פייסבוק תחל לסנן ולמחוק לייקים חשודים

בהודעה שפירסמה אמש (ו’) החברה בבלוג האבטחה שלה, מציינת הרשת החברתית כי תחל מעתה לסנן ולמחוק לייקים חשודים. המהלך יפחית מכמות הלייקים של עמודי המותג, אך צפוי להפוך את המספר לאמין ומשמעותי הרבה יותר

תמונה: יח”צ

הרעש שעורר הדיון הציבורי סביב אמינותם של הלייקים ומי שעומד מאחוריהם עשה את שלו. פייסבוק הצהירה אמש (ו’) באמצעות פוסט שפירסמה בבלוג האבטחה שלה כי החגיגה נגמרת וכי מעתה תחל לבחון את הסוגיה ותמחוק את הליייקים הסוררים. “לייק שאינו מגיע ממישהו שבאמת מעוניין לייצר קשר עם דף מותג, אינו מועיל לאף אחד” פותחת החברה את הפוסט ומסבירה: “זהות אמיתית, של שני הצדדים – המשתמשים והמותג חשובה לפייסבוק לא רק במטרה לעזור לעולם לשתף, אלא גם בעבור רצונם של משתמשים וצרכנים ליצור קשר אותנטי עם עמוד המייצג משהו חשוב עבורם”.

חדשות של יום שישי

זכרו דבר אחד: חברה שמפרסמת הצהרות ביום שישי – לא ממש מעוניינת שתדברו עליהן. זו הנחה יסודית בעולם הטכנולוגי ורבים נעזרים בחלון הזמן המנומנם הזה על מנת לצאת בהצהרות שהם מחוייבים לפרסם אך לא מעוניינים שייצרו שיח סביבן.

נושא הלייקים של פייסבוק רגיש, החברה מתרגמת אותם לכוח פרסומי שעוזר לאחד ממקורותיה הכספיים לזכות באינדיקציה מספרית פשוטה שמתרגמת אהדה, חשיפה וקשר בין משתמשים למותג ולהפך. הפרסומים שעלו במהלך השבועות האחרונים ועסקו בסוגיית הלייקים המזוייפים והזהות הבדויה של משתמשי הרשת החברתית הסבו נזק לחברה וכעת היא מעוניינת לטפל בבעיה, אך בד בבד, תשמח אם לא תעסקו בה.

נטפל, אל תדברו על זה

פייסבוק, שמנסה להוריד את גובה הלהבות, מציינת כי רק אחוז מסך הלייקים של כל עמוד מותג צפויים להתגלות כמזוייפים ולהמחק ומנסה להתנער מהצהרה קודמת שלה המודה כי קרוב ל-6% (מעל ל-50 מיליון משתמשים) הם חשבונות מזוייפים. מעט לאחר שהונפקה החברה החלו רבים לנתח את משמעות הפרסום ברשת החברתית והאם זה שווה את ההשקעה והכסף. המסקנה לא היתה חד משמעית, אך הנזק התדמיתי נגרם, בין היתר כשחברות פרסום טענו שקרוב ל-80% מההקלקות ברשת החברתית התגלו בכלל ככאלה שבוצעו על ידי בוטים ולא בני אדם.

האינטרס של פייסבוק למתג עצמה כרשת חברתית שבה מאחורי כל חשבון עומד ייצור תבוני ולא מחשב מתוחכם, היא צורך כמעט קיומי בעידן שבו המנייה שלה הופכת כמעט לבלתי רלוונטית. על אף שלא ברור כיצד החברה מתכננת להלחם בתופעה, אם תצליח יועיל הדבר גם לבעלי המותג שיוכלו לקבל נתונים אמינים יותר בנוגע לאלו העוקבים אחריהם וגם, באופן טבעי למדי לעלות את רמת ה-engagement של דפי המותג, כי בני אדם לרוב לא מבצעים רק פעולות אוטומטיות אלא גם מביעים את דעתם על נושאים שבאמת מעניינים אותם.

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

1 תגובה על "פייסבוק תחל לסנן ולמחוק לייקים חשודים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דוד קודיש
Guest

מעניין אם הם יחזירו לכל המפרסמים כסף על אותם לייקים דימיוניים שרק אתמול פייסבוק גבתה עבורם בהנאה רבה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: