שקיפות? פייסבוק תחשוף יותר מידע על הפרסומות שאתם רואים

פייסבוק מעדכנת את הפיצ׳ר כדי לספק לכם הסבר מנומק למדוע אתם רואים מודעה ספציפית, הרבה מעבר למאפיינים דמוגרפיים ואתרים חיצוניים שבהם ביקרתם

מקור: פייסבוק

​פייסבוק הכריזה על עדכון משמעותי לתכונת ״מדוע אני רואה את הפרסומת הזו?״ (Why am I seeing this ad), החושפת בפני המשתמשים מדוע הוצגה בפניהם פרסומת מסוימת בניוז פיד שלהם ברשת החברתית. מטרת העדכון, כך לפי פייסבוק, היא להפוך את התהליך לשקוף יותר, וגם לאפשר למשתמשים שליטה רבה יותר בתכנים הפרסומיים שיוצגו בפניהם.

בעקבות העדכון, יוכל כל משתמש לצפות במידע המדויק שגרם להופעתה של פרסומת מסוימת. מידע זה כולל הן קטגוריות ותחומי עניין שאותם סימן המשתמש בעצמו, והן תכונות שאותן הסיק האלגוריתם של פייסבוק בעקבות פעולות שונות באתר. כמו כן, ניתן לצפות גם במידע חיצוני שסופק לפייסבוק על ידי גורם מחוץ לחברה: רשתות פרסום אחרות, חברות המתמחות באיסוף מידע, או המפרסם עצמו. בלחיצה אחת, ניתן לחסום את כל הפרסומות המגיעות ממותג או מפרסם מסוים (כמובן שפעולה זו לא תסיר לגמרי את התוכן השיווקי מפייסבוק, אלא רק תגרום להופעתן של פרסומות אחרות).

תכונה נוספת היא לשונית בשם ״מפרסמים ועסקים״ (Advertisers and Buisness), המופיע תחת הגדרות הפרסום (Ad preferences) בחשבון המשתמש. שם ניתן לראות את כל המידע שסופק אודות המשתמש על ידי חברות חיצוניות, מרוכז ברשימה אחת. ניתן גם למחוק את המידע (או לגרום לפייסבוק להתעלם ממנו).

בעוד שאלו אכן צעדים המספקים שקיפות רבה יותר לגבי מערכת הפרסום של פייסבוק, את הצעד הדרמטי ביותר בתחום – אפשרות למחיקת כל היסטוריית המשתמש בפייסבוק – החברה טרם ביצעה למרות שהכריזה על תכונה זו לפני יותר משנה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-TGspot

Avatar

אתר TGspot

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: