מה נשים רוצות: סטיילינג אישי מבוסס ML

הסטרטאפ AskLily עוזר לנשים למצוא את הבגדים האהובים עליהן באמצעות שימוש בטכנולוגיית ML

צילום/תמונה: Pexels / Pixabay

מאת סיגל בר קובץ

הכול כבר נאמר על תופעת הקניות ברשת. למעשה, זו כבר לא תופעה. זו דרך הקניות המועדפת, ולעיתים היחידה, של רבים מאיתנו בכל מוצרי הצריכה. בתחום האופנה, השוק המקוון בארצות הברית לבדה מוערך ביותר מ-75 מיליארד דולר וצומח מדי שנה. ועדיין, השוק לא מנצל עד תום את הפוטנציאל שלו, אפילו רחוק מזה.

מחקרים מראים שנשים מבזבזות כשש שעות בשבוע על חיפוש באינטרנט, אבל קונות לבסוף במשך חצי שעה בלבד. 75% מהן משוטטות ואז נוטשות מבלי לקנות דבר. אפשר לתלות את האשם בתוצאות החיפושים, שרמת ההתאמה הפרסונלית שלהם נמוכה עדיין, למרות המידע הרב שנאסף על כל גולש ולקוחה.

את הפער הזה זיהתה טלי בצלאל-חמדי (42), ועליו היא מנסה לענות במיזם החדש שלה. לפני שלוש שנים החליטה טלי למכור את העסק שלה, רשת בתי הקפה “קופי אקספרס”. היוזמה החדשה אליה פנתה, הייתה מבחינתה מתבקשת מאליה. “כמו רוב האנשים, גם אני משלבת קריירה, טיפול בילדים ובית, וחשוב לי להיראות טוב, אבל אין לי זמן לחפש בגדים במשך שעות ברשת או לעבור מחנות לחנות ולמדוד”, היא אומרת. “היה לי ברור שהדבר הבא שארצה לעשות הוא למצוא פתרון לתהליך קניית האופנה ברשת״. בצלאל-חמדי פנתה לחפש פתרון שישלב טכנולוגיה מתקדמת וסטיילינג אישי.

חיפושים שהעלו עשרות אלפי תוצאות

האפשרויות ברשת נראו לה מתישות. “כל כניסה לאסוס מעלה 25,855 תוצאות”, היא אומרת, “גם כשסיננתי והייתי יותר ממוקדת, עדיין קיבלתי יותר מאלף אפשרויות, רובן לא רלוונטיות, כי זה לא הסגנון שלי. הפליא אותי שבכל רגע נתון החברות אוספות עליי דאטה, אבל הן לא משתמשות במידע על מנת להראות לי מה שאני אוהבת״.

בצלאל-חמדי הבינה שפוטנציאל קניות האון ליין רחוק מלהיות ממומש, והיה לה רעיון: ״פלטפורמה ששואלת מספר שאלות, לומדת את הטעם וההעדפות, סורקת את כל המותגים שאני אוהבת לקנות ואז מציגה כתוצאה סופית את הפריטים שתואמים לסגנון שלי. היה לי ברור שהצורך הוא אמיתי ויכול לעזור למיליוני נשים כמוני”.

נחושה להפוך את הקנייה האינטרנטית לתהליך מדויק יותר, החלה בצלאל-חמדי לחקור את עולמות הe-commerce והפרסונל סטיילינג. היא עשתה מחקר שוק מקיף, שוחחה עם מאות נשים שקונות און ליין, חקרה את הדרך בה הן חושבות, ואת מערכת השיקולים המשפיעים על החלטתן אם לקנות מוצר מסוים או לא. “נשים דיווחו על תהליך משעמם, מבלבל ומתסכל״, היא אומרת, ״והרי כולנו התרגלנו לרמת פרסונליציה גבוהה יותר, כפי שקיימת בתחומי הטלוויזיה, הסרטים והמוזיקה”.

כך, בעצם, נולד הסטרטאפ AskLily, עוזרת אישית שמשימתה לעזור לנשים למצוא את הבגדים האהובים עליהן בהתאם לטעם, הסגנון וההעדפות שלהן. המערכת החכמה סורקת את המותגים השונים ויודעת מה הן רוצות באמצעות שילוב של אלגוריתמים חכמים ועזרה של סטייליסטית אנושית.

בספטמבר 2018 יצאה AskLily לדרך עם צוות משולש: בצלאל-חמדי (שכיהנה בעבר כסמנכ”לית שיווק בחברת כוח אדם ובעלים של הרשת “קופי אקספרס”), דנה שגיא (בעבר מנהלת מותג בחברת קימברלי קלארק ו-J&J) ואלי סוויד (CTO).

אלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית

“הרבה חברות מנסות למצוא פתרון לחוויה אישית בתהליך הקניות באינטרנט״, אומרת בצלאל-חמדי. ״אין ספק ששימוש ב-ML, ביג דאטה ופרסונל סטיילינג הוא המהפכה הבאה בחוויית הקנייה באינטרנט. יש מודל מאוד מצליח בארה”ב: בוקסינג. אחת לחודש הלקוח מקבל הביתה קופסא עם בגדים שבחרו עבורו. אבל אנחנו הלכנו צעד אחד קדימה בטכנולוגיה ובחדשנות: פיתחנו תהליך שהוא וירטואלי, הקונה מקבלת המלצות קנייה און ליין בזמן אמת ויכולה לרכוש את הפריטים מיד. זה חוסך זמן ללקוחה וגם לחברות, כי הן מקבלות יוזר מטורגט שיחזיר פחות פריטים״.

AskLily מציעה אלוגריתם חכם, מבוסס בינה מלאכותית, שמפצח, באמצעות שאלון התאמה קצר, את טעמה של הלקוחה. המערכת לומדת את פרופיל הסטיילינג של האישה, סורקת את כל האתרים ומציגה תוצאות, כמו סטייליסטית, לפי הטעם, הסגנון, המידות והאישיות. ״אנחנו משלבים בין המלצות האלגוריתם להמלצות של סטייליסטיות אנושיות, כדי לספק ללקוחה חווית קנייה מושלמת”, אומרת בצלאל-חמדי. “יש כאן win-win: הלקוחה חוסכת הרבה זמן והמותגים משפרים את שיעורי ההמרה והמכירות שלהם”.

שיתופי פעולה עם מותגי ענק

“כמות הפריטים שהמערכת יכולה לסרוק, לנתח ולבצע התאמות שלהם היא בלתי אפשרית עבור סטייליסטית אנושית. אנחנו אוספים מידע עשיר על הלקוחות שלנו, על פריטי אופנה והמלצות סטיילינג. הנשים שמחות לשתף אתנו מידע כי הן יודעות שבזכות השיתוף ההמלצות תהיינה טובות יותר. מהצד השני יש לנו מידע רב על פריטי האופנה, ניתוח סגנון שייחודי לנו, פרינט, צבע, גזרה וכן הלאה. ככל שאישה תרבה להשתמש במערכת, כך התוצאות ישתפרו עבורה״.

לשירות, שמוצע בשלב זה בחינם, רשומות כיום מאות נשים והוא מתמקד כרגע בשוק האמריקאי. “עשינו שיתופי בעולה עם מותגים בינלאומיים כגון אסוס, נורדסטרום, בלומנדיילס וכן הלאה, לפני יציאה לשוק״, אומרת בצלאל-חמדי. גם הנשים שלנו, כאן בישראל, מוזמנות להנות מהשירות, בשלב זה ממותגים ששולחים לארץ, ובהמשך – הכול פתוח.

הכתבה בחסות RishonStartUp

אנחנו מתרחבים ואתם מרוויחים, מתחם RishonStartUp הוא פרויקט חדשני של עיריית ראשון לציון לעידוד פעילות היזמות הטכנולוגית בעיר. אם אתם יזמי סטארט-אפ מכל הארץ, בעלי רעיון מגובש וצוות טוב, תוכלו להשתלב במרחב העבודה המחודש, באפשרויות חלוקה מגוונות ובעלות מסובסדת.
לפרטים נוספים והגשת בקשה הקליקו כאן

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "מה נשים רוצות: סטיילינג אישי מבוסס ML"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ולד
Guest

למה רק לנשים? למישהו יש הסבר?

לוחה שוב
Guest

חברה קצת בקרה מצדכם על התוכן הממומן…
מה זה הכותרת ביזיון הזו?!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: