זה היה המשחק שהכי ציפיתי לו השנה, אבל גם גאס פרינג משובר שורות לא עזר לו

עוד כותר לסל: Far Cry 6 הוא עוד מאותו הדבר, וחלקכם אולי יאהבו את זה

תמונה: יוביסופט

שמעתי פעם שסוס מנצח לא מחליפים, אבל גם שמעתי איפשהו שההגדרה לאי שפיות היא לעשות שוב ושוב את אותו הדבר ולצפות לתוצאה שונה. האמת, כרגיל נמצאת איפשהו באמצע, וככה גם עם Far Cry 6. זה היה אחד המשחקים המצופים ביותר שלי לשנת 2021 והכותר שיוביסופט הבטיחה להפוך לסינמטי ושונה מהכותרים הקודמים בסדרה. האם היא הצליחה לעשות את זה? ובכן, זה קצת בעייתי.

בואו להפיל את גאס פרינג מהשלטון. אבל אל תצפו לזכור מי הוא

עבודת פיתוח משותפת של לא פחות מ-10 מיני-אולפנים של יוביסופט ברחבי העולם מגיעה בסוף השבוע הקרוב לסיומה עם שחרור של אחד הכותרים היותר מצופים בסדרת Far Cry – תוצאה של שני המשחקים שקדמו לו שהיו מוצלחים ביותר (Far Cry 5 ומשחק ההרחבה שלו) ביחד עם שימוש באחד השחקנים הכי אייקוניים שקיימים ושלל טיזרים סינמטיים מעולים. הסיפור של Far Cry 6 מתמקד באי הקאריבי והפיקטיבי יערה (Yara) ובהשתלטות העויינת עליו של הרודן והדיקטטור אנטון קאסטיו המגולם על ידי לא אחר מג’יאנקרלו אספוזיטו, או כמו שאתם מכירים אותו – “גאס פרינג משובר שורות” – שמציג יכולות דיבוב מצוינות בדיוק כמו שהייתם מצפים ממנו.

אתם משחקים את דני רוחאס (לא. לא ההוא מ”טד לאסו”) שמצטרף לכוחות המהפכה באי בנסיון לכבוש אותו מחדש ולהפיל את השלטון הרודני. נשמע מוכר, הא? ובכן, יהיה קשה מאוד לשים את האצבע על מה שלא נשמע מוכר כאן. למרות יכולות הדיבוב של ג’יאנקרלו שהיה הימור מעולה של יוביסופט להוביל את המשחק הזה, ואני מאמין שיחזיר את ההשקעה בכל נושא השיווק של המשחק – התפקיד של אנטון קסטיו לא מצליח לשחזר את סף הריגוש של נבלים קודמים מוצלחים יותר בסדרה ולא מנצל לחלוטין את יכולות המשחק של השחק, ולמרות נסיונות להציג את ההשתלטות שלו אחרת – הדמות נשארת בגבול הרע המוחלט המוכרת כל כך מכותרים קודמים מבלי לחשוף רבדי עומק שיגרמו לצופה להתחבר אליו ויהפכו אותו לנבל יותר אגדי, וכזה שיהיה קשה לכם לשכוח.

סל מיחזור

צילום מסך

תראו, זה לא הפעם הראשונה שכותר בסדרה כלשהי של יוביסופט מרגיש כמו עבודה על אותו הטמפלייט הקבוע, וזו אחת הביקורות שחוזרות על עצמן בכל פעם שהאולפן הזה מוציא משחק. אבל כשבסדרות אחרות ורק בשנה האחרונה, הצליחה יוביסופט בכל זאת להציג איזושהיא פריצת דרך או שינוי מרענן כמו ב-Watch Dogs:Legion שהציג 9 מליון דמויות שניתן לשחק בהן או ב-Assassin’s Creed:Valhalla שלקח את הגרפיקה של הסדרה לרמה חדשה לחלוטין – הפעם זה מרגיש ש-Far Cry 6 פשוט לא זכה לאותו היחס מצד האולפן והוא נותר רק עם האלמנטים הממוחזרים. מבנה העלילה, המשחקיות, ארסנל הנשקים, אפילו רעשי הרקע של הכרוז שחוזר על פרופגנדה שוב ושוב- יתנו לכם תחושת דה ז’ה וו מתמשך.

המפה של Far Cry 6 היא הגדולה ביותר מבין המפות בכל הסדרה, והיא בין המפות הגדולות שראיתי במשחקי עולם פתוח. יוביסופט החליטו לחזור למחוזות עיצוב הסביבה שאפיינו את הכותר אולי המוצלח ביותר של הסדרה – Far Cry 3 – ואנחנו שוב חוזרים לנופים טרופיים שטופי שמש. יחד עם זאת, חלקי המפה שנחשפים כבר בדקות הראשונות של המשחק ומייצגים דמויות שונות שתכירו לאורך העלילה – לא מתאפיינים בנופים ייחודיים אליהם ומרגישים פשוט כמו מפה אחידה שחולקה לכמה אזורים באופן שרירותי לחלוטין (מלבד אזור אחד שמתאפיין בעיצוב מעט שונה). אולי דווקא בגלל גודל המפה הלא סטנדרטי, זה מרגיש שהיא פחות חיה ומלאה כמו במשחקים קודמים. כמות הפעמים שנקלעתי לקונפליקט בין כוחות המהפכה לכוחות הצבאיים השולטים באי היא נמוכה משמעותית מאלו שנתקלתי בהם בכותרים קודמים, וזה נכון גם לגבי חיות פרא שמתסובבות באי ואתם אמורים לצוד אותן, ובאופן כללי בפעילות ודמויות משוטטות שאמורות למלא מפת עולם פתוח שהייתה מלאה בצורה מצויינת בכותרים אחרונים של הסדרה. מה שהיה חלק מסימני ההיכר של Far Cry מרגיש כאן לא מלוטש מספיק ומוטב היה שהמפה תקטן אך תישאר בסטנדרט הפעילות שאפיין את הסדרה.

זה המשחק הסינמטי שהבטחתם?

צילום מסך

אל העלילה המוכרת והמבנה הכללי של המשחק מצטרפת אכזבה נוספת מהמשחק והיא חמורה לא פחות. הגרפיקה של Far Cry 6 הפתיעה אותי מאוד לרעה. למרות ההבטחות לכותר סינמטי ומרשים יותר שגרמו לי לצפות שנראה את Far Cry סוף סוף מנצל את קונסולות הדור החדש עם גרפיקה מצויינת – התחושה שליוותה אותי בשעות הראשונות היא של משחק מיושן שלא מצליח להשתוות לרמה המינימלית הנדרשת מכותר גדול שיוצא ב-2021. הדחייה של שחרור המשחק בלא פחות מ-8 חודשים עומדת כעת בעוכריו שכן אנחנו נכנסים כבר לשנה השנייה של דור הקונסולות החדש, ועל דברים כאלה יהיה כבר יותר קשה לסלוח מאשר בשלהי הדור הקודם. עם Ray Tracing שמרגיש כמו שכבת לקה אחידה ומאוד לא ריאליסטית, דמויות שלא משנות את המימיקה שלהן במשך דיאלוגים שלמים, תנין שנראה כאילו פותח למשחק הראשון בסדרה, עצמים שמרגישים פשוט שטוחים לחלוטין כמו ענפי עצים או רעמה של סוס – זה בהחלט לא משחק שמרגיש New Gen. אולי זה עניין של ציפיות, אולי זה עניין טכני לחלוטין, אבל מגיע לנו יותר.

אז איפה בכל זאת עומדים ההבדלים בין הכותר הזה לקודמיו? ב-Far Cry 6 נפתחת תוספת לא רעה בכלל לארסנל הנשקים שלכם והיא משגר הטילים שמוצמד אליכם לגב לאורך כל המשחק. כשמתעלמים מגודלו העצום והעובדה שאין סיכוי שהדמות שלכם מצליחה לרוץ עם דבר טעון כזה על גבה – זה הופך להיות כלי נשק הרסני ודיי כיפי כשהוא הופך לזמין בכל כמה דקות בקרב. שינוי נוסף שמגיע אל המשחק הוא הניסיון של Ubisoft להטמיע תכונות שונות לכל סוג נשק שתשיגו ואפילו לאפיין את פרטי הלבוש שעליכם החל מהקסדה, החליפה, הנעליים שלכם – ועוד. לכל אחד מאלו ביחד עם הנשקים במשחק יש מגוון של יכולות שונות שתצטרכו להתאים למשימה הספציפית בה אתם נמצאים, והמשחק יקדיש הרבה מאוד זמן ודמויות להזכיר לכם את העניין הזה בעיקר בתחילתו. כך, תצטרכו לקחת בחשבון את נקודות התורפה של האוייבים שלכם בכל משימה ולהתאים את הנשק עימו תצאו אליה ולפעמים תהיה יותר מדרך נכונה אחת לצלוח זירת קרב עמוסה.

באופן אישי, לא התרשמתי מהמערכת הזו שכן מצאתי את עצמי לא פעם מתעצל להחליף פרטי לבוש או לחשוב על התכונה הספציפית שאני צריך למשימה כלשהי ופשוט הסתערתי על זירת הקרב ולבסוף גם צלחתי אותה. אני לא בטוח שזה היה השינוי שהמשחק הזה היה צריך, כשחלק ממה שהפך את הסדרה לכל כך מוצלחת בעיניי הוא היכולת לייצר הרס בצורה מהירה ולהרוג אוייבים בקצב עם מגוון רחב של נשקים שאפשר למצוא בכל מקום בעולם הפתוח. מבחינתי, Far Cry הוא משחק עולם פתוח שנתן לשחקן את היכולת להחליט בעצמו איך ירצה להתקדם במשחק והתאפיין במשחקיות מהירה שהזריקה אדרנלין של אקשן כל הזמן.

אני חייב להגיד שמשהו בתנועתיות הכללית כאן מרגיש הרבה יותר איטי ומערכת שדורשת לתכנן מראש לא מקלה על כך. יחד עם זאת, ברמת הקושי הסטנדרטית של המשחק ישנה חשיבות גבוהה יותר לשימוש ביכולות הנשקים שכן המשחק מציג רמת קושי גבוהה בהרבה מכותרים קודמים בסדרה ועלול לגרום לחלקכם לבחור ברמה קלה יותר בחלקים מסויימים או בכלל כדי לקבל חוויה דומה למשחקי עבר.

עדיין מהנה, אבל עדיין עוד מאותו דבר

צילום מסך

צריך לומר ביושר – כשזה עובד זה עובד ולמרות החוסר החמור בחידושים משמעותיים – Far Cry היא עדיין סדרת משחקים מהנה והיא לבטח בין סדרות משחקי העולם הפתוח הטובות שקיימות, כך שלרבים מכם שאוהבים את הז’אנר זה יהיה כותר ששווה להגיע אליו. הפורמולה האהובה עדיין כאן: קראפטינג של נשקים, איסוף חפצים ואספקה לשיפור מחנות, מגוון רחב מאוד של משימות ברחבי המפה, התרנגול שילווה אתכם – הלא הוא בעל החיים הקומי התורן, האפשרות לשחק ב-Co-Op (עדיין רק באון ליין ולא עם חברים על אותו המסך) והאפשרות לשחק אונליין.

הבעיה האמיתית של המשחק הזה היא בבחינת יותר מידי מאותו הדבר, ולמרות שעבדו עליו לא פחות מ-10 סטודיואים שונים של יוביסופט, ושהוא המשחק הגדול ביותר הן מבחינת שעות המשחק והן מבחינת המפה – איכשהו גרמו לו לאבד את אופי הייחודי שלו. לפעמים זה מרגיש כאילו מישהו החליט להרים ידיים בלנסות לחדש משהו משמעותי כאן. אם אהבתם את הכותרים הקודמים בסדרה והמשחקיות, הקרבות והנשקים חשובים לכם יותר מהכל – Far Cry 6 הוא כותר שבסך הכל דיי עומד בסטנדרטים של הסדרה ומצליח לשחזר את החוויה של המשחקים הקודמים בחלק גדול מהאלמנטים. אם עדיין לא יצא לכם לשחק בסדרה או שאתם מתלבטים, זה לא הכותר שאני הייתי מתחיל ממנו.

המשחק סוקר על קונסולות PlayStation 5

עידו אלרון

הגב

2 תגובות על "זה היה המשחק שהכי ציפיתי לו השנה, אבל גם גאס פרינג משובר שורות לא עזר לו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
כולם ניגרים חוץ ממני
Guest
כולם ניגרים חוץ ממני

“שמעתי פעם שסוס מנצח לא מחליפים, אבל גם שמעתי איפשהו שההגדרה לאי שפיות היא לעשות שוב ושוב את אותו הדבר ולצפות לתוצאה שונה האמת, כרגיל נמצאת איפשהו באמצע…”
אלו לא ביטויים מנוגדים.
למה לא מחליפים סוס מנצח? למה רוצים לעשות את אותו דבר שוב ושוב? – בדיוק בגלל שרוצים את אותה תוצאה – שהוא ינצח.

Ray mysterio
Guest

“עם Ray Tracing שמרגיש כמו שכבת לקה אחידה ומאוד לא ריאליסטית”

אדוני מודע שבגרסאות הקונסולה של Far cry 6 אין בכלל ray tracing? רק ה pc תומך ב ray tracing במשחק הזה. אם סקרת אותו על פס5 הייתי שם לב לזה.

https://www.pcgamesn.com/far-cry-6/ray-tracing-amd-fsr-pc-exclusive

wpDiscuz

תגיות לכתבה: