אסטרטגיה שכדאי להכיר להקפצת מספר המשתמשים שלכם

לא מעט סטארטאפים ישראלים כבר עלו על השיטה באמצעותה הם יכולים להקפיץ את מספר המשתמשים שלהם בזמן קצר יחסית. אלו חברות עשו זאת וכיצד?

suhtterstock mobile

הפוסט נכתב על ידי אוהד קוג’מן, מנהל ענף תקשורת במכון היצוא.

יותר מ-2 מיליון אפליקציות מוצעות להורדה בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל ומתחרות על תשומת לב המשתמשים. כשהזנב הארוך הופך להיות ארוך מדי וכשההיצע בחנויות האפליקציות גדול מדי, יש חשיבות עצומה להמלצות ולנוכחות האפליקציה ברשימות המצומצמות של 100 ו-10 האפליקציות המובילות. אם אתם לא שם, אתם כמעט ולא קיימים.

קיימת תחרות עזה בקרב חברות הסטארטאפ שמפתחות את האפליקציות שמנסות להוביל את הגולשים לבחור דווקא בהורדת האפליקציה שלהן. הן מנסות להגיע אל המשתמשים ישירות, בין אם באמצעות פרסום ושיווק, ובין אם בנסיונות שיווקים אחרים שבתקווה יהפכו לוויראליים ויכבשו את השוק.

אבל יש חברות המפתחות אפליקציות שהבינו שקיימת דרך אחרת. במקום להגיע אל כל משתמש בנפרד, הן מנסות לחבור לגופים בינלאומיים שיגדילו את החשיפה לאפליקציה בבת-אחת בעשרות מונים. כך למשל הן יכולות לפנות ישירות למפעילים הסלולריים, ליצרניות המכשירים, ליוצרי תוכן, לחברות מדיה או לגופים קמעונאיים אחרים, ולהציע את עצמן כיישום ייחודי עבורן, ודרכן להגיע במהרה למיליוני משתמשים חדשים.

לשבור את תקרת הזכוכית של מיליון המשתמשים

לקסיפון למשל, מגשרת על אחד מהפערים המוכרים ביותר בעולם העסקים: פער השפה. הפיתוח של החברה מציג שירות תרגום סימולטני לשיחות טלפון, כך שאתם יכולים לדבר בשפת האם שלכם, ולקסיפון תתרגם את דבריכם לשפה הרצויה לצד השני. השירות של החברה מאפשר לשוחח באופן שוטף, וכמה שניות לאחר שהדובר מסיים את דבריו, נשמע התרגום. כדי להרחיב את פעילותה בצורה נרחבת, החלה החברה לחפש שותפים אסטרטגיים שיחשפו אותה ללקוחות נוספים. בסוף 2013 המאמצים נשאו פרי: לקסיפון חתמה על הסכם עם SFR, ענקית תקשורת צרפתית, הסכם שצפוי לחשוף אותה לכ-20 מיליון המשתמשים הפרטיים של SFR, ולמיליון המשתמשים הארגוניים של ענקית התקשורת.

דוגמא נוספת לחברה שעשתה את השינוי במודל מפנייה ישירה ללקוחות פרטיים בלבד למציאת שותפים אסטרטגיים היא Magisto. החברה הישראלית מאפשרת למשתמשים להפוך את הסרטונים שהם מצלמים לקליפ עם מוזיקת רקע, כשהוא ערוך ומוגש בצורה מקצועית תוך דקות ובקלות. מג’יסטו חברה ל-Qualcomm ושתיהן יצרו ביחד את טכנולוגיית ה-CamCrew, המאפשרת למשתמשים לצלם סרטוני וידאו טובים יותר עם אפשרויות זיהוי פנים, המלצות לתאורה ולהצבת הטלפון והמצלמה בזוויות שמהן הצילום יהיה מוצלח יותר. מג’יסטו הבינה את כוחה של התחרות בשוק המובייל ואת הצורך של יצרני המכשירים לבדל את עצמם האחד מהשני. עם הצעת מוצר המתאימה ליצרני מכשירים, לצד הצעה למפעילים סלולריים, הצליחה החברה להגדיל את מספר המשתמשים שלה במיליונים. בינואר 2013 דיווחה מג׳יסטו על 3 מיליון הורדות לאפליקציה שלה. במאי 2014, שנה לאחר מכן, דיווחה כי חצתה את 35 מיליון המשתמשים. המעבר משיווק ישיר של האפליקציה ללקוחות לשיתוף פעולה עם חברות ענק הקפיץ את קצב השימוש במוצר שלה.

הצלחה ישראלית נוספת רשמה לאחרונה חברת Wibbitz, היוצרת סרטוני וידאו מתוך תכנים טקסטואלים. ביוני 2012 השתמשו בשירותי החברה 20 אלף אתרים כדי לקדם את התכנים שלהם. הפיתוח של החברה קסם למשקיעים רבים, ביניהם המיליארדר לי קאשינג, שהשקיע בחברה יותר מ-2 מיליון דולר באמצעות קרן הורייזון. שנה לאחר מכן הצליחה החברה לצבור יותר ויותר משתמשים ולצמוח יותר מכפליים לכ-50 אלף משתמשים. ההצלחה של החברה לא נעלמה מעיני הקהל בתערוכת הסלולר האחרונה בברצלונה, MWC 2014, שם זכתה החברה בתואר “אפליקציית התוכן הטובה של השנה“. לאחרונה הצליחה החברה למנף את ההצלחה בברצלונה לטובת חתימה על הסכם עם גוף מדיה מוביל באנגליה. ההסכם של Wibbitz צפוי לתת לה חשיפה למיליוני הלקוחות של חברת המדיה האנגלית ולהזניק אותה עוד כמה שלבים מעלה.

גם Parko, האפליקציה החברתית למציאת חנייה, עשתה את המפנה מפנייה ישירה למשתמשים לחבירה לחברות גדולות. האפליקציה החינמית מאפשרת למצוא חנייה בהתבסס על שיתוף מידע חברתי של המשתמשים. לחברה גם מידע רב הנאסף כתוצאה מהשימושים באפליקציה, אותו היא יכולה להציע לבעלי עניין כמו סוכנויות פרסום למטרת שיתוף פעולה.

הענקיות מחזרות אחרי הסטארטאפ הקטן

אז איך מגיעים ליותר משתמשים? אם החברות בוחרות להגיע ישירות למשתמש, הן צריכות לפעול בערוצי השיווק הקיימים, כמו למשל סוכנויות פרסום לאפליקציות, שיווק בעזרת סרטוני וידאו, הפצה בבלוגים ובאתרי אינטרנט. אך הפוטנציאל הגלום בחבירה לגופים עסקיים בינלאומיים עשוי להזניק את פעילות החברה מהר יותר.

אם בעבר חברות חשבו שהן יכולות להגיע בכוחות עצמן אל הגופים הבינלאומיים, היום כבר ברור שיש דרך מוצלחת ומהירה יותר לזכות לגישה לענקיות העולמיות. זהו בדיוק תפקידו של ענף התקשורת במכון היצוא, שיוצר הזדמנויות לחברות בתחום. במכון היצוא דואגים להפגיש את היזמים עם גופי הענק הרלוונטיים וליצור קיצור דרך משמעותי.

את פוטנציאל הצמיחה באמצעות חברות סטארטאפ צעירות מבינים גם תאגידי הענק הבינלאומיים. התאגידים מחפשים את החדשנות המתפתחת בקרב החברות הצעירות ומנסות להטמיע אותן מהר בכדי להשיג יתרון בשוק התחרותי. כך לדוגמא, רק לאחרונה הכריזה אמזון שתערוך בחודש הבא כנס למפתחי אפליקציות בישראל, שבו צפויות להשתתף כ-150 חברות. אמזון מעוניינת לקדם פיתוחים לפלטפורמות שלה, ביניהן אמזון קינדל ואמזון TV, וגם לחנות האפליקציות Amazon App Store. כנס המפתחים, הנערך ע”י מכון היצוא בסיוע מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, מהווה הזדמנות ליזמים המקומיים לקדם את פעילותם על גבי פלטפורמת הקמעונאות מהגדולות בעולם.

ב-9 ביוני יתקיים בארץ כנס המפתחים הראשון של אמזון בישראל לפרטים נוספים

קרדיט תמונה: mobile via shutterstock.

הכתבה בחסות מכון הייצוא

המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי מקדם את היצוא התעשייתי ואת יצוא השירותים של מדינת ישראל ושל חברות יצואניות ישראליות וכן מפתח יחסי סחר, שיתופי פעולה ושותפויות אסטרטגיות עם חברות מחו"ל. מכון היצוא מעניק שירותים לאלפי יצואנים ואנשי עסקים בישראל ובעולם ומספק שירותים מגוונים לקהילת היצואנים ואנשי העסקים בישראל בהם: שירותי מידע ויעוץ, קשרים וסיוע מקיפים בקידום היצוא של חברות ישראליות וכן שירותים משלימים עבור קהיליית העסקים הבין-לאומית. בנוסף, המכון יוזם ומארגן משלחות עסקיות יוצאות ונכנסות. יוזם, מקים ומנהל ביתנים לאומיים בתערוכות בין-לאומיות ברחבי העולם ומקיים פעילויות להכשרה ולהדרכה של יצואנים ושל אלה המעוניינים לפתח את יכולות השיווק בינ"ל שלהם בשווקי היעד בחו"ל.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל