פייסבוק למשתמשי אייפון: היוש, אפשר בבקשה לאסוף עליכם מידע?

פייסבוק מבקשת ממשתמשי האייפון לאשר לה לאסוף עליהם מידע מאפליקציות ושירותים אחרים. המטרה: להקדים את ההודעה הנוקשה שתגיע מאפל

ההודעה שתציג פייסבוק למשתמשים | מקור: פייסבוק

הקרב בין אפל לפייסבוק על השינוי למדיניות הפרטיות של החברה, שעל הדרך צפוי לחתוך משמעותית את ההכנסות של פייסבוק מפרסום, נמשך. אחרי שבסוף השבוע, ביקרו מנכ”לי ענקיות הטכנולוגיה את המדיניות של החברה היריבה, מנסה פייסבוק למזער נזקים ולהקדים את התרופה למכה עם התראה משלה, שתקדים את זו של אפל.

מנסים לצמצמם נזקים

כזכור, שינוי במדיניות הפרטיות של אפל, שאמור להיכנס לתוקפו באביב הקרוב, ימנע מחברות דוגמת פייסבוק לקבל גישה למזהה המשתמש (IDFA) של בעלי מכשירי iOS – אלמנט חשוב עבור פרסום מטורגט. בפייסבוק מנסים להילחם במהלך בחצי השנה האחרונה, כשבחודשים האחרונים הם מנסים למצב את עצמם כ”מגיני העסקים הקטנים” ומדגישים כי המהלך יפגע קודם כל באותם עסקים. הם עשו זאת בקמפיין פרסום בעיתונים הגדולים בארה”ב בדצמבר האחרון, אז גם טענו שאפל “הורגת את האינטרנט” החופשי על ידי הוצאה לפועל של המהלך שלה.

עתה, נראה שפייסבוק השלימה עם רוע הגזירה, ובניסיון למזער נזקים, היא רוצה להקדים את ההודעות העתידיות של אפל. החברה החלה להציג בפני משתמשי iOS הודעה ובה היא מנסה לשכנע אותם לתת לה לעקוב אחריהם לצורך פרסום מטורגט “חוויה מותאמת אישית” – בניסיון לעקוף את השינוי במדיניות הפרטיות של אפל שייצא לפועל בקרוב. ההודעה הזו מגיעה לאחר דיווחים, שפייסבוק מעריכה כי פחות מ-20% ממשתמשי האפליקציה ב-iOS צפויים לאשר את המשך המעקב אחריהם לאחר השינוי של אפל.

בלי המילה “לעקוב”

ההודעה של פייסבוק תוצג בפני משתמשים בכל העולם, והיא תכלול את השינויים במדיניות של אפל, והאופן שבו הם צפויים להשפיע על העסקים של פייסבוק (ספוילר: יפגעו בה כלכלית). המטרה היא לקבל כבר עכשיו את אישורם, ולא לחכות שאפל תציע למשתמשים לתת אישור (opt-in) למעקב של אפליקציות אחריהם עבור פרסום. כך מנסה פייסבוק לשלוט על הנוסח של ההודעה שתוצג בפני המשתמשים, מה שכמובן יעזור לה בנסיונות השכנוע.

כך למשל ההודעה של פייסבוק לא כוללת את המילה “לעקוב” (Track), שכן תופיע בהודעה של אפל. במקום המילה הזו, מבקשת פייסבוק בהודעה שלה “להשתמש בפעילות שלכם (המשתמשים, א.א.) באפליקציות ובאתרים”. בהודעה של אפל, לעומת זאת, ייכתב במפורש שפייסבוק (או כל חברה אחרת לצורך העניין) “תעקוב אחריכם באפליקציות ובאתרים הנמצאים בבעלות של חברות אחרות”.

דובר מטעם פייסבוק אמר ל-The Verge כי משתמשיה ב-iOS שיאפשרו את המשך המעקב דרך ההודעה שתקפיץ בפניהם לא יהיו חשופים לאיסוף מידע שטרם נאסף עד כה, אלא רק ייתן לה את היכולת להמשיך ולאסוף את אותו המידע – כדי להציג בפניהם פרסום מטורגט. בנוסף, אחד הטיעונים המרכזיים שמעלה פייסבוק הוא העובדה שפרסומות מטורגטות עוזרות לתמוך בעסקים הקטנים.

אתם במחנה אפל או פייסבוק? אתם במחנה אפל או פייסבוק? הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם וקבלו את כל העדכונים על שתיהן, אבל לא רק

 

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

8 תגובות על "פייסבוק למשתמשי אייפון: היוש, אפשר בבקשה לאסוף עליכם מידע?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בצל פרטי
Guest

פרסום מטורגט ועל הדרך מכירה של המידע הזה לעוד חברות צד שלישי לפי ראות עינה….

ASD
Guest

אפל עושה פה עבודת קודש בכל הנוגע לפרטיות שלנו.

נכון, הם גוף עסקי שמנסה לבדל את עצמו וברור שיש להם אינטרסים מעבר ועוד יותר ברור שהם ימצאו גם איך להרוויח כשהאחרות מפסידות אבל בשורה התחתונה מה שקורה פה למליארדים של משתמשים הוא שינוי עצבני בכל הגישה (תרתי משמע) לפרטיות האישית שלנו.

אורן
Guest

את אפל לא מעניין הפרטיות שלך, הם רוצים שהמעקב אחריך יישאר אצלם והם ימכרו אותו לחברות אחרות ושפייסבוק לא יעשו את זה אוטומטי, זה הכל. קרב על כסף, אין פה שום עבודת קודש.

שם כלשהו
Guest

הם בונים על זה שאנשים יאשרו בטעות או שיש אנשים שבאמת יסכימו לזה?

אחד שממש לא יודע
Guest
אחד שממש לא יודע

אפל דוחפת אותם לחפש אלטרנטיבות, בטח שלא לטווח הקצר אבל לארוך בטוח. בדיוק כמו שההגבלות על GPS ועיבוד ברקע יוצרים גל של חברות Hardware שוויתרו על הנייד כמקפצה.

חסן
Guest

למה להתקין אפליקציות? כמעט לכל מוצר יש אתר מתואם. במיוחד לפייסבוק. אתרים לא מציקים עם פושים, לא מתפרעים עם הרשאות, לא עובדים ברקע וזוללים סוללה, לא מפעילים מצלמה סתם כי בא להם.
אפליקציות של רשתות חברתיות או של אתרי חדשות זה מוצר מיותר ואנטי משתמשים שראוי שיעלם. מחקתי את רובן ב2016 וחווית השימוש נותרה זהה, אפילו משופרת

trppo
Guest

פרסום מטורגט “חוויה מותאמת אישית” אהבתי

יויו
Guest

זו הסיבה היחידה שבאמת תעביר אותי מאנדרואיד לאייפון.
כל הכבוד לאפל. אין שום סיבה לאפשר לאפליקצייה לראות את הפעולות של המשתמשים מחוץ לכותלי האפליקצייה.
מדהים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: