פורד חשפה את קיבולת הסוללה המפלצתית של הטנדר החשמלי שלה

יותר מחצי שנה עברה מאז ההכרזה של פורד על F-150 Lightning, במהלכה הספיק לקטוף הטנדר החשמלי כבר 200 אלף הזמנות מוקדמות. אבל רק עכשיו חושפת היצרנית האמריקאית את קיבולת הסוללה המפלצתית שלו: 131kWh לדגם היקר

תמונה: פורד

אחרי שהכריזה בחודש מאי על F-150 Lightning – הגירסה החשמלית לחלוטין של אחד הרכבים האהובים והמזוהים ביותר עם השוק האמריקאי – פורד סופסוף חושפת את אחד הפרטים החשובים ביותר ברכב שלה שכבר מצליח לגרוף כמות אדירה של הזמנות מוקדמות. כל זאת בדרך למלחמה הגדולה עם הסייברטראק, ההאמר החשמלי וכמובן Rivian.

כשהרכב החשמלי שלכם יכול לספק חשמל לכל הבית

כדי שגם אחרוני הספקנים יוכלו לשקול מעבר לרכב חשמלי, גם כמה מרכבי הבנזין (והדיזל) הגדולים והפופולריים ביותר צריכים לקבל את הטיפול הראוי, ולא סתם גירסאות עצלניות של החלפת מנוע והוספת שקע טעינה כמו שאנחנו רואים מצד לא מעט יצרניות שמנסות לשחק תופסת עם טסלה. נראה שפורד, אחת מהשחקניות הגדולות ביותר בעולם הרכב, עושה בדיוק את זה עם ה-F-150 Lightning.

מבחוץ, ה-F-150 Lightning נראה כמעט זהה לטנדר הקלאסי של פורד, וממש לא מנסה להציג מראה חדשני (או רטרואי) כמו חלק מהמתחרים, אבל מבפנים הוא מגיע עם שני מנועים חשמליים שמסוגלים להגיע מ-0 ל-100 קמ”ש בכ-4 שניות בדגם ה-Long Range שהוא בעל טווח נסיעה של עד כ-480 ק”מ. אלו שיסתפקו בדגם הסטנדרטי יקבלו טווח של עד כ-370 ק”מ. הגירסה הסטנדרטית יכולה לגרור עד כ-3.5 טונות, בעוד גירסת הטווח הארוך מסוגלת לגרור עד כ-4.5 טונות.

הרכב מגיע עם מסך 15.5 אינץ׳ מפלצתי עם תמיכה ב-CarPlay ו-Android Auto, בנוסף לתמיכה באלכסה, העוזרת הקולית של אמזון. הטוויסט המגניב עוד יותר של פורד מגיע בדמות עמדת הטעינה ב-80 אמפר שמגיעה עם הדגם היקר יותר: במקרה של הפסקת חשמל בבית, תוכלו להפוך את סוללת הרכב למעין גנרטור עבור הבית, וביחד עם תחנת הטעינה החכמה תוכלו לספק לבית שלכם חשמל בעד 9.6kW, מה שאמור לדברי פורד לספק מספיק חשמל ל-3 ימים של שימוש בבית ממוצע. ברכב מחכים לכם גם 11 שקעי חשמל סטנדרטיים, כך שתוכלו להפעיל מוצרים חשמליים בכל מקום שתהיו.

סוללות מפלצתיות – אבל לא בטוח שתוכלו להשיג אותן

עם החשיפה של ה-F-150 Lightning, פורד הסתירה פרט אחד קריטי שפחות או יותר משפיע על כל הנתונים הללו: קיבולת הסוללה. חצי שנה לאחר החשיפה הראשונית של אחד מהרכבים שעשויים להביא את המהפכה לשוק האמריקאי, פורד קיימה אירוע בשידור חי במסגרתו חשפה פרטים על ה-F-150 Lightning, בהם גם הפרטים על הסוללה.

כעת ניתן להגיד באופן רשמי שהדגם הסטנדרטי יגיע עם סוללת 98kWh. אבל מי שירכש את דגם הטווח המשופר יקבל סוללת 131kWh די מפלצתית. עם זאת, פורד הודיעה כי בשלב הזה גירסאות הטווח המורחב לא יהיו זמינות לרוכשים הפרטיים, אלא רק במסגרת רכישת ציי רכב. גם גירסת ה-Pro תהיה זמינה לצרכנים הפרטיים רק בגירסת הטווח הסטנדרטי.

לשם השוואה, רכבים משפחתיים יותר מגיעים עם כמעט חצי מהקיבולת הזאת: ה-Ioniq 5 מגיעה למשל עם 72.6kWh; ה-Tesla Model 3 מגיעה עם סוללה בקיבולת משוגעת של כ-82kWh; ה-Aiways U5 מגיעה עם סוללת 63kWh; והמרצדס EQS המטורפת והמאוד מאוד מאוד יקרה מגיעה עם סוללת 107.7kWh.

פורד נאלצה לעצור את ההזמנות המוקדמות בגלל ההתנפלות, ולא בטוח שהיא תעמוד בהן

בפורד ציינו כי יתחילו לגבות תשלום מהלקוחות הראשונים כבר בחודש ינואר הקרוב, ונראה שיש לא מעט שכאלו. בתחילת החודש עצרה פורד את ההזמנות המוקדמות של ה-F150 Lightning לאחר שהגיעה ל-200,000 יחידות (עם פיקדון של 100 דולר להזמנה). מנכ״ל החברה טען כי נכון לעכשיו יכולת הייצור של החברה עומדת על כ-70-80 אלף יחידו,, אך כי התוכנית שלו היא להכפיל את כוח הייצור הזה ולעמוד ביעד של ההזמנות המוקדמות – מהלך שיהיה לו קשה לשחזר בעקבות משבר השבבים שמקשה על כל תעשיית הרכב. במקור, בפורד צפו ביקוש של כ-40,000 יחידות בשנה, ותיכננו להגיע למספרים הללו רק ב-2024 – כך שנראה שיש לה להיט לא קטן ביד.

פורד עומדת להכנס ראש בראש בטסלה, אך לא במודל 3 הפופולרית אלא ב-CyberTruck שנחשפה עוד ב-2019, אך מאז בקושי שמענו עליה פרטים נוספים. ה-CyberTruck יגיע ב-3 תצורות: גרסה עם מנוע אחד בעל הנעה אחורית וטווח של 400 ק”מ בין טעינות; מנוע כפול והנעת 4X4 AWD עם טווח של 485 ק”מ; וגרסה עם מנוע משולש והנעת 4X4 AWD עם טווח של 800 ק”מ בין טעינות. הגרסה הבסיסית נהנית מתאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש בפחות מ-6.5 שניות, אבל הדגם החזק ביותר ייהנה מתאוצה מטורפת למדי – לכל רכב, בעיקר טנדר – של 0 ל-100 ב-2.9 שניות. הסייברטראק מסוגלת לשאת מטען במשקל של 1.6 טון או לגרור 7 און משא. עם זאת, בטסלה גם הבטיחו ייצור ב-2021, כך שיש כאן לא מעט נתונים שאולי כדאי לקחת עם קורטוב ספק.

מחיר הסייברטראק הבסיסית יעמוד על כ-40 אלף דולר, בעוד הדגמים המתקדמים יותר יעלו 50 ו-70 אלף דולר. מחירי ה-F-150 הם די זהים, כך שאין כאן יותר מדי ספק בנוגע לתחרות שעומדת להתרחש בעולם הטנדרים החשמליים. עם זאת, ה-F-150 הוא אחד מדגמי הרכב הנמכרים ביותר באמריקה ככלל ודגם הטנדר הנמכר ביותר בפרט, כך שיכול להיות שלפורד יש כאן יתרון לא קטן.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

10 תגובות על "פורד חשפה את קיבולת הסוללה המפלצתית של הטנדר החשמלי שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רועי
Guest

ל-NIO ET7 יש טווח נסיעה של עד 1000 ק"מ, וסוללה עם קיבולת של 150kWh.

קובי
Guest

ET5, לא 7

בצל כחול
Guest

אולי מספיק לרדוף אחרי נתונים לא רלוונטיים?
מה אכפת לי מה גודל הסוללה?? מצידי שתהייה שם סוללת AAA. מה שמעניין זה טווח הנסיעה. כל עוד אני מקבל טווח טוב, מעניין לי את הלחי הימנית מה האוטו עושה כדי לספק את הטווח הזה…

זה אותו דיון בדיוק כמו "מירוץ הגיגה הרצים" בין אינטל לאמד שהיה לפני כמה שנים. היום אנשים הבינו שזה ממש לא מעניין באיזה תדר המעבד רץ אלא יותר חשובים הביצועים שהוא נותן בשימוש מסויים (כל אחד והשימוש שהוא מחפש).

קובי
Guest

זה רלוונטי לעלות הטעינה. מה הבית מעדיף- רכב שכדי לנסוע 500 ק"מ אתה צריך להטעין בעלות של 30₪ או של 100₪?

מומו
Guest

היום הנתון הרלוונטי שכל יצרן מחוייב לפרסם, לפחות באירופה זה
kWh/100km

בצל כחול
Guest

זה נתון הרבה יותר מעניין כי זאת צריכת הדלק של האוטו.

חסן
Guest

הפורד אמור לספק חשמל למגוון שימושים, הטענה של מכשירים, ציוד קמפינג, אולי אפילו חשמל לחירום לבית. אי אפשר לנרמל הכל למס' ק"מ.
אגב, גם בטסלה אפשר להפעיל פונקציות מסוימות (כמו 'מצלמת אבטחה' בזמן חנייה) כשה"עלות" שלהם זה צריכת חשמל, שוב – זה לא ק"מ נסיעה, אז הקיבולת זה מה שרלוונטי פה

Sun simon
Guest

אני עוקב אחר התגובות ונהנה מהידע של הכותבים.
יש לי ידע טכני לא מדופלם. אני לא מבין. עד לפני שנתיים אף אחד לא ספר תוצרת אמריקאית ובצדק.
אני לא רואה בארופה ולא באסיה. הם יודעים וחשבתי
שגם אנחנו יודעים. תשאלו את עצמכם למה. אגב מי שהצליח לדחוף לכם כל דבר אמריקאי. שפו מסיר את הכובע. בהצלחה.

אנונימי
Guest

שינו את הגרסאות של הסייברטראק כרגע יהיו גרסאות של 2 מנועים 3 מנועים ו-4 מנועים

אבי
Guest

לדעתי מי שגנבה את ההצגה מטסלה זו xpeng הסחנית הרכב הכי מתקדם כיום בעולם והכי קרוב לאוטונומיה (פחות קוראים עליו בתקשורת המערבית).

wpDiscuz

תגיות לכתבה: