5 השיקולים הקריטיים ביותר בעת בחירת סַפָּק ענן לעסק שלך

רגע לפני שאתם בוחרים את ספק שירותי הענן שלכם, הנה 5 נקודות ששווה להתעכב עליהן

תמונה: flickr,cc-by, JD Hancock

תמונה: flickr,cc-by, JD Hancock

הפוסט נכתב על ידי עופר פייבושביץ, מנהל השיווק העסקי בבזק בינלאומי.

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים ובינוניים מחליטים לעבור לענן במקום להחזיק שרת פיזי בתוך הארגון. למעשה, חוקרים בענף משערים שבתוך 5 שנים, הרוב המוחלט של בתי העסק במדינות מתקדמות כלכלית כדוגמת ארה”ב וישראל יעברו לענן. הסיבות בגינן עסקים עוברים לענן מגוונות וקשורות ליכולותיו להעצים את פרודוקטיביות העובדים, להגביר את רמת אבטחת המידע ולצמצם משמעותית בהוצאות הכרוכות בהקמת תשתית, שכירת שירותי תמיכת IT, רכישות תוכנה ורשיונות תוכנה ואף את צריכת החשמל. קיימים ספקי-ענן רבים בשוק ועל מנת שהחברה שלך תוכל ליהנות מכל היתרונות שיש לענן להציע, כדאי לקחת בחשבון 5 שיקולים לפני שבוחרים ספּק.

1. אמינות ויציבות

השיקול החשוב ביותר בעת בחירת ספק ענן הוא כמובן האמינות. בתחום זה, לחברות גדולות יש יתרון – השקת שירות ענן איכותי דורשת השקעה התחלתית עצומה מצד הספק, הן בכדי להקים את התשתיות המהירות והיעילות ביותר והן בכדי לרכוש את מערכות האבטחה היקרות והמתקדמות בכדי ליצור מערכי-גיבוי אפקטיביים למידע שלך, למקרה שהשרתים המרכזיים יקרסו. אבטחה, גיבוי, מהירות התקשורת וצמצום הסיכויים ל-downtimes הם נושאים שאסור לך להתפשר עליהם. כמו כן, בחירה במותג מבוסס/מוכר מקטינה את הסיכויים שהספק יפשוט רגל או ייסגר ומגבירה את הסיכויים לקבל פיצויים במקרה של תקלות.

2. מחירים נוחים ומודל תמחור גמיש

אחד היתרונות המרכזיים במחשוב ענן הוא האפשרות לשלם בהתאם לעוצמת כוח העיבוד ונפח האחסון שזקוקים לו בכל רגע נתון – למשל, ישנם עסקים שצריכים כוח מיחשוב חזק רק בתקופות שיא מסוימות (כדוגמת סופי שבוע, חודשי הקיץ, במקרה של אירועים גדולים וכו’), בעוד שבשאר הזמן הם יכולים להסתפק בשרת קטן יותר. בעת הבחירה בספק ענן, חשוב מאד לבחור בספק המאפשר לך להרחיב ולהקטין את חבילת השירותים בכל יום.

3. יכולת “להקים” שרתים ולהרחיבם בתוך דקות

האפשרות לשלם לפי נפח וכוח המחשוב שהעסק צורך היא אמנם מהותית, אך היא יכולה להפוך לחסרת חשיבות אם לא ניתן לבצע את ההתאמות והשינויים הללו בזריזות. אף חברה אינה מסוגלת לנבא מה יהיה העומס על השרתים שלה בכל רגע נתון. פעמים רבות עסקים מוצאים עצמם מושבתים דווקא ברגעים הקריטיים ביותר בגלל היקף עבודה גדול מהמצופה על השרתים – לדוגמא, כתוצאה מנסיקה פתאומית בכמות המבקרים באתר או מהרצת בדיקות על כמה מוצרים במקביל. בנוסף, לעיתים קרובות קורה שבתי עסק שרוצים באופן זמני כוח מיחשוב מוגבר, נאלצים להמתין יום-יומיים עד לעיבוד הבקשה אצל ספק הענן, בכדי שיוכלו להתחיל לעבוד על דבר שבפועל כבר ניתן היה לסיים. מסיבות אלו חשוב לבחור בספק ענן אשר יאפשר לך להגדיל את כוח העיבוד בהתראה מיידית. למעשה, אין שום סיבה לבחור בספק שהליך ההרחבה אצלו עלול להמשך יותר מחצי שעה.

4. סמיכות למקום מושבו של ספק הענן

ככלל, ככל שהשרתים קרובים יותר לבית העסק שלך, כך הקו פחות חשוף להפרעות, שכיחות ה”לֵאגים” מצטמצמת ומהירות התגובה והביצועים בצד שלך נוטים להשתפר. מסיבה זו, השענות על ספקי ענן הפועלים חצי גלובוס מכאן, לא תמיד תהיה אידיאלית לעסקים הפועלים בישראל.

5. זמינות השירות

בעיות לא תמיד מתעוררות בשעות ובימים שמתאימות לנו. לכן חשוב שלבחור בספק שמציע מענה מיידי ומקצועי 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה.

התחשבות בכלל השיקולים הללו בעת בחירת ספק ענן תוכל להבטיח עבודה שוטפת, אפקטיבית, פרודקטיבית ונעימה ואף תשפיע באופן ישיר על הרווחיות של העסק שלך.

 

הכתבה בחסות בזק בינלאומי

בזק בינלאומי היא חברת האינטרנט הגדולה בישראל, המספקת מגוון פתרונות ענן ללקוחות עסקיים, בין היתר באמצעות הענן הציבורי המתקדם בישראל Virtual Nest.
Virtual Nest מציע שרתים וירטואליים המותאמים לצרכי הלקוחות השונים והמשתנים, בהקמה ובניהול עצמי של הלקוח, עם ביצועים מעולים וללא הפתעות או חיובים מיותרים בחשבונית.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 תגובות על "5 השיקולים הקריטיים ביותר בעת בחירת סַפָּק ענן לעסק שלך"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גלעד
Guest

היה לי פעם אתר בחברת אקטקום, יום אחד בזק בינלאומי קנתה את אקטקום והחליטה שהיא מורידה לי את האתר בלי להודיע לי. התקשרתי לתמיכה הטכנית ואף אחד שם לא היה מוכן להחזיר לי את האתר, עברתי לספק אחר ומאז אני לא מתקרב אליהם.

אגב החבילה שעולה בבזק בינלאומי 220 ש”ח עולה 20$ ב digitalocean :)

שחר
Guest
חשוב גם לשים לב לפריסה עולמית וגמישות בבחירת האתר בו הפתרון שלך מותקן בסופו של דבר קירבה ללקוחות חשובה לא פחות והקרבה לספק תשתית – פה חשוב אולי לציין שהקרבה היא לא בהכרך הפקטור המכריע את מידת הזמינות של הספק לסיוע ומתן עזרה בשעת הצורך. עוד נקודה חשובה היא הגמישות של מגוון התשתיות שמעמיד הספק במודל זה – סוג השרתים , הזיכרון, האחסון, כמות מעבדים, מערכות הפעלה נתמכות. המחיר נגזר מגמישות זו ובסופו של דבר ככול שהגמישות גדולה יותר כנראה שתוכל להתאים את התשלום לצרכים בצורה טובה יותר. נקודה אחרונה – ביקדו את החשבון , הוא לעולם לא מסתיים בעלות… Read more »
איתי
Guest

וסעיף 4 קיים רק בשביל שתהיינה אפשרות למכור את השירות שלכם.
אין טעם לעבוד עם חברה קטנה כדוגמאת בזק, אנחנו מפעילים את האתר שלנו ללקוחות בארץ מאמזון והמהירות טובה מאוד. אי אפשר להתחרות בכל מעטפת השירותים שאמזון נותנים

רז
Guest

איפה האמינות בלשים את הData של הארגון שלך על איזה ענן היכנשהו בעולם ?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: