מתמונה לסיפור ב-55 מילים: הכירו את Feedfiction [סטארטאפ]

להפוך תמונה לסיפור קצר שנכתב על ידי מספר משתמשים. הצצה לפרוייקט משעשע, יצירתי וממכר של סטארטאפ ישראלי בשם Feedfiction

מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

מידי יום, אנשים משתפים ברחבי הרשת למעלה מ-500 מיליון תמונות, 300 מיליון מהן בפייסבוק בלבד. בדרך כלל, כל תמונה שאנחנו משתפים ברשת מספרת סיפור מסויים בחיינו או חוויה כלשהי שאנו חווים, אך הרשתות החברתיות הקיימות והפלטפורמות שמסתובבות ברשת לא נותנות את הבמה האמיתית לספר סיפור מתמונה.

חברת סטארטאפ ישראלית בשם Feedfiction מנסה להעניק למשתמשים במה שתאפשר להם לספר את הסיפור מאחורי התמונות הללו. בעזרת הפלטפורמה הויזואלית שפיתחה, החברה היא מעודדת את האנשים להביט בתמונה אחת ולנסות לספר את הסיפור שלה בהמשכים. הסיפורים שנוצרים כתוצאה מההשתתפות והדמיון של כמה אנשים יחדיו יוצרים סגנון ייחודי ומשעשע של כתיבה מעורבבת.

החברה, אשר הוקמה לפני חודשיים בלבד (ינואר 2013) על ידי שלומי יעקב ויוסי שלם, עבדה עד עכשיו במימון עצמי במתכונת של Lean Startup ומעסיקה עובד נוסף במשרה חלקית. הרעיון שמאחוריו החברה עומדת דומה מאוד לקונספט של חברת Storylane, אשר נמכרה לפני זמן לא רב לפייסבוק אך השוני המהותי ביניהן הוא העובדה שב-Storylane למשתמשים אין אפשרות להמשיך את הסיפור בעצמם וכאן למעשה נכנסת Feedfiction לתמונה.

הכל מתחיל בתמונה

בכדי לייצר סיפור חדש, עליכם להיכנס לאתר Feedfiction ולבחור בלחצן Start Here, אשר יבקש הרשאות לחשבונכם בפייסבוק. בשלב זה, זוהי הדרך היחידה להירשם לאתר אך מייסדי החברה מבטיחים כי בעתיד הקרוב תהיה אפשרות להירשם לאתר גם בעזרת טוויטר או כתובת דואר אלקטרוני. אין ספק, כי לפחות בכל מה שקשור למראה האתר, הפשטות והויזואליות, החברה הצליחה למשוך את עינינו.

דף הבית של Feedfiction

דף הבית של Feedfiction

לאחר הכניסה עם פרופיל הפייסבוק שלכם וההרשמה לאתר, תקבלו דף פרופיל ו-Feed סיפורים משלכם, בו תוכלו לראות את כל הסיפורים שהשתתפתם בכתיבתם או עשיתם להם לייק. כמו כן, ניתן לראות בדף את המשתמשים שעוקבים אחריכם ואחרי הסיפורים בהם אתם מעורבים ואחרי אילו משתמשים אתם עוקבים בעצמכם.

בכדי להתחיל כתיבה של סיפור חדש, בוחרים באפשרות Start a story בתפריט העליון של הדף, שם תתבקשו להכניס תמונה שתפתח את הסיפור. נכון לעכשיו, ניתן לייבא תמונות מפרופיל הפייסבוק, האינסטגרם או ישירות מהמחשב, אך כאמור, בחברה מבטיחים שבעתיד ניתן יהיה לייבא תמונה מכל מקום אפשרי שניתן למשוך ממנו מדיה כגון פיקאסה, פליקר וכו’.

ייבוא תמונה ב-Feedfiction

ייבוא תמונה ב-Feedfiction

קדימה, לסיפור

כל מה שנותר לעשות, הוא לכתוב את תחילת הסיפור הקשור, כמובן לתמונה. אפשר לעשות שימוש במספר גדול או קטן של מילים ולראות כיצד ממשיכים אותו גולשים אחרים באתר, כאשר המגבלה המקסימלית לסיפור באופן כללי היא 55 מילים בסך-הכל. המגבלה הזו מצד אחד מעניק לחברים מספיק חופש לבטא את עצמם במילים, אך גם מאתגרת את הגולשים לבחור בזהירות את מילותיהם בכדי לתת לסיפור עומק נוסף.

החוקיות הזו גורמת לסיפורים באתר להיות משעשעים ובלתי צפויים. כאשר ניתן למצוא סיפורים באתר שמתחילים בנחש ומסתיימים בשלושת רבעי דולר. את התפלגות הסיפור שנכתב ניתן לראות באמצעות מעבר עכבר על הטקסט והצגה של המשתמש הרלוונטי שכתב את החלק הספציפי בסיפור. וכך זה נראה, בסופו של דבר:

storyfeedfiction

סיפור לדוגמא ב-Feedfiction

בנוסף, קיים בודק איות מיוחד שמתריע בפני שגיאות כתיב, כאשר החברה מבטיחה כי בעתיד תוסיף פיצ’רים נוספים שיעזרו לאנשים שמתקשים בכתיבה. לאחר יצירת הסיפור, תקבלו כמובן התראות במייל על פעילות שנעשה בסיפור שלכם, לדוגמא אם מישהו החליט להמשיך אותו או לעקוב אחרי הפיד שלכם. במקביל, השיקה החברה אפליקציית פייסבוק שבה ניתן לבצע את כל הפעולות הקשורות ל-Feedfiction ישירות מדף הפייסבוק שלכם.

ניוזגיק מזמינה אתכם להרמת כוסית עם Feedfiction

לכבוד חג הפסח ובמסגרת שיתוף פעולה עם Feedfiction, אנו מזמינים אתכם להשתתף בסיפורים שהתחלנו במערכת ניוזגיק עם צוות האתר של Feedfiction ולהתחיל סיפורים חדשים משלכם. במסגרת ההשקה, בחרנו מספר תמונות מנושאים בולטים שעלו לאחרונה אצלנו באתר ואתם מוזמנים להמשיך את תחילת הסיפורים בתכנים מקוריים מפרי דמיונכם. לחצו על התמונה כדי להתחיל:

feedfiction

לא עוד פלטפורמת בלוגינג רגילה

מייסד ומנכ”ל Feedfiction, שלומי יעקב סיפר בריאיון לניוזגיק: “ההבדל העיקרי בינינו לבין פלטפורמות של בלוגינג הוא העובדה שפורמט של בלוג מאפשר לכם לכתוב באופן חד צדדי לגמרי וללא מגבלות של אורך הפוסט. הפורמט והחוקיות שאנחנו מנחילים ב-Feedfiction מאפשרים לגולשים ליצור תוכן מסוג אחר. הכתיבה הופכת לכתיבה מהירה ולחוויית יצירה מרעננת ואנו יוצאים מנקודת ההנחה שאם תמונה שווה 1,000 מילים, אצלנו מספיקות 55.”

“הבסיס שעומד מאחורי האתר הוא מקום שיהיה נחמד וכיף להיות בו, של מטרה טובה וחלוקת הדימיון והיצירתיות של המשתמשים אחד עם השני. עבדנו מאוד קשה בחודשים הללו בכדי ליצור פלטפורמה אינטואיטיבית, קלה וכיפית בעלת סיפוק מירבי. הקהל שלנו הוא למעשה כל מי שאוהב תמונות ורוצה להתנסות בכתיבה. אנחנו לאו דווקא פונים לכותבים מקצועיים במיוחד באופן עיקרי, כי לזה יש הרבה פלטפורמות אחרות לכתיבה חובבת הבנויות טיפה שונה, אך שם הכתיבה אינדיבידואלית ולא משותפת.”

השקת האתר החדש ביחד עם אפליקציית הפייסבוק של החברה מסמלת את תחילת שלב האלפא של Feedfiction. אין ספק, כי האתר מעוצב להפליא ואינטואיטיבי מאוד למשתמשים. כמו כן, החוקיות מבדילה את האתר ממתחרים אשר מציעים פלטפורמה דומה, על ידי כך שהסיפור חייב להתחיל ולהסתיים ולא להימשך עד אינסוף, כפי שקורה עם סיפורים רבים שנתקעים באמצע. לפרוייקט הקטן הזה יש המון פוטנציאל ואנו יודעים לדווח כי גולשים מכל העולם משתתפים בסיפורים שעולים שם בתדירות יום-יומית. שיהיה המון בהצלחה.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

4 תגובות על "מתמונה לסיפור ב-55 מילים: הכירו את Feedfiction [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Eytan Levit
Guest

אחלה חברה ואחלה יזם!

Adiel Yaakov
Guest

מומלץ בחום, שירות מעולה!

Immanuel Pazilov
Guest

או.קיי הבנו, אבל מה ההבדל בין feedfiction ל instagram?

Benny Wizel
Guest

אחלה תוכנה, אנשים ורעיון. בהצלחה !!!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: