פייסבוק תכננה לרכוש חברה ישראלית אבל קיבלה רגליים קרות
דיווח חדש חושף כי לפני כשנה פייסבוק נמצאה במגעים מתקדמים לקראת רכישת אפליקציית הוידאו HouseParty, אבל בסוף חיזלשה. למה?
לפני כחודשיים בדיוק נודע כי ענקית הגיימינג Epic, שמוכרת לרבים מכם הודות למשחק המגה פופולארי שלה פורטנייט, רכשה את הסטארטאפ הישראלי Houseparty. אלא שדיווח חדש חושף כי זו לא הייתה ההצעה היחידה שהחברה הישראלית קיבלה, ואחת החברות שהייתה ממש קרובה לרכישה שלה היא דווקא פייסבוק.
פייסבוק חוששת ומחזלשת
חברת האם שעומדת מאחורי אפליקציית HouseParty (האוס פארטי) היא Life on Air, אשר התחילה את דרכה בשנת 2013. אמנם עברו מאז רק 6 שנים, אך הדרך אותה עברה החברה מאז ועד היום היא בהחלט סבוכה וכללה לא מעט שינויים; המוצר הראשון שהשיקה היה Yevvo, אפליקציית וידאו לייב מבוסס מיקום שהפכה בהמשך ל-Air, אפליקציה לשיחות לייב בין חברים.
ב-2015 היה נדמה כי החברה סוף סוף נמצאת על הגל, עם השקת אפליקציית Meerkat, שהייתה מהראשונות לזהות את טרנד הוידאו בשידור חי, ואפשרה בלחיצת כפתור להעביר שידורים בלייב לכל עוקבי הטוויטר. אלא שאחרי מספר חודשים של חסד, נמחצה האפליקציה על ידי טוויטר, שהשיקה את Periscope ופייסבוק שהשיקה במקביל את פייסבוק לייב.
אבל היזמים, ובראשם בן רובין לא ויתרו, והחליטו על פיבוט נוסף לטובת מוצר חדש – רשת חברתית מבוססת וידאו, AKA – אפליקציית House Party (האוס פארטי). האפליקציה אפשרה ליצור שיחות וידאו ספונטניות בין מספר משתתפים, וכמו סנאפצ’ט, היא פונה לדור ה-Z, כלומר מציעה פיצ’רים, עיצוב ושפה קליליים ולא רשמיים. החברה, בגלגולה החדש, גייסה עבור המוצר כ-50 מיליון דולר מהקרנות Sequoia, Aleph ו-ו-Greylock Partners.
עתה חושף דיווח חדש שפורסם על ידי ה-New York Times שלקראת סוף השנה שעברה, פייסבוק והחברה הישראלית נמצאו במגעים מתקדמים לקראת רכישה. House Party קרצה לפייסבוק מכיוון שהיא פונה בעיקר לצעירים בגילאי 24 ומטה, וכידוע – המשתמשים בפייסבוק לא הולכים ונעשים צעירים יותר. אלא שאחרי שבועות של דיבורים ופגישות, חששה פייסבוק שרכישת רשת חברתית עלולה לחזק את התדמית שלה כמונופול בתחום הרשתות החברתיות ותהיה בבחינת "אצבע בעין" של הרגולטורים. על פי מספר מקורבים לנושא, שביקשו להישאר בעילום שם, החשש הזה הוביל את פייסבוק לעצור את השיחות ולחזור בה מכוונתה לרכוש את הסטארטאפ הישראלי.
כאמור, לאחר האכזבה מעסקת פייסבוק שהתפוצצה, חתמו היזמים של HouseParty עם Epic. סכום העסקה לא פורסם, אך הוא מוערך בעשרות מיליוני דולרים שעברו ידיים. מאחורי האפליקציה עומדים היזם הישראלי בן רובין שלקח חלק בכל הגלגולים של החברה, שחבר לסימה סיסטני, שתפסה את תפקידו כמנכ״לית החברה. למרות הרכישה, האפליקציה ממשיכה כרגע לעבוד באופן עצמאי, ללא כל שינוי.
הגב
2 תגובות על "פייסבוק תכננה לרכוש חברה ישראלית אבל קיבלה רגליים קרות"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
המדריך לסטארט אפ המושלם, תיצור מוצר ללא שום הצדקה לטווח ארוך, תמכור אותו שאתה על הגל, תצחק על הקונה המטומטם שקנה מוצר שמחר אף אחד לא יזכור מה הוא בכלל היה.
מה זה הצדקה לטווח ארוך? מעטים הסטארטאפים בארץ שמצליחים להתברג לעמדה טובה בשוק, זה לא שלא מנסים אבל לפעמים זה קשה
אבל בכל מקרה ההתמקצעות בטכנולוגיה מסוימת מאפשרת להן לעשות למוצר פיבוט ולמכור אותו לחברה גדולה שתשלב אותו בפורוטופוליו שלה
epic רוצים למנף את ההצלחה של פורטנייט ולהשתלט על שוק הגיימינג התחילו בחנות מתחרה לסטים ועכשיו כנראה רוצים להתחרות בטויץ'
במקום לבזבז זמן פיתוח יקר ולהפסיד את המומנטום הם מעדיפים לשלם קצת יותר ולקנות מוצר מוכן עם צוות מיומן- אין שום דבר מטומטם ברכישה הזאת
בקשר למחר- למי אכפת…ממקסמים רווח לטווח קרוב- גם ככה אי אפשר לנבא