פייסבוק למשתמשי אייפון: היוש, אפשר בבקשה לאסוף עליכם מידע?
פייסבוק מבקשת ממשתמשי האייפון לאשר לה לאסוף עליהם מידע מאפליקציות ושירותים אחרים. המטרה: להקדים את ההודעה הנוקשה שתגיע מאפל
הקרב בין אפל לפייסבוק על השינוי למדיניות הפרטיות של החברה, שעל הדרך צפוי לחתוך משמעותית את ההכנסות של פייסבוק מפרסום, נמשך. אחרי שבסוף השבוע, ביקרו מנכ"לי ענקיות הטכנולוגיה את המדיניות של החברה היריבה, מנסה פייסבוק למזער נזקים ולהקדים את התרופה למכה עם התראה משלה, שתקדים את זו של אפל.
מנסים לצמצמם נזקים
כזכור, שינוי במדיניות הפרטיות של אפל, שאמור להיכנס לתוקפו באביב הקרוב, ימנע מחברות דוגמת פייסבוק לקבל גישה למזהה המשתמש (IDFA) של בעלי מכשירי iOS – אלמנט חשוב עבור פרסום מטורגט. בפייסבוק מנסים להילחם במהלך בחצי השנה האחרונה, כשבחודשים האחרונים הם מנסים למצב את עצמם כ"מגיני העסקים הקטנים" ומדגישים כי המהלך יפגע קודם כל באותם עסקים. הם עשו זאת בקמפיין פרסום בעיתונים הגדולים בארה"ב בדצמבר האחרון, אז גם טענו שאפל "הורגת את האינטרנט" החופשי על ידי הוצאה לפועל של המהלך שלה.
עתה, נראה שפייסבוק השלימה עם רוע הגזירה, ובניסיון למזער נזקים, היא רוצה להקדים את ההודעות העתידיות של אפל. החברה החלה להציג בפני משתמשי iOS הודעה ובה היא מנסה לשכנע אותם לתת לה לעקוב אחריהם לצורך פרסום מטורגט "חוויה מותאמת אישית" – בניסיון לעקוף את השינוי במדיניות הפרטיות של אפל שייצא לפועל בקרוב. ההודעה הזו מגיעה לאחר דיווחים, שפייסבוק מעריכה כי פחות מ-20% ממשתמשי האפליקציה ב-iOS צפויים לאשר את המשך המעקב אחריהם לאחר השינוי של אפל.
בלי המילה "לעקוב"
ההודעה של פייסבוק תוצג בפני משתמשים בכל העולם, והיא תכלול את השינויים במדיניות של אפל, והאופן שבו הם צפויים להשפיע על העסקים של פייסבוק (ספוילר: יפגעו בה כלכלית). המטרה היא לקבל כבר עכשיו את אישורם, ולא לחכות שאפל תציע למשתמשים לתת אישור (opt-in) למעקב של אפליקציות אחריהם עבור פרסום. כך מנסה פייסבוק לשלוט על הנוסח של ההודעה שתוצג בפני המשתמשים, מה שכמובן יעזור לה בנסיונות השכנוע.
כך למשל ההודעה של פייסבוק לא כוללת את המילה "לעקוב" (Track), שכן תופיע בהודעה של אפל. במקום המילה הזו, מבקשת פייסבוק בהודעה שלה "להשתמש בפעילות שלכם (המשתמשים, א.א.) באפליקציות ובאתרים". בהודעה של אפל, לעומת זאת, ייכתב במפורש שפייסבוק (או כל חברה אחרת לצורך העניין) "תעקוב אחריכם באפליקציות ובאתרים הנמצאים בבעלות של חברות אחרות".
דובר מטעם פייסבוק אמר ל-The Verge כי משתמשיה ב-iOS שיאפשרו את המשך המעקב דרך ההודעה שתקפיץ בפניהם לא יהיו חשופים לאיסוף מידע שטרם נאסף עד כה, אלא רק ייתן לה את היכולת להמשיך ולאסוף את אותו המידע – כדי להציג בפניהם פרסום מטורגט. בנוסף, אחד הטיעונים המרכזיים שמעלה פייסבוק הוא העובדה שפרסומות מטורגטות עוזרות לתמוך בעסקים הקטנים.
הגב
8 תגובות על "פייסבוק למשתמשי אייפון: היוש, אפשר בבקשה לאסוף עליכם מידע?"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
פרסום מטורגט ועל הדרך מכירה של המידע הזה לעוד חברות צד שלישי לפי ראות עינה….
אפל עושה פה עבודת קודש בכל הנוגע לפרטיות שלנו.
נכון, הם גוף עסקי שמנסה לבדל את עצמו וברור שיש להם אינטרסים מעבר ועוד יותר ברור שהם ימצאו גם איך להרוויח כשהאחרות מפסידות אבל בשורה התחתונה מה שקורה פה למליארדים של משתמשים הוא שינוי עצבני בכל הגישה (תרתי משמע) לפרטיות האישית שלנו.
את אפל לא מעניין הפרטיות שלך, הם רוצים שהמעקב אחריך יישאר אצלם והם ימכרו אותו לחברות אחרות ושפייסבוק לא יעשו את זה אוטומטי, זה הכל. קרב על כסף, אין פה שום עבודת קודש.
הם בונים על זה שאנשים יאשרו בטעות או שיש אנשים שבאמת יסכימו לזה?
אפל דוחפת אותם לחפש אלטרנטיבות, בטח שלא לטווח הקצר אבל לארוך בטוח. בדיוק כמו שההגבלות על GPS ועיבוד ברקע יוצרים גל של חברות Hardware שוויתרו על הנייד כמקפצה.
למה להתקין אפליקציות? כמעט לכל מוצר יש אתר מתואם. במיוחד לפייסבוק. אתרים לא מציקים עם פושים, לא מתפרעים עם הרשאות, לא עובדים ברקע וזוללים סוללה, לא מפעילים מצלמה סתם כי בא להם.
אפליקציות של רשתות חברתיות או של אתרי חדשות זה מוצר מיותר ואנטי משתמשים שראוי שיעלם. מחקתי את רובן ב2016 וחווית השימוש נותרה זהה, אפילו משופרת
פרסום מטורגט “חוויה מותאמת אישית” אהבתי
זו הסיבה היחידה שבאמת תעביר אותי מאנדרואיד לאייפון.
כל הכבוד לאפל. אין שום סיבה לאפשר לאפליקצייה לראות את הפעולות של המשתמשים מחוץ לכותלי האפליקצייה.
מדהים.