שנה חדשה, התחלה חדשה: 5 חברות טכנולוגיה שעשו פיבוטים מוצלחים

יוטיוב, טוויטר, אינסטגרם ואחרות לא זכו בהצלחה מסחררת מיומן הראשון. עד שהן פיצחו את הנוסחה המדויקת, הן חוו כמה כשלונות. הנה הסיפורים שלהן

מקור: Pixabay

זה שהן נחשבות היום לחברות גדולות, מבוססות ומצליחות, לא אומר שהן לא התחילו כמו כל סטארטאפ צעיר. הנה מסע קצר המציג את ההיסטוריה של 5 חברות שכולכם מכירים, או לפחות חשבתם שאתם מכירים.

1. יוטיוב (Youtube)

פלטפורמת הוידאו הפופולארית שנרכשה על ידי גוגל התחילה בכלל בתור אתר היכרויות מבוסס וידאו. הרעיון היה לאפשר לרווקים ורווקות לצלם ולהעלות סרטונים בהם הם הציגו את עצמם ושיתפו במה הם מחפשים בבן או בת זוג. אחרי מספר ימים ספורים, בהם אף אחד לא העלה סרטון, שלושת היזמים החליטו שהגיע הזמן לחשב מסלול מחדש. בסוף, סטיב צ׳ן, אחד המייסדים של יוטיוב, הציע לשנות כיוון, ולפתוח את הפלטפורמה בפני כל אחד, ולאפשר למשתמשים להעלות סרטונים מכל סגנון. ההחלטה הייתה בהחלט חכמה, שכן בשנת 2006 גוגל רכשה את יוטיוב תמורת 1.65 מיליארד דולר.

web.archive

יוטיוב בשנת 2005. מקור: web.archive

2. סלאק (Slack)

בשנת 2009 נוסדה חברת Tiny Speck, המוכרת כיום כ-Slack Technologies. בתחילת דרכה, היא פיתחה משחק מחשב מבוסס דפדפן בשם Glitch, משחק 2D מרובה משתתפים די מושקע, אבל בלי יותר מידי פואנטה. מטרת המשחק הייתה להשלים משימות, לתקשר עם שאר השחקנים, לאסוף משאבים ולהשתמש בהם כדי לבנות בתים (יש האומרים שמדובר היה בהכלאה בין Farmville ל-Minecraft). אחרי קצת יותר משנה של פעילות (בין 2011-2012) החליטה החברה על המתת חסד של המשחק, אחרי שזה סירב להמריא. שנה לאחר מכן, ב-2013, עברו המפתחים לעבור על המיזם הבא והקצת יותר מוצלח שלהם, סלאק, וגייסו לשם כך עשרות מיליוני דולרים. כיום, השווי של החברה מוערך ביותר מ-5 מיליארד דולר.

Glitch

מקור: Glitch

3. טוויטר (Twitter)

אמנם בקרב הישראלים טוויטר מסרבת להמריא, אבל עדיין אי אפשר להתעלם מההצלחה שלה ברחבי העולם (ועצם העובדה שלמרות כל הביקורות והמודל הכלכלי המגמגם – היא עוד כאן). הפלטפורמה, שהתחילה בתור Odeo, היוותה ספריה שבה אנשים יכלו למצוא פודקאסטים מעניינים, לפרסם את עצמם ולעקוב אחר ״פודקאסטרים״ שמצאו חן בעיניהם. אלא שבאותה התקופה עלתה לשלטון אפל עם iTunes, והשתלטה גם על נישת הפודקאסטים. המייסדים נתנו לעובדי החברה שבועיים לחשוב על רעיונות חדשים למוצר, ולבסוף הוחלט ללכת על פלטפורמת מיקרו-בלוגינג עם סטטוסים מתעדכנים.

וידאו: נפילתה ועלייתה של טוויטר

4. אינטסגרם (Instagram)

רבים חושבים שאינסטגרם הפכה ללהיט באופן מיידי, אבל זה לא ממש מדויק. בשנת 2010, שני החברים קווין סיסטרום ומייק קריגר פיתחו את Burbn. מדובר היה באפליקציה מבוססת מיקום שאפשרה למשתמשים לעשות צ׳ק אין ולהעלות תמונות. החברים גילו כי פיצ׳ר שיתוף התמונות היה המרגש ביותר, בעיקר כי באותה התקופה פעלה אפליקציה דומה – Foursquare, שנחשבה לדומיננטית. לבסוף, צמד היזמים גילו כי מרבית המשתמשים בפלטפורמה שיתפו בתמונות אחרי שאלו עברו עריכה ופילטור באפליקציות צד שלישי. אז, הם החליטו ליצור אפליקציה חדשה שכל תכליתה היא לשתף תמונות ושדרגום באמצעות פילטרים. וזהו, השאר היסטוריה.

מקור: Pixabay

5. נינטנדו (Nintendo)

החברה הסופר ותיקה שנוסדה בשנת 1889 בכלל עסקה בייצור קלפי משחק יפנים. בתחילת שנות ה-60 היא נקלעה לקשיים כלכליים ופנתה לכיוונים מגוונים אחרים כדוגמת ייצור שואבי אבק, אורז, חברת מוניות ואפילו רשת של בתי מלון בשם ״Love Hotel״. בהמשך שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70 היא החלה לייצר גם צעצועים אלקטרוניים וקונסולות משחקים, ומאז היא מתמקדת בעיקר בתחום הזה.

מקור: Pixabay

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

1 תגובה על "שנה חדשה, התחלה חדשה: 5 חברות טכנולוגיה שעשו פיבוטים מוצלחים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דניאל
Guest

אחי בא לך אורז של נינטנדו

wpDiscuz

תגיות לכתבה: