הסטארטאפ הזה רוצה שתפסיקו לזרוק כל-כך הרבה כסף על אמזון ומיקרוסופט

הסטאטראפ הישראלי Finout לוקח את כל הוצאות הענן שלכם ודוחס אותן למגה-חשבונית אחת – כדי לעזור לכם לנהל את אחת ההוצאות הכבדות ביותר בארגון

הצוות של פינאאוט | צילום: שלומי מזרחי

לצד הוצאות השכר וכ"א, ההוצאות המרכזיות של חברות טכנולוגיה רבות הן על ספקיות הענן כמו מיקרוסופט, אמזון או גוגל, לצד שלל שירותים שונים שהחברה צריכה כדי להפעיל את המוצר שלה או לקדם תהליכים. סטארטאפ ישראלי שנחשף היום רוצה לעזור לכם לעשות סדר בהוצאות הללו, ולחסוך.

מגה-חשבונית כדי לשלוט בכל ההוצאות

Finout פיתח מוצר המאחד את כל החשבוניות שאתם מקבלים על שירותי הענן השונים שעליהם את משלמים לתוך חשבונית ענק אחת, ומאפשרת נראות לתוך הוצאות הענן – תוך כמה דקות. המוצר של Finout מתחבר לשירותי הענן ושירותי תמחור מבוסס שימוש אחרים בעזרת APIs, או אם קיימת, בדרך הרשמית של ספקית הענן (AWS CUR למשל).

"לאחר שכל המידע נמצא ב-Finout, אנחנו מפרקים אותו עוד ועוד ליחידות הכי קטנות שאפשר. למשל, Kubernetes מכניס לנו בעיית עלות גדולה – אנחנו משלמים ל-AWS לפי השרת, אבל מה שבאמת אכפת לנו ממנו זו עלות של כל Pod. כדי לפתור את זה, אנחנו יכולים להתחבר לשירותי מידע חיצוניים ו'לשבור' את העלות הגולמית", אומר בשיחה עם גיקטיים מנכ"ל החברה ואחד המייסדים רועי רבהון.

רבהון אומר כי המערכת מתחברת לשירותים כמו Datadog או Prometheus כדי להבין מה העלות היחסית של כל Pod מהשרת שרץ עליו – ספציפית עבור קוברנטיס – וכך יודעים לתת לחברה תמונה הרבה יותר מדויקת של העלויות. לדבריו, המערכת של פינאאוט יכולה להבין מה העלות של תיקייה בתוך S3 Bucket, מה העלות של Snowflake Query מתוך סך ה-Credits ועוד – וכל זה יושב בתוך המגה-חשבונית שיצרו לחברות.

ברגע שכל החשבוניות נמצאות במערכת של Finout, כל שורה יכולה להוות הצדקה עסקית – למוצר, לתכולה הספציפית, לצוות ועוד בעזרת חוקי שיוך וירטואליים שיצרה החברה. לאחר מכן, Finout יכולה לחבר את העלות ליחידות כלכליות (Unit Economics) בעזרת מידע חיצוני שמגיע מהמערכות הארגוניות כמו Salesforce ,Datadog ,Looker ועוד. בנוסף, מאפשרת הטכנולוגיה להוסיף מידע על ההכנסות, כדי להראות שולי רווח לכל לקוח.

על ידי צלילה לנתונים, המערכת של פינאאוט יכולה להסתכל על השירותים הרבים שאיתם כל חברה עובדת ולהבין עבורה תשובות לשאלות עסקיות כמו כמה היא משלמת עבור כל לקוח בראייה של כל השירותים הכלולים בענן של החברה או כמה עולה לה Kubernetes Namespace – לדוגמה.

נחשפים עם גיוסים של 18 מיליון דולר

Finout נחשפת עם גיוסים בסך 18.5 מליון דולר, המורכבים מסבב סיד שגויס לפני כשנה בסך 4.5 מיליון דולר בהובלת Pitango First ובהשתתפות קרן toDay Ventures וכמה אנג'לים. היום (ה') מודיעה החברה גם על גיוס 14 מיליון דולר בסבב A שהובילה ע"י Team8 Capital ובהשתתפות הקרנות R-Squared Ventures, Jibe Ventures ואריאל מייזלוס.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: [email protected]

הגב

5 תגובות על "הסטארטאפ הזה רוצה שתפסיקו לזרוק כל-כך הרבה כסף על אמזון ומיקרוסופט"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יובל שניידר
Guest

קפיר שינהולץ המלך

אנאל פורן
Guest

רעיון מעולה!

הייטקיסט
Guest

אם ל- AWS אין כבר פתרון זהה, תוך זמן קצר הם יביאו פתרון משלהם (למרות שעד כמה שאני זוכר כבר יש להם) ואז הסטארטאפ ייעלם….

בחור ת״א
Guest

אם זה כל המודל העסקי, מה יקרה כשאמזון יביאו פתרון משלהם (למרות שלדעתי כבר יש להם)?

קיוס
Guest

מדובר על כל ספקי הענן ל Azure ו AWS יש כבר דברים כאלה והם די מסורבלים …

wpDiscuz

תגיות לכתבה: