תמחור אוטומטי של מוצרים באתרי קניות: Feedvisor מגייסת 20 מיליון דולר

החברה הישראלית מפתחת אלגוריתמים שעוזרים לסוחרים באמזון לתמחר את המוצר שלהם בצורה אוטומטית ובזמן אמת; מאז הקמתה גייסה מעל ל-33 מיליון דולר

הנהלת Feedvisor. צילום מיה כרמי

תמחור של מוצרים באמזון הוא משימה מורכבת למדי; לא רק שהסוחרים צריכים לראות מה עושים המתחרים שלהם, הרי שהם גם צריכים לראות שהם עדיין מרוויחים על המכירה. עדכון ידני יכול להיות מתיש למדי בייחוד כאשר מדובר במספר גדול של פריטים וגם תמחור על פי כללים לא תמיד פרקטי. הטכנולוגיה שפיתח הסטארטאפ הישראלי Feedvisor (פידוויזר) נעזרת באלגוריתמים לצורך תמחור של מוצרים בזמן אמת. היום (ג’) הודיעה החברה על גיוס של 20 מיליון דולר.

היקף מכירות של מיליארדי דולרים

זירות הסחר האלקטרוניות כמו אמזון ואיביי הן תחום דינמי, שדורש לעיתים מהסוחרים לעדכן מחירים ומבצעים מידי כמה דקות, ולא פעם העדכונים הללו צריכים לקרות בשעות לא קונבנציונליות. Feedvisor פיתחה מערכת שהיא מכנה Algo-Commerce וכוללת אלגוריתמים רב שכבתיים, שיכולים לתמחר מוצרים שונים בזמן אמת. האלגוריתמים נעזרים לצורך כך באיסוף נתונים היסטוריים, ניתוח שלהם, חיזוי מהלכים וטרנדים והם לומדים ומשתנים “תוך כדי תנועה” ובכל רגע נתון בעזרת Big Data ולמידת מכונה.

ל-Feedvisor בסיס לקוחות של כמה מאות קמעונאי רשת בעולם, והיא מנהלת כיום עבור לקוחותיה מלאי מוצרים בשוויי המוערך ב-2 מיליארד דולר. הכנסות החברה מגיעות מגביית עמלה של אחוזים בודדים מלקוחותיה. כיום, יותר ממחצית מכלל המכירות באמזון נעשות על ידי סוחרי צד ג’, נתון שצפוי לצמוח עוד יותר.

החברה נוסדה ב-2011 על ידי המנכ”ל ויקטור רוזמן, יוצא Sun Microsystems, אליו הצטרפו בהמשך: אייל לנקסנר (מייסד שותף וסמנכ”ל טכנולוגיות), אלגוריתמאי שהתמחה בחקר הונאות פיננסיות, וגלעד קומרוב כסמנכ”ל שיווק ומכירות. עד עתה הספיקה החברה לגייס כ-13 מיליון דולר, כשהסבב האחרון נעשה בדצמבר 2015, ועתה כאמור היא מודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 20 מיליון דולר שהובל על ידי קרן General Catalyst שהשקיעה בין היתר ב-Snapchat, Airbnb ולאחרונה גם ב-Lemonade הישראלית. בנוסף, השתתפו בסבב גם המשקיעים הקודמים, קרן Square Peg Capital האוסטרלית, קרן Jal Ventures קרן, Oryzn Capital ו-Titanium Investments – מה שמעמיד את סך הגיוסים של החברה על 33 מיליון דולר מאז הקמתה.

בתגובה לגיוס מסר ויקטור רוזנמן, מייסד משותף ומנכ”ל חברת Feedvisor: “עידן ה-eCommerce ופלטפורמות שונות כמו אמאזון, חוללו מהפכה צרכנית ויצרו הזדמנויות צמיחה מדהימות עבור עסקים ברשת. הקמעונאים העוסקים במסחר און ליין, מתמודדים עם האתגר הייחודי של קבלת החלטות עסקיות קריטיות בזמן אמת, בסביבה תחרותית ודינמית”. רוזנמן הוסיף: “כתוצאה מהפעילות שלנו במהלך 12 החודשים האחרונים, הלקוחות שלנו מציגים באופן עקבי ביצועים טובים יותר ותוצאות עסקיות יוצאות דופן”. ואכן, על פי נתוני החברה בכל אחת משלוש השנים האחרונות גדלה Feedvisor ב-100% הן במחזורי החברה והן במצבת כוח העובדים אשר עומדת היום על 100 עובדים ומנהלת שירותים עבור כ-1,000 לקוחות, המציגים מחזורים של כ-2 מיליארד דולר.

וידאו: כך פועל האלגוריתם של Feedvisor

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: