פייסבוק: נסגור דפים שחוסמים תוכן תמורת לייק
מכירים את זה שאתם מנסים להיכנס לתוכן מסויים ונתקלים במחסום שמבקש מכם לעשות לייק בכדי לצפות בו? מעצבן אתכם? גם את פייסבוק, והיא תתחיל לסגור דפים שממשיכים לעשות זאת
פייסבוק ממשיכה לעדכן את תנאי השימוש שלה – והפעם, לא מדובר על שינוי שיפגע בפרטיות המשתמשים אלא דווקא בכזה שאמור לשפר, לפחות בתיאוריה את חווית השימוש ברשת החברתית. מכירים את הדפים, או האפליקציות הללו שמתחננות שתעשו להם לייק כל שני וחמישי, או כאלו שמתנות צפייה בפוסט מסויים, בוידאו או השתתפות בתחרות מסויימת בביצוע לייק לדף? ובכן נראה כי להרבה משתמשים וגם לפייסבוק נמאס, וזו החליטה לשנות את תנאי השימוש באתר שלה בכדי לשים לתופעה סוף.
״רוצים לראות את הסרטון? עשו לייק״ – לא עוד
בבלוג פוסט רשמי שפורסם על ידי Harshdeep Singh, סיפר האחרון למפתחים על השינוי במדיניות של פייסבוק, וסיפר: ״מהיום, אסור לכם לתמרץ אנשים להשתמש ב-Social Plugins של פייסבוק או לעשות לייק לדף. זה כולל הצעת תגמולים ופרסים, אפליקציות שער לתוכן או תוכן שצפייה בו מותנת בהאם אדם אהב או לא אהב את הדף שלכם. עם זאת, נאפשר עדיין לתמרץ אנשים להתחבר לאפליקציה שלכם, לבצע צ׳ק אין במקום מסויים או להיכנס לתחרות בדף הפייסבוק של האפליקציה שלכם. בכדי להבטיח חיבור איכותי ומסייע בין עסקים למשתמשים שאכפת להם, אנחנו רוצים שאנשים יעשו לייק לעמודים של עסקים בכדי להתחבר ולשמוע על העסק, ולא בגלל תמריצים מלאכותיים. אנחנו מאמינים שעדכון המדיניות הזה יועיל לאנשים ולמפרסמים כאחד.״
במילים אחרות, המפתחים, או בעלי העסקים לצורך העניין יכולים להמשיך ולתפעל את הדף שלהם כפי שהם עשו עד עכשיו, אלא שהשינוי הוא שכעת הם לא יוכלו בשום מקום ״לגרום״ לאנשים לעשות לייק לדף שלהם על ידי פרסום תחרות כלשהי המתנה ביצוע לייק לדף הפיייסבוק של העסק, צפייה בתוכן על ידי ביצוע לייק לדף או כל דרך אחרת המכריחה את המשתמשים לבצע לייק לדף מבלי שהם רצו לעשות זאת מלכתחילה – התנהגות המאפיינת בעיקר דפי פייסבוק אשר מטרתם היא, בין השאר, הפצת ספאם כגון סרטוני וידאו של סלבריטיז בעירום, פריצה לכאורה לחשבונות פייסבוק של משתמשים אחרים וכו׳. עם זאת, גם אתרי תוכן מסויימים מתנים צפייה בתוכן בביצוע לייק לדף הפייסבוק של הדף – והתופעה הזו עתידה להיפסק כבר בימים הקרובים.
הסיבה העיקרית היא, כמובן שבפייסבוק רוצים לתת למפרסמים תמונת מצב הרבה יותר מדוייקת בנוגע לדפים עליהם המשתמשים לחצו לייק ולמקד את המודעות הפרסומיות שלהם בצורה הרבה יותר מדוייקת. שינוי נוסף עליו נפסק בעדכון המדיניות האחרון הוא שכעת מפתחי אפליקציות ייאלצו להדגיש בצורה הרבה יותר ברורה בשער הכניסה לאפליקציה, או למשחק שלהם האם האפליקציה מכילה רכישות תוך-אפליקטיביות – בהמשך למדיניות הנוקשה של האיחוד האירופי אשר גרמה לגוגל להתניע מהלך של הורדת תווית ה-Free מאפליקציות כאלו. אין ספק, כי ההצלחה הגדולה של פייסבוק מאפשרת לה להרשות לעצמה לחשוב גם על טובת המשתמשים והבטיחות שלהם במהלך הגלישה ברשת החברתית, והפיצ׳רים הללו בהחלט יזכו את המשתמשים בחווית גלישה ושיטוט נעימים יותר שם.
העונש הצפוי אגב: סגירת הדף והרחקה מהרשת החברתית. למפתחים ולבעלי העסקים 90 יום ליישם את ההנחיות.
הגב
4 תגובות על "פייסבוק: נסגור דפים שחוסמים תוכן תמורת לייק"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
טוב מאוד
טוב מאוד
טוב מאוד
מזל טוב, סוף סוף.