לראשונה: הרכב החשמלי החדש של פיאט מחזיר עודף מ-100 אלף ש”ח

הפיאט 500e החדשה ממשיכה את הקו העיצובי של הסדרה האיקונית ומגיעה במספר רמות מחיר ומפרט החל מ-99,900 ש”ח ועד מעל ל-150 אלף ש”ח

מקור: פיאט

נתוני מסירות כלי הרכב לחודש יוני צפויים להתפרסם בימים הקרובים, ואם לא תתרחש הפתעה, הרי שטסלה תהיה הרכב הנמכר ביותר בישראל או השנייה במספר המכירות. וכן, הכוונה לכלל המכוניות ולא רק לחשמליות. אל השוק הצומח מתווספת היום אופציה חדשה ונגישה במיוחד, שתקרוץ לתושבי ערים וזוגות צעירים ורווקים.

סמלת, יבואנית פיאט בישראל, השיקה וחשפה לראשונה הבוקר את e500, הגרסה החשמלית לרכב הקלאסי של פיאט. ה-500e החדשה תוצע ב-4 גרסאות שונות, בהן גרסת ה-3+1 וגרסת קבריולט חדשה – בדרגות מחיר שונות.

דגם הבסיס בפחות מ-100 אלף ש”ח

פיאט 500e תוצע בכמה גרסאות ורמות גימור, כשבשונה מהעבר, ה-500 מציגה לראשונה גרסה של 3+1 שמאפשרת ליותר מ-2 נוסעים לנסוע ברכב בלי לסבול ממצוקת מקום. בפועל, מכונית בתצורה הזו מגיעה עם תוספת של דלת צד קטנה בצד ימין, שנפתחת לאחור – בדומה לדור הראשון של הרכב אי שם בשנות ה-50 של המאה הקודמת. כל הדגמים, בעלי בסיס גלגלים 2,322 ס”מ, מגיעים עם מערכות בטיחות אקטיביות בהן בלימה אוטונומית עם זיהוי כלי רכב, רוכבי אופניים והולכי רגל; בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים, חיישני חניה היקפיים עם תצוגת 360 ומצלמת נסיעה לאחור. כמובן שאי אפשר לדבר על סדרת ה-500 בלי להתייחס לקו העיצובי המוכר, שימשיך גם בגרסה החשמלית, אבל עם הבדלים כמו גריל מוקטן, שנועד בעיקר לצורך קירור הסוללה ופנסי LED קדמיים בעיצוב מעודכן, שלנו הזכיר קצת גבות.

תא המטען של הרכב צנוע כמובן והנפח שלו עומד על 185 ליטר

הדגם הזול ביותר של המכונית יעלה 99,900 ש”ח וכולל מרכב האצ’בק עם סוללה צנועה מאוד בקיבולת 23.7 קווט”ש בלבד, מה שאמור לספק לו, על פי פיאט, טווח נסיעה של 190 ק”מ. הסוללה תומכת בטעינה מהירה של עד 50 קווט”ש. המנוע החשמלי של הרכב מספר 95 כ”ס ותאוצה של 0-100 קמ”ש ב-9.5 שניות. חוץ מזה, כולל הרכב גם מסך בקרה ושליטה 7.0 אינץ’ עם תמיכה ב-CarPlay של אפל ו-Android Auto ומערכת ניטור עייפות נהג.

דגם ה-PASSION שמציע סוללה בריאה יותר בקיבולת 42 קווט”ש (טעינה מהירה עד 85 קווט”ש) עם טווח של 320 ק”מ, יעלה 119,900 ש”ח, ומגיע עם מנוע שמפיק 118 כ”ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-9 שניות, וכן עוד כמה שידרוגים באיבזור כמו חישוקי סגסוגת קלה 15″ ועוד.

הדגם הרחב יותר – ICON 3+1 יעלה 129,900 ש”ח (או בגרסת קבריולה 134,900 ש”ח) ויציע סוללה בקיבולת 42 קווט”ש עם טווח נסיעה של 320 ק”מ וטעינה מהירה (85 קווט”ש) ומנוע 118 כ”ס עם תאוצה של 0-100 קמ”ש ב-9 שניות. המכונית מגיעה גם ברמת איבזור גבוהה יותר שתעלה כבר 154,900 ש”ח.

על פי היבואנית הישראלית, ישראל תהיה המדינה הראשונה מחוץ לגבולות אירופה שמשיקה את ה-500e, בדיוק באותו יום שבו הושק הדור הראשון של הפיאט 500 – בשנת 1957. מבחינת בטיחות – שימו לב שהדגמים עוד לא עברו בדיקה, ולכן אין עדיין דירוגי Euro NCAP.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

8 תגובות על "לראשונה: הרכב החשמלי החדש של פיאט מחזיר עודף מ-100 אלף ש”ח"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
סתם שם
Guest

רכב שנראה, מרגיש ונותן ביצועים של רכב צעצוע (ולא אחד טוב), ממש לא שווה 100 אלף, אם כי זה יותר אשמת המדינה עם המס הלגמרי מוגזם שלה על רכבים בישראל, במחיר שמוכרים את הרכב הזה באירופה (כ60 אלף) הוא היה מוצא את השוק שלו

הגיון בריא אחי
Guest
הגיון בריא אחי

למדינה אין אינטרס לקדם רכב ספציפי, בסופו של דבר – יש קונים וגם ימשיכו להיות, ולכן – מדוע למדינה לשנות את מדיניות המס? מלבד השיקול הירוק – אין.

יש לי חדשות בשבילך, לממשלה לא אכפת העניין הירוק.

לגבי הרכב הזה, פיאט עשתה פאדיחה רצינית לפני עשור כששילבה את הגירים הרובוטים כפולי המצמד שלה ברכבים הפרטיים, חלק ניכר מהרכבים הושבתו ב20-30 אלף קילומטר, היום היא עושה זאת שוב יוצאת עם מוצר לא מספיק אפוי שרק מעמיס על הגוררים שיצטרכו להזיז רכבים שנשארו בלי סוללה.

101
Guest

עד סוף השנה צריכה להגיע לארץ דאצ’יה ספרינג חשמלית עם מחיר נמוך יותר מדגם הבסיס וטווח נסיעה גדול יותר. 100K בשביל רכב עם טווח כל כך מוגבל זה פשוט לא משתלם, אי אפשר לצאת עם דבר כזה מהעיר.

קוד מקור
Guest

אני רק שאלה: אם קיבול סוללה של מכונית הוא 45 קוט”ש, נזדקק בקרוב למיליוני עמדות הטענה.
כל אחת לפחות 8.8קוט”ש (כלומר 40 אמפר), כמעט מסביב לשעון, לכל מקום חניה בישראל.
זאת הכפלה של רשת החשמל לצריכה ביתית. מי נערך לזה?

ניקולס
Guest

רכבים נטענים בעיקר בלילה שזו שעת שפל ברשת

שלר
Guest

נכון, אבל גם שעת שפל לייצור חשמל ממקורות מתחדשים (סולארי).
צודק “קוד מקור” – צריך להיערך לגידול הזה ובינתיים לא עושים את זה…

nope
Guest

היכונו לקמפיין חדש של שקע ותקע, זה המקסימום שחברת חשמל תעשה בנידון

ליצנים
Guest

עודף מ 100,000₪ חחחחחחח

wpDiscuz

תגיות לכתבה: