בזמן שישנתם: פייסבוק שידרגה את הניוז פיד ואת פיצ׳ר ה-Stories

הרשת החברתית רוצה לפשט עבורכם את הנבירה בניוז פיד באמצעות מספר שינויים עיצוביים שיהפכו אותו לקריא ונוח יותר לניווט. וגם: פייסבוק לא מוותרת על פיצ׳ר ה-Stories ובוחנת שיתוף פעולה מעניין עם איביי

צ׳אט בועתי ונוח יותר, מקור: Facebook

פייסבוק מודעת לכך שהניוז פיד של כולנו עמוס וגדוש במגוון תכנים; מתמונות וסרטונים ועד לקבצי GIF, סטטוסים ולינקים חיצוניים. כדי שלא תלכו לאיבוד בין שלל התכנים וחלילה תפספסו כתבה בגיקטיים או סרטון ויראלי, הרשת החברתית מציגה מספר שינויים עיצוביים בניוז פיד שיכנסו לתוקף בשבועות הקרובים, כדי להפוך אותו לקריא יותר ונוח לניווט.

כדי שלא תפספסו אף עדכון חשוב

השינוי הראשון נוגע לנראות של תגובות לפוסטים. כפי שניתן לראות בתמונה מעלה, העיצוב החדש מקנה לשיח מראה ״צ׳אטי״ יותר הודות לבועות שיקיפו את התגובות. כמו כן, ההבחנה בין תגובות לסטטוס המקורי לבין תגובה לתגובה פנימית תהיה ברורה יותר. פייסבוק גם משפרת את הידידותיות הויזואלית למשתמש באמצעות מספר עדכונים בניוז פיד שנועדו לשפר את ״הקריאות״ שלו (Readability); תוגבר הקונטרסטיות בין צבע הטקסט לרקע שלו כדי שזה יבלוט בשטח ולא יבלע; הטקסט בתצוגה המקדימה של מה מכיל כל קישור יגדל במעט (וקודם כל יופיע שם האתר שממנו הטקסט לקוח ואז הכותרת של הפוסט – כיום המצב הפוך); לחצני השיתוף והתגובה יהיו גדולים ולחיצים יותר, ותמונות הפרופיל בניוז פיד יהיו עגולות, ולא ריבועיות.

קונטרסטיות גבוהה יותר, טקסט מוגדל, לחצני שיתוף מוגדלים ותמונת פרופיל מעוגלת, מקור: Facebook

שינויים נוספים ינסו לפשט עבורנו את הניווט בניוז פיד באמצעות הבהרה על איזה קישור אתם עומדים ללחוץ עוד לפני שבכלל תלחצו עליו, כמו גם תצוגה ברורה שתראה לכם על איזה פוסט אתם נמצאים, קוראים או מגיבים כדי שלא תגיבו בטעות לפוסט הלא נכון ואופציה לחזור לאותה הנקודה שבה הייתם בניוז פיד באמצעות לחצן חזרה בולט יותר.

כל השינויים החדשים בתמונה אחת, מקור: Facebook

לא מוותרת על הסטוריס

אמנם אינסטגרם הצליחה לעקוף את סנאפצ׳ט עם פיצ׳ר ה-Stories המועתק שלה, אבל באפליקצית האם, AKA פייסבוק, המצב שונה לגמרי, ובודדים האנשים שעושים בפיצ׳ר זה שימוש. אמש (ג׳) הודיעה פייסבוק על מספר שינויים במצלמה המובנית ביישום שלה, שיאפשרו למשתמשים לתעד את החיים שלהם דרך האנדרואיד והאייפון. החידוש הראשון הוא לשדר בלייב תוך כדי שימוש באפקטים, כאשר אותו סיפור יוצג בפני הקהל שבחרתם. ניתן לבחור האם לעלות לשידור חי רק בסטורי, או לפרסם זאת גם ב-Timeline שלכם.

השינוי השני הוא גיפים: יישום הסטורי בפייסבוק יאפשר לכם ״להפיח חיים״ בתמונות באמצעות יצירת גיפים קצרים באורך של 2 שניות, אותן תוכלו לשתף בניוז פיד, בסטורי או בהודעות אישיות. הפיצ׳ר השלישי שינסה לגרום ליותר משתמשים (או למשתמשים בכלל) לעשות שימוש בסטורי של פייסבוק הוא באמצעות שיתוף עדכונים טקסטואלים אך ויזואליים, עם רקע צבעוני ובולט. על פניו לא מדובר בתכונות חדשניות, אלא כאלה שכבר קיימות באינסטגרם. האם זה מה שיגרום לסיפורים בפייסבוק להמריא? לא היינו בונים על זה.

מקור: Facebook

המרקטפלייס של פייסבוק מתרחב לאיביי

החדשות האחרונות שמגיעות היום מפייסבוק מתייחסות לכך שהרשת החברתית בוחנת הצגה של דילים מאיביי, לצד מכירות פנימיות של המשתמשים ברשת החברתית. מספר מצומצם של משתמשים בארה״ב החל להבחין במבצעים יומיים מ-eBay שאמנם מוצגים בתוך ה-Marketplce עצמו, אבל כדי לקרוא פרטים נוספים או לרכוש את המוצרים הם יופנו לאיביי. נציג של פייסבוק אמר ל-TechCrunch כי הם בוחנים כרגע אם אנשים כלל מעוניינים לקנות מוצרים מוזלים כשהם מבקרים במרקטפלייס של פייסבוק. כמו בכל בדיקה שכזו, מאוד יכול להיות שתכונה זו לא תגיע לקהל הרחב בסופו של דבר.

מקור: TechCrunch

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: