פייסבוק באורך מלא: השכרת סרטים ברשת החברתית

שיתוף פעולה בין הרשת החברתית לאחים וורנר צפוי להפוך את פייסבוק לפלטפורמה חדשה להשכרת סרטים. החלוץ הוא ברוס ווין. האביר האפל יוצע להשכרה לדפדפן תמורת 3 דולרים

צילום: flickr, cc-by, filthysize, יח"צ, עיבוד תמונה

עיתון הלוס אנג’לס טיימס מדווח על סרט באורך מלא, הראשון שיתפרסם בפייסבוק ויעשה היסטוריה. מדובר באחד מסרטי בטמן, ובאולפני האחים וורנר רוצים שתשכרו את הסרט לצפייה בתוך חלון הדפדפן שלכם, בעלות של 3 דולרים.

שובו של האביר האפל

מדובר בעוד סרט השייך לסדרת הסרטים של בטמן, שיצא לאקרנים בשנת 2008. העלילות הנוכחיות של גוטהאם סיטי זוכות לחיים מחודשים בפייסבוק, כאשר הגולשים מקבלים אפשרות לשאול את הסרט להקרנה בתוך מסך המחשב שלהם, בתוך פייסבוק. שובו של בטמן ושל הסרטון הזה, למרות הזמן שעבר מאז יציאתו לאקרנים, מסמל עבור אולפני האחים וורנר ניסוי כלים. אם הניסוי יצליח, ייתכן ונראה עוד כותרים משתחררים להשכרה דרך פייסבוק, ואולי גם אולפנים אחרים יצטרפו לחגיגה ויאפשרו אף הם השכרה של סרטים דרך הדפדפן.

חיים שלמים בתוך הדפדפן

נתונים שהתפרסמו בשנה האחרונה מלמדים שאנשים מבלים יותר מידי זמן כשהם מחוברים לפייסבוק, יותר מאשר באתרים נפוצים אחרים, כמו גוגל. הנתון הזה לכשעצמו איננו מפתיע, כי הרי גוגל אינה מייצרת תכנים וגם שירותה העיקרי והנפוץ הוא מנוע חיפוש. כמה זמן כבר אפשר להעביר בין דפי החיפוש, כך שזה לא באמת תחרות, אבל זה מצביע על מגמה. כמות הדקות הממוצעת שאנחנו מבלים בפייסבוק הולכת ועולה.

כדי להעצים את זה, פייסבוק מאפשרת לנו היום לעשות יותר ויותר דברים מתוך פייסבוק. בתוך האתר אנחנו יכולים לשמור על קשר עם חברים ומשפחה, לשלוח הודעות אישיות (מייל-קילר?), לשתף בתמונות, לעדכן סטטוסים (טוויטר-קילר?) בקרוב נוכל לשלוח מסרונים ישר מתוך פייסבוק, ולכל אלה מצטרפת עתה היכולת לצפות בסרטים באורך מלא, הישר מתוך הדפדפן.

אם הניסוי הזה של האחים וורנר יתרחב לכותרים נוספים, וימשוך אליו גם אולפנים נוספים, פייסבוק תהיה המרוויחה העיקרית. היא לא רק תרוויח את הנוכחות של האנשים בתוך האתר שלה למשך זמן ארוך הרבה יותר, אלא גם תוכל לנצל את זה כדי לשדרג את אפשרויות הפרסום העומדות לפניה (פרסומות לצד הסרטים? פרסומות לפני או אחרי הסרטים?).

צעד קדימה לאולפנים

יאמר לזכותם של האחים וורנר שנראה שהם החליטו לאמץ את עולם הטכנולוגיות החדש, ובחרו לא רק שלא להישאר מאחור, אלא להוביל את אולפני הסרטים האמריקניים בהצעת צפייה בסרטים בתוך פייסבוק.

זה לא ברור מאליו (למרות שזה כן אמור היה להתרחש בעולם אוטופי) שהאולפנים קופצים על הטכנולוגיה החדשה, ובוחנים דרכים חדשות להציע לקהל שלהם את התכנים שהם מפתחים, בתמורה לכסף, כמובן. בשנים האחרונות, האולפנים דווקא בלטו בכך שהיכולת שלהם להתחבר למדיות החדשות ולטכנולוגיות החדשות הן בעיקר דרך חיפוש אפשרויות לתבוע את קהל הצרכנים שלהם, במקום לחפש דרכים חדשות ליצור קשר עם הקהל. לכן, המהלך של האחים וורנר הוא מהלך חיובי, גם אם מבחינת מספרים בסופו של דבר הם לא יהיו מרוצים, מדובר בהחלט בצעד בכיוון הנכון.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: