בקרוב: פייסבוק תגיש לכם חדשות בסגנון Flipboard

דיווחים שפורסמו אמש טוענים כי פייסבוק עובדת על פיתוח רידר משלה, שיציע ממשק ויזואלי ויתחרה ראש בראש מול פליפבורד. האם הרשת החברתית מוותרת על החברתיות והופכת למקור מידע?

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

על פי דיווח המגיע מה-Wall Street Journal, מסתמן כי במהלך השנה האחרונה שוקדת פייסבוק על פיתוח מגזין למכשירים סלולריים, המכונה על ידי החברה רידר (Reader). המוצר החדש יאפשר למשתמשים לקבץ חדשות, ידיעות, סטטוסים וכמובן מידע פרסומי ממגוון מקורות, עם דגש רב על הויזואליות וממשק המשתמש, המותאמים במיוחד למסכי הסמארטפון והטאבלט.

על פי המידע המגיע ממקורות אנונימיים בפייסבוק עצמה, מסתמן כי הקורא הינו בעל מאפיינים דומים לאלה הקיימים בפליבורד ומציג ממשק שימוש דומה, המאפשר להעביר דפים וידיעות באמצעות משיכת האצבע על גבי המסך.

חברתיות Out, חדשות In

פרוייקט רידר פותח תחת ניהולו של צוקרברג עצמו, כך שאין ספק שמדובר על מרכיב משמעותי בהתפתחותה של הרשת החברתית. המשמעות העיקרית של הפרוייקט הנוכחי היא שפייסבוק מנסה למצוא דרכים משופרות וחדשות שיגרמו למשתמשים לבלות יותר זמן במדיה החברתית, וליצור אינטרקציה גדולה יותר מזו הקיימת היום.

למרות שפייסבוק מונה למעלה ממיליארד משתמשים, מסתמן כי צוקרברג מודע לעובדה שעל מנת להשאיר את המשתמשים מחוברים עליו להציע להם עניין רב יותר מזה הקיים כיום, וייתכן שזוהי מטרתו העיקרית של הרידר החדש. אך עם כל הכבוד למשתמשים, ההשערה שלנו היא שפייסבוק מנסה למצוא מודל רווח חדש ומשופר מזה הקיים כיום, או למעשה ליצור מודל רווח עבור המשתמשים הסלולריים.

בעזרתו של הרידר החדש תוכל החברה להציג תוכן פרסומי ומוצרים כחלק מפיד החדשות של המשתמשים, מה שיכול להשפיע על כמות ההקלקות ואפילו על מספר הרכישות שיבוצעו כתוצאה מכך. בניגוד לשיטת הפרסום הקיימת כיום המופיעה באיזורים שוליים עבור המשתמשים – כאן מותג יוכל לקבל כותרת ראשית או משנית, ובכך למשוך את תשומת ליבם של המשתמשים.

משדרגים לפני ההשקה

במרץ האחרון, לצד העיצוב המחודש לו זכה הטיימליין של פייסבוק, הודיע צוקרברג כי השינוי נובע מהרצון של החברה להעניק למשתמשים את המגזין האישי הטוב ביותר בעולם. בחודשים שעברו מאז הציגה הרשת החברתית מספר שינויים ושדרוגים קטנים, כגון הוספת האשטאג, הוספת תמונות לתגובות וכדומה – שיכולים להיות השלבים הראשונים בדרך להצגת רידר אישי, ויזואלי ומותאם לכל אחד מהמשתמשים.

השמועות הנוכחיות אינן מפתיעות, במיוחד לאור העובדה שלפני כשבועיים בלבד נמצאו ב-API של Graph מספר שורות קוד המרמזות לקיומו של קורא RSS, המתקשרות לזיהוי המשתמש בפייסבוק, שאיבת כותרת, כתובת אינטרנט ותאריכי עדכון – לצד ספירת כניסות ומנויים.

כמובן שעדיין לא ידועים פרטים מדוייקים באשר לקורא העתידי, כיצד עתיד לעבוד, האם יושק כאפליקציה עצמאית או כתוספת לרשת החברתית. למעשה, לא רק שהדיווחים אינם מציעים תאריך השקה משוער, אלא למעשה רומזים כי ייתכן והמוצר לעולם לא יראה אור, במידה ופייסבוק תחליט לגנוז אותו ברגע האחרון.

במידה ופייסבוק אכן תחליט לשחרר את המוצר החדש, תצפה לה תחרות משמעותית בשוק – עם סגירתו של גוגל רידר והביקוש העולה לקוראי RSS טובים, לצד פליפבורד תאלץ החברה להתחרות בחברות גדולות וקטנות, ששמות דגש לא רק על העיצוב ועל הפן החברתי, אלא על הצגת התכנים הטובים ביותר עבור המשתמשים. כעת רק נותר לנו להמתין להשקה המדוברת ולראות האם פייסבוק תוכל לעשות לפליפבורד את מה שסרטוני הוידאו באינסטגרם עשו ל-Vine.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: