למשתמשי אפל בישראל יש 2 בשורות. אבל כנראה שרק אחת באמת תשפיע עליהם

בפעם הבאה שתצטרכו למסור מכשיר Apple לתיקון, יהיו לכם קצת יותר אפשרויות בזכות המעבדה החדשה של iStore; וגם, מה עומד מאחורי המעמד החדש של איידיגיטל

תמונה: iFixit

למעט הכניסה של שירות אפל פיי לישראל, קשה לחשוב על יותר מדי הכרזות או חדשות שעניינו בשנה האחרונה את משתמשי אפל בישראל. אבל עכשיו מתפרסמות 2 ידיעות, שאחת נוגעת להעלאת רמת השירות לה זוכים המשתמשים, והשנייה… ובכן, זה מורכב.

מהיום יש לכם עוד מקום לתקן את המכשירים שלכם

נתחיל בחדשות המעניינות יותר. רשת החנויות iStore הודיעה היום (ה׳) כי היא הוסמכה כמעבדה רשמית לתיקון מוצרי Apple בישראל. בכך היא הופכת למעבדה השלישית הרשמית בישראל, מה שיאפשר לצרכנים קצת יותר אפשרויות בחירה, ואולי יוריד במעט את העומסים וזמני הטיפול במכשירי אפל בישראל דוגמת מחשבי מק, אייפונים ואפל tv. ברשת מסבירים כי אמנם המעבדה הרשמית הראשונה תוקם בסניף דיזנגוף שבתל אביב, אך ניתן יהיה למסור מוצרי אפל לתיקון ולאסוף אותם מ-4 סניפיה האחרים הקיימים בארץ. בהמשך, שירותי המעבדה אמורים להתרחב לשאר סניפי הרשת כדי לאפשר תיקונים מהירים עם חלקים מקוריים שיוחלפו על ידי טכנאים מוסמכים. לחברה סניף בתל אביב (ואחד נוסף שיפתח ב-2022), באר שבע, רעננה וקריית אונו.

באייסטור מסבירים כי יאפשרו מסירת מכשירים לתיקון גם אם לא נרכשו דרך iStore ואפילו אם הם נרכשו בכל מקום אחר בעולם. עם זאת, הם מסייגים ואומרים שזאת "בכפוף לתנאי השירות האזוריים של Apple". בדקנו עבורכם מה זה אומר, וכצפוי, במקרה שבו הבאתם לטיפול מכשיר של אפל שנרכש בחו"ל והוא בעל מפרט שונה מזה שמוצע בארץ, גם אייסטור לא תוכל לתת לכם שירותים מסויימים. הסיבה לא טמונה תמיד ברצון של אייסטור, אלא בהוראות ובמלאי החלפים שאפל מספקת למעבדות. בארצות הברית למשל, אפל משווקת את האייפונים עם מודמים ואנטנות שונות שפשוט לא קיימים בארץ.

כידוע, עד 2017, אם הייתם רוצים לתקן מכשיר אפל בישראל, הייתה לכם אפשרות אחת בלבד: ללכת ל-iDigital. העובדה שהייתה רק שחקנית אחת מוסמכת בישראל הובילה לעומסים, זמני טיפול ארוכים, בעיות שירות שונות ובעיקר חוסר תחרות (ג.נ: כותב שורות אלו עבד בעבר כטכנאי מוסמך ב-iDigital). ב-2017 חל השינוי כשDCS הפכה למעבדה המוסמכת השנייה של אפל בישראל. כעת, 4 שנים לאחר מכן, אייסטור הופכת למפעילה השלישית של מעבדות מוסמכות אפל בישראל.

הטייק שלנו: תחרות היא דבר נפלא

החדשות של היום הן כמו עוד אבן קטנה שנופלת בחומה המאוד מחוררת ממילא של איידיגיטל (וחברת האם, אייקון גרופ), שעד לפני שנים בודדות הייתה פחות או יותר הפנים היחידות של אפל בישראל, ואט אט איבדה מהבלעדיות שלה. ב-2016 הודיעה רשת iStore על מינויה בידי אפל כמשווקת רשמית (Apple Authorized Reseller), ופתחה רשת חנויות ארצית והצטרפה אל מפעילות הסלולר, חנות הדיוטי פרי, C-DATA ורשת באג אשר שיווקו את המוצרים הללו. ב-2020 דיווחנו לכם לראשונה כי מונופול הייבוא של מחשבי מק נשבר בישראל ו-C-DATA הפכה ליבואנית מקים שנייה בישראל, והראשונה לעשות זאת מאז 2007. ב-2021 הפכה גם "אמירים הפצה" למפיצה רשמית של אפל בישראל.

לפחות עד עכשיו, נראה שהתחרות עושה טוב למשתמשים. כך למשל לאחר כניסתה של DCS לשוק המעבדות, iDigital החלה להציע לפתע שירותי תיקוני מסך מהירים, מכשירים חלופיים ועוד שירותים שרבים ביקשו במהלך השנים. מניסיון אישי אגב, כשאשתי למשל הייתה צריכה להחליף סוללה במקבוק שלה בעקבות ריקול שבוצע, היא זכתה לכזו תוך יומיים ב-DCS – תהליך שהיה אורך בעבר גם 14 ימי עסקים. התחרות ללא ספק מובילה לרמת שירות ומלאים טובות יותר, ומזה כולם מרוויחים.

ולשאר החדשות: מה זה Premium Partner?

איידיגיטל, מצידה, שלחה לעיתונאים הודעה זמן קצר לאחר שאלו קיבלו את הידיעה מאייסטור, ובה היא מבשרת שהפכה להיות Partner רשמי של אפל בישראל, ובמקום להיות Apple Premium Reseller היא הופכת להיות Apple Premium Partner. באיידיגיטל הוסיפו שהדבר מעיד על "מערכת היחסים ההדוקה העמוקה והמשמעותית בין שתי החברות… וניתנת רק לפרטנרים מרכזיים של אפל בזירת הקמעונאות של אפל בעולם".

הטייק שלנו: יותר מדי צירופי מקרים

מכיוון שלא הכרנו את המונח או המעמד הזה, פנינו לאיידיגיטל כדי להבין מה זה באמת אומר, ומנכ"לית איידיגיטל, איילת צרפתי-רוזן, הסבירה לנו: "אפל רואה בפרטנרים כמקום הנותן את החוויה האולטימטיבית של אפל, שהיא רוצה לייצר. במהלך שנת 2022 יושקעו משאבים גם מצידה בתוכניות ייחודיות ללקוחות של הפרטנרים, בשיפור הנראות ועוד תהליכים שונים שיקרו לאורך זמן". כלומר, בעיקר מילים שיווקיות.

גם בדיקה עמוקה יותר של המונח "Apple Premium Partner" לא העלתה איזכורים או חברות שזכו למעמד הייחודי הזה, ולכן, או שאיידיגיטל קיבלה מאפל הגדרה ספציפית עבורה; או שבאיידיגיטל התבלבלו ורצו להגיד שהם "Apple Premier Partner".

ה"מעמד" השני אגב כן קיים, ועל פי גורמים שונים בתעשייה עימם שוחחנו בנושא, מדובר בסטטוס שהוא "חצי שלב" מעל למעמד הקודם של איידיגיטל כ-Reseller. בפועל, זה אומר שהיא תזכה להנחות ברכישת מלאים מאפל, ואולי גם גישה לתיקונים ושירותים נוספים שהחברה לא יכלה להציע עד כה. כך שיכול להיות שמסתתרת כאן בשורה לצרכן הישראלי, אבל איידיגיטל משום מה לא רצתה לספר לנו מהי. בכל מקרה, באיידיגיטל התעקשו מולנו שלא מדובר בטעות, והם אכן יוגדרו כ-Apple Premium Partner.


משתמשי אפל, לינוקס, אנדרואיד ו-iOS מסרבים להיות אוייבים בקבוצה הרשמית של גיקטיים


יש קשר למשפט?

בין אם פרימיום או פרימיר, התזמון של ההודעה של איידיגיטל מעניין. רק אתמול דווח כי במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד אפל בישראל, נדחה הערעור, שבפועל הופך את iDigital ואת אפל ישראל כמורשות לקבלת כתבי תביעה נגד אפל בישראל.

צירוף מקרים? כחלק מההגנה שלה, איידיגיטל טענה כי אין קשר אינטנסיבי בינה לבין אפל העולמית. אבל עכשיו, רגע אחרי הערעור שנדחה, היא מכריזה לפתע על היותה לא פחות משותפה בכירה של אפל. אולם באיידיגיטל טוענים: "אין לכך כל קשר למשפט, אשר הגדיר שאיידיגיטל יכולה להיות גוף שמעביר אינפורמציה לאפל".

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

5 תגובות על "למשתמשי אפל בישראל יש 2 בשורות. אבל כנראה שרק אחת באמת תשפיע עליהם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
השם שלי קצר מידי
Guest
השם שלי קצר מידי

כל זה מיותר לגמרי.
בארה״ב לאפל יש שירות אפל קייר שמבטיח תיקון בחנות תוך 3 שעות. זה מעולה והכרחי. הבעיה שכל נותני השירות לא מסוגלים לתת סטנדרט כזה של שירות. אז זה מיותר.

שווה לגמרי לשלם את ״מס אפל״ במקרה שאני יכול להיות בטוח שיתקנו את המחשב שלי בזמן שאני לוקח הפסקת צהריים ארוכה במיוחד וישיבת צוות. הבעיה שבישראל אנשים כנראה מסתכלים יותר מידי על החור בגרוש, ולא מעוניינים בשירות הזה.

Jeff
Guest

ושוב פעם ישראל חרא מדינה.

רון
Guest

בארה"ב יש את ה luis rosmamm לתיקון מקבוקים, שעושה עבודה יותר טובה ויותר איכותית מאפל עצמם, ויודע לתקן מה שאפל לא מוכנים או לא רוצים לתקן

גם לאייפונים יש מעבדה פרטית באיכות מדהימה

בארץ כלום

אנונימי
Guest

בכל זאת, השירות בארץ לא מתקרב לאפל סטור ברחבי העולם ולאיידיגיטל יש מחירים חזיריים במיוחד. עד שלא ייפתח פה אפל סטור שום דבר לא יעזור

עמיעד
Guest

בכל מעבדה של אפל בארץ יעשקו אתכם. זו הישירות של העסקים, ובמקרה הזה הם נפלו על מכרה זהב. גם המחירים הגבוהים של מוצרי אפל וגם המכורים להם, שישלמו מה שידרשו. טלפון באנדרואיד שלי, אם יתקלקל, יוחלף החדש. אין הצדקה כלכלית לתקן

wpDiscuz

תגיות לכתבה: