בני 40 ומעלה? הנה 3 מיזמים שיעזרו לכם למצוא עבודה בהייטק

מציאת עבודה היא אף פעם לא תהליך פשוט, אבל עבור בני 40 פלוס – המצב גרוע אף יותר. מצאנו 3 מיזמים ישראלים ששמו להם למטרה לסייע למחפשי עבודה בתחום ההייטק, בתקווה שהם יצליחו איפה שאחרים נכשלו

מקור: Age & Work

1. חממת Age & Work – כי לחפש עבודה – זו עבודה

משך הזמן למציאת עבודה לבני 45 ומעלה עשוי להגיע ל-9 חודשים עד שנה. Age&Work היא חממה אשר מסייעת לבני 40 ומעלה למצוא עבודה קצת יותר מהר. מידי יום מגיעים אל המתחם בבני ברק אנשים שמחפשים עבודה ושם מלווה אותם צוות מקצועי אשר נמצא בקשר עם חברות רבות במשק. בעצם מדובר במקום אליו אנשים הנמצאים בין עבודות מגיעים ומתייחסים אליו כאל מקום עבודה לכל דבר, מאחר שכידוע – חיפוש עבודה זו עבודה לא פשוטה בכלל. הרעיון מאחורי החממה הוא שאי אפשר באמת לחפש עבודה מהבית, והוא נועד לתת מענה לשכבת האוכלוסיה של אנשים אקדמאים רציניים שלא מצליחים למצוא עבודה, או שפוטרו לאחרונה מתפקידם בעולם ההייטק או הסטארטאפים. במסגרת הפעילות שם מחפשי העבודה מקבלים הדרכה כיצד נכון למצוא עבודה ובסופו של דבר פועלים יחד עם מנהלי משאבי אנוש כדי להתאים לכל אחד משרה.

על הרעיון אחראי היזם גיל שטיינברג, לאחר שהבין שיש קושי רב לבני 40 ומעלה למצוא עבודה תוך כדי שהם נמצאים בבית, כשרובם צריכים לשלב בין המטלות הביתיות והטיפול בילדים, ביחד עם יצחק נטיב. לפני כשנה הצטרף לחממה ראובן בן מנחם, מייסד חברת פאנטק שנמכרה לאחרונה ביותר ממיליארד דולר.

״כיום פועלות בארץ מעל ל-90 חממות אבל כולן מיועדות רק למי שרוצה לפתח סטארטאפ או יוזמה עצמאית. אבל מה עם מי שרק רוצה למצוא עבודה כשכיר? לא רוצה לפתוח עסק, אלא בסך הכל רוצה להשתלב חזרה במקצוע שלו? כבר שנים שהאפשרות היחידה היא לחפש לבד מהבית, וזו אחת הבעיות המרכזיות, זה לא עובד מהבית. בסקר שביצענו נמצא שמחפשי עבודה מקדישים בממוצע רק כשעה וחצי ביום לחיפוש עבודה וגם זה לא כל יום. רובנו צריכים שייכות ושגרת עבודה, ולכן יצרנו קודם כל חממה שהיא המשרד החדש של מחפשי עבודה. השינוי מתחיל מלקום כל בוקר להתלבש ולצאת למשרד לחפש עבודה, לא לשבת בבית לבד או עם הילדים שבחופשה. ברגע שיוצאים מהבית למשרד לעבוד באמת בחיפוש עבודה, משקיעים 5-6 שעות ביום, פוגשים אנשים ומגדילים את רשת הקשרים. ואולי הכי חשוב, גורמים למחפש העבודה להיות אקטיבי ולשמור על הכבוד שלו, להגיע למשרד משלו כמו שהיה לו עד היום, ולפגוש אנשים״. הסביר שטיינברג.

2. Jobs After 40 – לוח משרות מותאם אישית

אין זה סוד ששוק ההייטק פונה בעיקרו לצעירים, בעוד ׳׳שהמבוגרים׳׳, אלו שדווקא צברו המון שנות ניסיון, נאלצים לעיתים לחפש במשך תקופה ארוכה עבודה. כמו כן, ראיונות עבודה אחרי גיל 40 עשויים להיות חוויה מרתיעה, במהלכה יש להתמודד עם סטיגמות שקשורות לגיל, ציפיות לשעות עבודה שמתאימות יותר לרווקים בשנות העשרים לחייהם, שלא לדבר על גישה מתנשאת של מראיינים צעירים וציפייה להתפשרות בתנאי העבודה, כי לאותו מועמד אין ממש אלטרנטיבות אחרות בשוק.

יחד עם זאת, לטענת אבנר פאר, אחד היזמים שעומד מאחורי אתר ׳Jobs After 40׳ אין תחליף לאותם מבוגרים, אשר מביאים עימם ניסיון רב ומעמיק בתחומים טכנולוגיים, איזון בין חיים אישיים לעבודה, ראיה רוחבית ובסופו של דבר מה שנקרא ניסיון חיים. ״חיפשנו ולא מצאנו ולא אתר אחד בארץ של דרושים בתעשיה המציע או פונה לפלח הזה באוכלוסיה שהולך וגודל עם הזמן. זה הביא אותנו להחלטה לבנות אתר, בשלב ראשון בסיסי (MVP), לצורך בחינת השוק וקבלת פידבקים בדרך לפיתוח מאסיבי של אתר מקצועי״.

מקור: Pixabay

תכליתו של האתר שפאר, מהנדס ומנהל פרויקטי תוכנה הקים ביחד עם שותפתו למיזם ענת דגן, מתכנתת ב-ironSource, היא להציע לוח דרושים המרכז בתוכו הצעות עבודה מחברות שמצהירות מראש שיש להן עניין במועמדים ומועמדות מעל לגיל 40, וכי הן מתחייבות להעניק להם תנאים הולמים. נכון לעכשיו קהל היעד המרכזי הם עובדי הייטק – מאחר והיזמים חושבים שהבעיה בתחום זה היא קצת יותר חריפה, אך התכנון העתידי הוא לפתוח את האתר לכלל המגזרים (שמציעים עבודה לבעלי 40 פלוס).

נכון לעכשיו Jobs After 40 עדיין נמצא בתחילת דרכו (עלה לאוויר לפני מספר שבועות בודדים) מה שבהחלט מורגש ומתבטא בעיצובו ובכמות המשרות המוצעות בו. פאר הסביר לנו שהם מודעים לנושא העיצוב וכי הם עובדים על אתר שיהיה מותאם יותר לסטנדרטים שהתרגלנו אליהם באתרי דרושים למיניהם (או באתרים בכלל). מבחינת המודל הכלכלי, נכון לעכשיו כל הפעילות באתר מוצעת בחינם למפרסמי המשרות וגם למחפשי עבודה, אך בעתיד התכנון הוא לגבות תשלום על פרסום משרות.

3. Future – גוף השקעות ייעודי לבני 50 פלוס

Future הוא גוף השקעות חדש המיועד להשקיע ביזמים בעלי רעיון המבוסס על יותר מעשרים שנות ניסיון. הם מחפשים אחר יזמים, יוצאי חברות מובילות, אשר רוצים לתעל את הרקע המקצועי העשיר שלהם לטובת הקמת חברות אשר עונות לצורכי שוק חמים. המודל שעליו הם מתבססים הוא Company״ ״Builder; ״בנוסף להשקעה, אנחנו מספקים פלטפורמת תמיכה אינטנסיבית שתסייע ליזמים למקסם את הפוטנציאל ולהוציא את הרעיון שלהם לפועל. היזמים שלנו יקבלו מערך שירותים מקיף, ייעוץ מאנשי מקצוע הטובים בתחומם וליווי של החברות המובילות בשוק״, הסבירה לגיקטיים רוני פיבלוביץ מ-Impact Investing Israel שמובילה את הקרן.

בנוסף, הקרן מציעה גם תוכנית האצה המיועדת ליזמים בעלי ניסיון אשר עומדים בפני יציאה לשוק ומתמודדים עם אתגרי שיווק ופיתוח עסקי. התוכנית, הנקראת ״Go To Market״, נמשכת כחצי שנה ובמסגרתה מתקיימים 12 מפגשים אשר מועברים על ידי חברות מוכרות בהן פלייבאז, פייסבוק ומשרדי יח״צ שונים.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

1 תגובה on "בני 40 ומעלה? הנה 3 מיזמים שיעזרו לכם למצוא עבודה בהייטק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אני
Guest

עצוב שהגענו לזה שממליצים על מקומות מיוחדים לחיפוש עבודה בגיל ה״מופלג״ 40

wpDiscuz

תגיות לכתבה: