5 דרכים שיגבירו את השימוש בפיצ’רים שלכם

אין דבר מתסכל מלהשקיע מאמץ, משאבים וזמן בפיצ’רים שונים, רק כדי לגלות שהמשתמשים לא ממש שמים אליהם לב. הנה 5 דרכים למנוע את התסכול הזה

תמונה: Pexels

מאת סוג׳ה תומאס

בשוק התחרותי של היום, חברות נמצאות במרוץ תמידי לפיתוח של פיצ’רים חדשניים שמגבירים את מעורבות המשתמש ומעלים את מדד שביעות הרצון שלו, והחברות משקיעות בבניית פיצ׳רים סכומים גדולים ועבודה רבה של צוותי פיתוח ומוצר.

עם זאת, הדחיפות בבניה של פיצ’ר ובשחרור מהיר שלו לשוק לרוב גורמת לפיצ’רים הישנים להיזנח, וקל מאוד להקריב מטרה ארוכת טווח, גם אם בצידה רווח אסטרטגי, לטובת פיתוח שמניב רווח בזמן קצר. בנוסף, הקצב המהיר בהם משוחררים פיצ’רים לשוק משמעותו שלצוותים אין מספיק זמן להעריך את השימוש בפיצ’רים הקיימים, אם בכלל נעשה בהם שימוש.

גם חברות גדולות אינן חסינות בפני האתגרים הללו ולכן על הפוקוס שלהן להיות על אופטימיזציה של שביעות רצון הלקוח במקביל לעמידה ביעדים של החברה. לשם כך, עליהן להבין את האינטראקציה של המשתמשים עם הפיצ’רים, גם אלו הישנים וגם החדשים.

על מנת לתעדף את ניתוח השימוש בפיצ’רים, יש להתייחס לכמה שאלות:

מהם הפיצ’רים הנמצאים בשימוש הממוצע היומי הרב ביותר והנמוך ביותר?
כיצד נבדלים הפיצ’רים השונים במונחים של שימוש?
מהו אחוז הפיצ’רים שנעשה בהם שימוש לעיתים רחוקות או לא בכלל?

הנתונים העולים מדוח ה-Feature Adoption Report מעניינים ביותר, ומצביעים על כך שבממוצע 80% מההקלקות היו משימוש ב-12% של פיצ’רים מסוימים. אחוז שהוא נמוך מאוד, יחסית לעיקרון 80/20.

בנוסף עולה כי ב80% מהפיצ’רים נעשה שימוש לעיתים רחוקות או כלל לא. נקודה נוספת היא  שהעלות המבוזבזת של בניית פיצ׳רים אלו בחברות תוכנה ציבוריות, מבוססות ענן, מתקרבת ל-30 מיליארד דולר.

על מנת לייצר roadmap שממקסם את ה-ROI, כל צוות חייב למדוד לנתח את רמת השימוש בפיצ׳רים שלו. ולכן, כשרוצים למדוד ולשפר את השימוש בפיצ’רים, אלו הם חמשת הדברים הקריטיים שיש להתייחס אליהם, העולים מניתוח הנתונים.

הערכה וקביעת מדד להתייחסות

יש לבסס באופן שוטף רשימה של פיצ’רים בשימוש הגבוה והנמוך ביותר, ולהשוות לרמת הציפיות. האם יש שינויים חדים בתוצאות מדי שבוע, חודש או רבעון? האם השינויים האלה מפתיעים את הצוות או את המשקיעים בחברה? מתן תוקף להנחות הבסיס באמצעות דאטה הוא חשוב לא רק כדי לאמת את תחושת הבטן אלא גם כדי לקבוע מדד התייחסות מדויק. עם מדד יציב ניתן להמשיך ולבנות אסטרטגיה שניתן גם ליישם.

תחזוקה שוטפת

יש לעבור על רשימת הפיצ’רים בתקופה מדודה, כלומר, לפחות פעם בשנה. אם יש ביניהם פיצ’רים שאינם נמצאים בשימוש כלל, יש להמשיך ולבדוק מהי הסיבה. האם הם פועלים כמצופה? האם יש קשיים טכניים או תקלות שדורשים פתרונות? הסיבה להמשיך להפעיל את הפיצ’רים הללו תהיה תלויה לרוב בעלויות התחזוקה אל מול ההכנסות שהם מניבים. אם האיזון מוטה, יש לתעדף פיצ’רים אחרים.

קביעת יעדים

לפני שחרור לשוק של פיצ’ר חדש, יש לקבוע קצב שימוש ברור, ריאלי, שניתן לעמוד בו על מנת למדוד הצלחה ראשונית. ניתן גם לזהות פיצ’ר קיים שיש לו פוטנציאל לייצר ערך עבור הלקוח במידה ורמת השימוש בו תשתפר. יש לבחור מדד שניתן לכמת, לעקוב אחריו לעיתים קרובות ולקחת עליו אחריות מלאה.

אסטרטגיה של רמת שימוש בפיצ’ר

האם המטרה היא להגביר את השימוש בפיצ’ר מסוים? אם כן, יש לצלול עמוק יותר לניתוח הנתונים ולהתנהגות המשתמשים. מיהם המשתמשים ה”כבדים” בפיצ’ר? כיצד הם נבדלים ממשתמשים בפיצ׳רים פופולאריים אחרים? האם הפיצ’ר “מתחבא” במוצר? אם התשובה היא כן, האם ניתן להוסיף in-app guide המותאם לקבוצה של המשתמשים הספציפיים שלו? אולי ניתן להעביר סקר בקרב המשתמשים על מנת לקבל את הפידבק מהם על הפיצ’ר ועל פוטנציאל נוסף לשיפור. NPS, כלומר מדד נאמנות הלקוח, יוכל לשמש כמקור מידע בעל ערך רב על מנת לגלות מדוע משתמשים חווים קושי בשימוש בפיצ’ר מסוים.

ניסוי וטעיה

ייתכן ויש לעשות שימוש ביותר מאסטרטגיה אחת על מנת להגביר את קצב השימוש בפיצ’ר מסוים. במקרה שכזה, מומלץ להריץ כמה בדיקות כדי להחליט על דרך הפעולה הטובה ביותר: אפשרות אחת היא העצמה של הפיצ’ר (ויזואליזציה טובה יותר, תצוגה של מספרים בעלייה או בירידה) שתגביר את השימוש בפיצ’ר. אפשרות נוספת היא ארגון מחדש של חווית המשתמש במוצר שתגביר נראות של הפיצ’ר, או אנליזה של paths ו-funnels. האם ניתן למצוא נקודות מסוימות לאורך השימוש בפיצ’ר בהן יש עלייה בשביעות רצון המשתמש?

לפני שמזדרזים להשיק את עדכון המוצר האחרון, יש לעצור לרגע ולבחון את הפיצ’רים הקיימים, המידע שיש שם יכול להפתיע! בהשקעה קטנה, היהלומים הנסתרים של המוצר ימשיכו לספק מעורבות ושביעות רצון למשתמשים.

הכותבת היא דאטה אנליסטית בחברת Pendo

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: