האם משבר הקורונה יהפוך את הארוחה הבאה שלכם לחוויה טכנולוגית?

משבר הקורונה מהווה אתגר לעולם המסעדנות, שבמשך שנים נשאר מאחור ביכולות ובאימוץ של טכנולוגיות מתקדמות. כיצד זה ישפיע על הארוחה הבאה שלכם? 

תמונה: Pexels

מאת אופיר קלו, מנהל מוצר ב-Just Eat Takeaway.com; ואלירן אליאסי, יועץ טכנולוגי ובעלים של e-square.io 

משלוח שמתעכב, מנה שבמיוחד עבורה הגעתם למסעדה הספציפית ופתאום לא זמינה, מנות שמתומחרות גבוה בלי סיבה הגיונית – אלו רק חלק מהסיבות שיכולות לגרום ללקוחות לנטוש מסעדה, וזה עוד לפני שדיברנו על משבר הקורונה ונטישת חלק מהלקוחות בעקבות האתגרים שהוא מציב לכולנו.

למזלנו, גם בתחום המסעדנות ומשלוחי המזון, הטכנולוגיה יכולה לשפר ולשכלל את החוויה. אז איך ייראה עולם המסעדנות בעתיד ואילו בעיות ניתן לפתור בתחום באמצעות טכנולוגיה?

1. איפה המשלוח שהזמנתי?

משבר הקורונה הביא לכך שיותר ויותר מסעדנים עברו להזמנות אונליין ומשלוחים, ובימים רבים מדובר אף בהחלטת ממשלה שלא מאפשרת לפעול אחרת.

אך מה קורה כאשר היקף העבודה עובר בעיקרו מאופליין לאונליין? תהליך העבודה עומד כעת בפני אתגרים חדשים: האם להכין את המנות לפי סדר הזמנתן? האם לשרת קודם לקוח שיושב במסעדה ורק אחר כך לקוח שהזמין דרך האתר? מה קורה אם לקוח הזמין דרך האתר שתי מנות, האחת מהירת הכנה והשנייה איטית? איך דואגים שהאוכל שלו יגיע חם ולא ימתין במסעדה? איך דואגים שהשליח יתעדף נכון את המשלוחים? השאלות האלה ועוד מטרידות מסעדנים רבים בחודשים האחרונים.

הפתרון לכך כבר קיים על ידי מערכות שליטה ובקרה, שיודעות לשקף למסעדן תמונה כוללת של הזמנות נכנסות ומצבן. מערכות כאלה יודעות כמה זמן ממתינה כל מנה לטיפול, אילו מנות דורשות התייחסות מיידית ואילו מנות יכולות להמתין, כך שכל לקוח יקבל את המנה שלו בזמן סביר וללא המתנה ארוכה מדי. כך יהיה קל יותר למסעדן להתמודד עם תהליך העבודה המשתנה ובסופו של דבר לספק משלוחים בזמן ומבלי שהלקוח ירגיש בשינויים שחלו על המסעדה ועל אופן העבודה החדש שהיא מתמודדת איתו.

2. כמה זמן אפשר לחכות לאוכל?

ישיבה במסעדה והמתנה למנה שמתעכבת, במיוחד כשרעבים, לא רק מעצבנת את הלקוח, אלא גם מהווה קושי עבור המסעדה. העיכוב הזה יכול לנבוע מסיבות שונות: עומס במסעדה, התחייבויות להזמנות רבות נוספות, זמינות של חומרי גלם במטבח, זמינות כוח האדם ועוד.

כיום מסעדות מתמודדות עם הזמנות לשולחנות בתוך המסעדה והצורך להושיב לקוחות, עם הזמנות טייק אווי ועם הזמנות למשלוחים אצלן ומצד שלישי (חברות שילוח), כך שהן חייבות לתפקד עם כלל האתגרים הללו ללא תקלות, ובתזמון ובדיוק מושלם.

הפתרונות שיכולים לסייע למסעדנים בעמידה בעומסים, בסנכרון ובתפעול השוטף של המסעדה הם כלים לאיסוף מידע, הסקת מסקנות והמלצות לשיפור והתראה על עיכובים ובעיות במלאי. כלים כאלה יודעים לאתר היכן נמצא צוואר הבקבוק של המסעדה והיכן יש צורך לייעל תהליכים.

במקרה שמתגלה למשל שצוואר הבקבוק נמצא בזמן הכנת המנות במטבח, ניתן יהיה להבין באמצעים טכנולוגיים אם מדובר בעיכוב בגלל חומרי גלם שלא מוכנים לשימוש, כמות קטנה מדי של תנורים, חוסר בכוח אדם ועוד. כך המסעדן יוכל למצוא בקלות את הפתרון לבעיה שלו, דבר שיקצר את זמן ההמתנה של הלקוח למנה.

תמונה: Pixabay

3. אני אוכל פה כל שבוע, לא מגיע לי יחס של VIP?

בעוד שבשאר הסקטורים לקוחות חוזרים יקבלו הטבות, הנחות והתאמה אישית יותר לחוויית הלקוח, עולם המסעדנות נשאר ברובו מאחור. האם אפשר להצעיד את המסעדות קדימה?

בקצרה – כן. בתוספת מערכת הזמנות חכמה, מסעדות יכולות לזהות לקוח (למשל על פי מספר טלפון) כשהוא מתקשר למסעדה ולדעת מראש מה הכתובת למשלוח, מה הוא מזמין בדרך כלל ואיך הוא אוהב את הפיצה שלו למשל, מה שיקצר את תהליך ההזמנה ואת החוויה כולה. בנוסף, על ידי שימוש בכלי פרסום ושיווק מתקדמים, ניתן לבצע פרסום ממוקד ופרסונלי בהתאם להעדפות הקולינריות של הלקוחות. כך למשל, לקוח שאוהב פיצה יקבל הטבה מסוימת, לעומת לקוח שמעדיף להזמין פסטה ויקבל הטבה אחרת.

4. ארוחה ללא מגע

מכירים את זה שאתם מגיעים למסעדת מזון מהיר ונאלצים להמתין זמן רב בתור עד שהנציג בקופה יוכל להתפנות אליכם? במיוחד עכשיו, בתקופת הקורונה, ניתן לראות יותר ויותר רשתות מזון מהיר, ולצדן גם חדרי אוכל של ארגונים גדולים, שעוברים לעבודה עם עמדות הזמנה עצמית (קיוסקים). על ידי שימוש בעמדות אלו, הלקוח יכול להזמין בעצמו את המנה מבלי להמתין למלצר, ובכך לחסוך לעצמו זמן המתנה וכמובן לשמור על ריחוק חברתי בימי קורונה.

הכתבה בחסות Just Eat Takeaway.com

Just Eat Takeaway.com המזמינה אתכם לקחת חלק בבניית כלים ומוצרים טכנולוגיים חכמים לשיפור וייעול של כל צורכי המסעדה. Takeaway POS היא מערכת Realtime-Offline - יודעת לקבל הזמנות בזמן אמת ע״י שימוש ב-Web-Sockets, אך עם זאת יודעת לתפקד גם ללא חיבור לאינטרנט (PWA). המערכת מפותחת ב-Angular 10 והיא מורכבת ממספר רב של אפליקציות וספריות אשר מנוהלות ב-NX Monorepo. קומפוננטות ה-UI של מוצרי Takeaway POS משותפות דרך StoryBook והן כולן Standalone Components החושפות Component Harness. חלק מהפתרונות ששירתו את המוצר שוחררו כגרסת ״קוד פתוח״ ומשרתים מאות מפתחים בארץ ובעולם.
מוצרי Takeaway POS מפותחים בישראל בימים אלה, יפעלו בלמעלה מ-23 מדינות בעולם, ישרתו מאות אלפי מסעדות ויתמכו במאות מיליוני עסקאות.
מרכז החדשנות של Just Eat Takeaway.com בתל אביב מגייס מפתחים למגוון תפקידים.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "האם משבר הקורונה יהפוך את הארוחה הבאה שלכם לחוויה טכנולוגית?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
היפו
Guest

לא הבנתי כלום. צריך שמישהו יערוך וינגיש את הטקסט

אנון
Guest

מיד כתב של גיק טיים שולח לדואר שלך הסבר למה שכתוב

וולטר
Guest

מעולה! ברור וממצה.
לייק

wpDiscuz

תגיות לכתבה: