על מה מסתכלים בפרופיל הפייסבוק שלך?

חברת סטארטאפ פתחה טכנולוגיה העוקבת אחרי העיניים של המשתמשים, ויודעת לומר על מה בדיוק הם מסתכלים. אז כשאתם נכנסים לפייסבוק, על מה בדיוק אתם מסתכלים?

מקור: צילומי מסך מאתר החברה, עיבוד תמונה

את השאלה הזאת שאלו ב-Mashable את חברת הסטארטאפ EyeTrackShop, חברה המציעה ללקוחותיה שירותי ניתוח תשומת לב באמצעות מעקב אחרי תנועות העיניים. החברה יכולה לנתח כל מודעה או אתר ברשת האינטרנט ולהחזיר לכם דיווח לאיזה אלמנטים בדף אנשים שמים יותר לב.

החלון לנשמה

אומרים שהעיניים הם החלון לנשמה. עבור EyeTrackShop, הן גם החלון להבנה יותר עמוקה של פעולות המוח האנושי, ותוך כדי הן גם מקור הכנסה. החברה מפעילה מאגר של סוקרים אנושיים הפזורים במספר מקומות על פני הגלובוס. כאשר פונה אליהם לקוח, הוא מציג את הקמפיין או את האתר שהוא רוצה לבדוק. החברה שולחת את החומרים לסוקריה, ומשיבה עם דו”ח תוצאות מפורט תוך 48 שעות.

כל סוקר פועל במקום שבו הוא נמצא ברחבי העולם באמצעות מצלמות רשת ואלו מאפשרות לחברה להשתמש בהן ככלי איבחון וכיול, באמצעות התוכנות שהיא פיתחה. לאחר כיול ראשוני, המערכת מוכנה לנתח את המבט של המתבונן על המסך, תוך פענוח נתונים כמו להיכן תשומת הלב שלו מופנית, היכן הוא מתעכב עם מבטו, ואחרי איזה אוביקט הוא עוקב.

כך יכולה החברה לספק לבעלי אתרים ולמפרסמים משוב איכותי ומשמעותי על יעילות האתר שהם בנו, ויעילות הקמפיין שהם עומדים להריץ. אחד היתרונות הברורים בשירות של החברה היא המהירות אליה היא מתחייבת, דו”ח תוצאות תוך 48 שעות. עבור מפרסמים, ובעיקר עבור משרדי פרסום וקריאיטיב, מדובר בשירות אטרקטיבי ביותר. החברות יכולות לקבל נתונים על מספר אופציות לקמפיינים, ולבחור מתוכן את האפשרות הכדאית ביותר, זו שתמשוך את עיני קהל הגולשים אל המקומות שמנהלי המותג רוצים למשוך אותם אליהם.

תוצאות המחקר, על אף שכללו רק 30 סוקרים, הצביעו על מספר דברים שאת רובם כבר כנראה נחשתם; התמונה חשובה ביותר. מסתכלים בחשבון שלכם גם על מי החברים שלכם, והתכנים המופיעים בחלק העליון של הפרופיל שלכם זוכים גם הם לתשומת לב. את התוצאות המפורטות תוכלו לקרוא כאן.

וידאו: כיצד עובדת ה-EyeTrackShop

יש לציין כי אחד היתרונות הבולטים של השירות שהחברה מציעה היא העובדה שהוא יעיל עבור תמונות סטטיות, אתרי אינטרנט וסרטונים, כך שניתן לקבל אינדיקציה בכל מדיום פרסומי האם הקמפיין יעיל, האם האלמנטים השונים ממוקמים בו נכון, ומה ניתן לשפר.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "על מה מסתכלים בפרופיל הפייסבוק שלך?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אבי
Guest

שימושי למעצבים, מאפייני ממשקים ולאנשי UI וחויית המשתמש בכלל… במקום לפנות לחברות מקצועיות או לקנות ציוד יקר ערך אפשר להשתמש בשירותים כאלו לקבלת ניתוח מדוייק ולהסיק ממנו מסקנות… כמובן שזה לא תחליף לבדיקות משתמשים, אבל זה בהחלט פתרון פשוט ויעיל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: