1.3 מיליארד משתמשים בפייסבוק; כשליש מהם דרך מובייל בלבד

פייסבוק מסכמת את הרבעון השני של השנה ומבססת את מעמדה כחברת מובייל לכל דבר; על הדרך היא גם מודיעה על זינוק בהכנסות, ברווחים, ברווח למנייה ועל גידול במספר המשתמשים הפעילים ל-1.3 מיליארד

מקור: Facebook

מקור: Facebook

פייסבוק פרסמה את הנתונים הרבעוניים שלה המתייחסים לרבעון השני של 2014; מאחורי בליל המספרים, הנתונים והסטטיסטיקות מסתתרות כמה מגמות ברורות ודומיננטיות, המדגימות לאן הולכת הרשת החברתית. החברה כבר לא מתכננת להפוך, או בדרך להפוך לחברת מובייל – היא כבר חברת מובייל לכל דבר, כאשר שליש מ-1.3 מיליארד המשתמשים שלה ניגשים אליה רק בעזרת המובייל וחלק הארי של הכנסותיה מגיע מפרסומות במובייל.

עוד רבעון של צמיחה: חוגגים 1.3 מיליארד חברים

פייסבוק הצליחה להכות (שוב) את התחזיות של האנליסטים ורשמה ברבעון השני של 2014 הכנסות של 2.91 מיליארד דולר, לעומת ציפיות ל-2.81 מיליארד דולר; מבחינת הרווח הנקי, פייסבוק רושמת רבעון שביעי ברציפות של רווחים, שעומדים כרגע על 791 מיליון דולר ברבעון. הנתון המעניין הוא מקור ההכנסות של החברה; מסתבר ש-62% מהכנסות שלה מגיעות מפרסומות במובייל. אמנם המספר הזה מרשים, אולם הוא צפוי להפוך להיות עוד יותר דומיננטי כשמסתכלים על מגמת דפוסי השימוש בה: כרגע, מונה הרשת החברתית כ-1.3 מיליארד חברים, כש-240 מיליון מהם הם משתמשי דסקטופ בלבד, 391 מיליון חברים הם משתמשי סמארטפון או טאבלטים בלבד, והשאר עושים שימוש ב-2 הפלטפורמות. הרשת נהנתה מגידול של כ-3% במספר החברים בה, כשקצב הגידול במובייל כפול מהסך הכל הכללי.

גם מבחינת רווח למנייה, אנחנו רואים זינוק: מ-0.12 ברבעון הראשון של 2013 ל-0.42 ברבעון הנוכחי. כצפוי, וול סטריט אימצה בחום את התוצאות. המניה עלתה ב-5.25%, והתייצבה על מחיר של 71.29$, מה שמשקף ערך של כ-183 מיליארד דולר לחברה.

כמה תובנות בעקבות הרבעון המוצלח

הראשונה: פייסבוק הכעיסה לא מעט בעלי דפים, כששיעור החשיפה האורגני (ללא קידום) של הפוסטים שלהם צנח תוך שנתיים בלבד מ-16% ב-2012 ל-6% ב-2014 (לדפים פופולאריים). החברה אמנם הסבירה כי המשימה של האלגוריתם שלה מורכבת יותר, ועתה עליו לבחור אילו 300 פוסטים יגיעו למשתמש ממוצע מתוך 1,500 אפשריים, אולם, המגמה כבר ברורה: הפיד של המשתמשים הוא הנדל”ן הרווחי ביותר של החברה, וכדי להגיע אליו, ייאלצו מנהלי הדפים והמפרסמים לפתוח את הארנק ולקדם את הפוסטים שלהם. מכעיס את מנהלי הדפים אמרנו – אבל משמח מאוד את בעלי המניות.

השנייה: על פי הדוחות האחרונים, ההכנסה הממוצעת למשתמש (ARPU) עומדת על 2.24$, שיא של כל הזמנים. אבל אם מסתכלים על ארה”ב לבדה, הרווח עומד על 6.44$. מה שאומר שאסיה (1.08$) ושאר העולם, כולל אפריקה (0.86%) יכולים להיות מנועי צמיחה נפלאים בעתיד. קצת עושה סדר לגבי פרויקטים כמו זה או כמו Internet.org  שהחברה מממנת ומיועדים להביא אינטרנט ל”שני השלישים מהעולם שעוד לא מחוברים”.

השלישית: פייסבוק היא חברת מובייל לכל דבר: הן מבחינת דפוסי השימוש של החברים, והן מבחינת מקור ההכנסות והמיקוד של החברה. המגמה הזו, בצירוף הרכישות של Instagram ו-WhatsApp מראות שהרשת, למרות הנבואות השחורות שנשמעות מדי פעם, מחזקת את האחיזה שלה במובייל ואינה הולכת לשום מקום.

הרביעית: כשפייסבוק שווה יותר מ-180 מיליארד דולר, פתאום, 19 מיליארד הדולר ששולמו עבור WhatsApp כבר לא נראים כל כך הזויים או מוגזמים, לא?

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: