים מתקדמים ומגוון שכלולים נוספים. אנו צופים בתוצרים על גבי מסכים מתקדמים ברזולוציות גבוהות במיוחד אשר מוסיפים לחוויה “האמיתית” שהיוצר מעניק לצופה.

חברות כגון GoPro, Target ו-Lilly פורצות את גבולות הצילום המקובל ובשימוש במצלמות וידיאו, טלפונים סלולריים ורחפנים מאפשרות גישה עדכנית וזוויות חדשות שטרם נראו.

Fly fisherman releases fish into stream, win, Getty Images Israel, Yuri_Arcurs

קרדיט תמונה/צלם: Getty Images Israel, Ascent Xmedia

4. דמיון

השימוש הרב בתמונות הוא טוב והכרחי אך מביא עמו קושי ואתגר. חברות רבות מנסות ליצור חוויה אותנטית דרך הוויז’ואל ולעיתים התוצאה דומה לתוצרים של חברות אחרות.

לכן יש צורך להשתמש בשיטות צילום אחרות. כל יוצר שואל את עצמו “איך ניתן לקחת נושא כמו פגישה במשרד, נושא שהוצג אין ספור פעמים, ולהפוך אותו למשהו חדש?”.

“איך ניתן לרענן קונספט אלמותי כמו אינדיבידואליזם ולהבדיל את הפרויקט שלך מהמתחרים?”. התשובה היא מתיחת גבולות הדמיון והנכונות לנסות כיוונים חדשים ללא חשש “למשחק” עם חומרים. הדרך ליצור ויז’ואל מעניין מקונספט מיושן ונדוש היא לעבוד עם צלמים חדשניים ולאפשר להם לבטא את הסגנון והפרספקטיבה הייחודית שלהם דרך התמונות. בנוסף, עלינו לחפש השראה בכל מקום אפשרי ולא רק בעולם התוכן שלנו. כדאי לשים לב לחידושים והתפתחויות בתחומים כגון: קולנוע, אמנות, מדע וטכנולוגיה, זאת בכדי לגלות דרכים חדשות לשלב טכניקות יצירתיות ועדכניות בצילומים שלנו. לבסוף, יש לנסות להסתכל על העולם מסביב בסקרנות ובפליאה מחודשת. יצירת ויז’ואל היא חוויה מרתקת, בין אם מרעיונות חדשים או מחידוש רעיונות נצחיים. כשהדמיון מוזרק אל תוך הצילום, התוצאות הן אפקטיביות וויראליות.

Male's back, night in the background, Getty Images Israel, Jonathan Knowles

קרדיט תמונה/צלם: Getty Images Israel, Jonathan Knowles

לסיכום, על מנת להתבלט בעולם ויזואלי מוצף עלינו לשנות את קונספט היצירה ואת התפיסה כלפי “מה הוא ויז’ואל נכון ומשפיע”. לעומת העבר, עלינו להבין כי שוני, גיוון, אי-שלמות ודמיון יוצרים תמונה יפה, מושכת ומשפיעה יותר.

ליצירת קשר עם כותרת הכתבה שקד כהן – shaked@imagebank.co.il

הכתבה בחסות Getty Images Israel

Getty Images Israel היא הנציגה הבלעדית בישראל של חברת Getty Images העולמית המהווה את מאגר הצילומים, הסרטים והאודיו הגדול והאיכותי בעולם. בין השירותים הניתנים ניתן למצוא תמונות עיתונות וקריאייטיב, מאגרי ענק של אוספי תמונות כגון ה-BBC ו - Contour תמונות מיוחדות של אישים מפורסמים, מאגרי מוסיקה וסאונד אדירים ואין סוף של קטעי וידאו מרחבי העולם. בנוסף Getty Images Israel היא הנציגה של מאגרי התמונות IStock ו ThinkStock שניהם מבית Getty Images העולמית. חדשנות היא חלק מה-DNA של Getty Images וכך באופן תמידי היא מחפשת הזדמנויות חדשות להעביר לאוהבי הצילום המרהיב את התוכן הטוב ביותר בעולם.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: