סטטוס עם מנגנון השמדה עצמית – בקרוב בפייסבוק?

הפיצ’ר עליו עובדת הרשת החברתית יאפשר למשתמשים לתזמן את מועד מחיקת הפוסט שפרסמו. השאלה הגדולה היא: למה זה טוב?

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

פיצ’ר חדש אותו החלה פייסבוק לבדוק יאפשר למשתמשי האפליקציה של החברה לתזמן את תאריך המחיקה של הפוסטים שפרסמו. כלומר, מייד עם פרסום הסטטוס, התמונה או הקישור, יוכלו המשתמשים להגדיר מתי הפוסט ישמיד את עצמו, ויעלם מהפיד כלא היה.

לפרסם או למחוק, זאת השאלה

על פי הדיווח המגיע מ-The Next Web, דובר מטעם פייסבוק מאשר שהחברה אכן החלה לבדוק את האפשרות עבור קהל משתמשים מצומצם הגולש ברשת החברתית באמצעות אפליקציית iOS, שכאמור תאפשר להם לתזמן את המחיקה של הפוסטים שלהם מייד עם פרסומם. המשתמשים יוכלו לבחור פרק זמן המתחיל משעה אחת לאחר הפרסום ועד 7 ימים שלמים.

למרות שההסרה של הפוסט מהטיימליין של המשתמשים תהיה מיידית, הדיווח מבהיר כי יכולים לעבור 90 ימים נוספים עד שהסטטוס ימחק לחלוטין גם משרתי החברה ומשרתי הגיבוי שלה. אין זה מפתיע שפייסבוק בוחנת אפשרות חדשה למשתמשיה, שכן עושה זאת בתכיפות, אך אנו חייבים להודות שאפשרות המחיקה הנוכחית גרמה לנו להרים גבה.

אנו לא יכולים לחשוב על מקרים בהם המשתמשים ירצו לקבוע מראש שפוסטים מסויימים שלהם יימחקו. במידה ומדובר במתיחה של משתמש על חברו, במהלכה פרץ לו לחשבון והשאיר הודעה מביכה, בוודאי יעדיף שזאת תשאר ותמשיך להתנוסס בראש הטיימליין שלו, במקום שתעלם כאילו לא הייתה.

גם בתחום התחרויות, דף מותג יעדיף להשאיר את הפרסום גם אם כבר אינו רלוונטי, על מנת לצפות בתגובות הטובות ביותר, להראות למשתמשים החדשים המצטרפים לדף ששווה להם לעקוב וכמובן, על מנת לבחור את המנצח הראוי ביותר מבין המגיבים.

מתכננת לוותר על אפליקציה דומה?

במידה והקונספט נשמע לכם מוכר אין זה מפתיע, שכן תקופה ארוכה פייסבוק מנסה להכנס לשוק עם אפליקציה שתציע תחרות ל-Snapchat, ותאפשר למשתמשים לשתף הודעות, סטטוסים ותכני מדיה לפרק זמן מוגבל. לאחר שלא הצליחה לתפוס את תשומת לב המשתמשים באמצעות אפליקציות זהות, “התפשרה” על אפליקציה דומה בשם Slingshot אותה הציגה ביוני האחרון, המציעה שימושיות דומה.

האפליקציה מאפשרת למשתמשים לשתף תכנים עם חבריהם, כשיכולים לבחור להציג אותם רק במידה וחבריהם יסכימו לשלוח סטטוס, תמונה או תוכן אחר בתמורה. בניגוד ל-Snapchat, באפליקציה של פייסבוק לא קיים אלמנט זמן המוחק את ההודעה לאחר הקריאה, כך שלא מדובר במוצר זהה.

עם זאת, הפיצ’ר הנוכחי אותו החלה החברה לבחון מוכיח שפייסבוק עדיין מעוניינת לנסות ולהכנס לשוק “הסטטוסים הנמחקים”, כשכעת החליטה לעשות זאת באמצעות המוצר החזק ביותר שלה: הרשת החברתית עצמה. האם המשתמשים יתלהבו מהקונספט שיאפשר להם לתזמן את מחיקת התכנים שלהם מהפיד? האמת היא שאנחנו בספק, אבל לפייסבוק יש את האמצעים לבדוק כל פיצ’ר חדש שרק תרצה, כך שיכולה להרשות לעצמה להכשל גם הפעם.

מקור תמונה: Shutterstock / Photo of Facebook webpage on smartphone and laptop

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: