בהשראת גוגל פלוס: פייסבוק מרעננת את הטיימליין

תמונת הפרופיל בפייסבוק תפחה, בדומה למראה החדש שחשפה גוגל פלוס במהלך שבוע שעבר. מה עוד צפויה פייסבוק להוביל לקראת ההנפקה המתקרבת?

תמונת הפרופיל גדלה. האם זאת השפעת העיצוב החדש של גוגל פלוס?

פייסבוק, החברה שעומדת מאחורי הרשת החברתית הגדולה בעולם, ממשיכה את גל העדכונים השוטף את הרשתות החברתיות, ומעט אחרי שגוגל עדכנה את המראה של גוגל פלוס, החליטה פייסבוק להגדיל את המימדים של תמונת השער בטיימליין.

התמונה שלכם גדלה

את השינוי ירגישו משתמשים שעדכנו את הפרופיל שלהם לעיצוב הטיימליין ומנהלי מותגים ועסקים, אשר פייסבוק עדכנה להם אוטומטית לעיצוב החדש. תמונת השער החדשה משתרעת על פני 166X160 פיקסלים, לעומת 130X125 פיקסלים עד כה. שינוי זה מגדיל את ההשפעה העיצובית שפייסבוק מייחסת לתמונת השער של המשתמשים, ואולי בכך היא גם רומזת לדגש שהיא מעוניינת שנעניק לתמונה כאשר אנחנו מעצבים אותה.

עבור חלק מהמשתמשים לא בטוח שמדובר במהלך חיובי. זאת, משום שהגדלת החלק היחסי שתופסת תמונת השער יבוא בהכרח על חשבון יתר החלקים של הטיימליין, ומי שירצה לראות מידע נוסף יצטרך כעת לגלול מעט למטה. בנוסף, אם כשיצרתם את התמונה מדדתם את הפיקסלים במדוייק כדי ליצור אפקט מסויים, לא בטוח שהוא יישמר בממדים החדשים של תמונת השער.

השינוי השקט שעבר על פייסבוק מגיע על רקע חדשות מרעישות הרבה יותר. כאשר החברה נמצאת במרחק של שבועות ספורים מהנפקה אפשרית בבורסה בארצות הברית הודיעה זו כי היא רוכשת את מי שמפעילה את האפליקציה הפופולארית Instagram תמורת מיליארד דולרים במניות ובמזומנים.

ההנפקה בדרך

הרכישה לוותה בלא מעט ביקורת (ראו גם כאן), ויותר מכל דבר אחר נדמה שהמהלך נועד להכין את הקרקע לקראת ההנפקה המתקרבת יותר מאשר ליישם משהו כמו אינסטגרם בתוך פייסבוק, על אף הצהרתו הרשמית של מארק צוקרברג. מאז, החברה הספיקה גם לרכוש חברת סטארטאפ נוספת, בשם TagTile.

רכישות אלו מתבצעות שתיהן במרחב עולם המובייל, עולם אליו פייסבוק מנסה לחדור יותר ויותר בתקופה האחרונה. כאשר יותר ויותר אנשים בעולם המערבי מסתובבים עם סמארטפון בכיס, נדמה שמקומו של המחשב השולחני, ואפילו המחשב הנייד הולך ונשחק. המרגש החם ביותר היום הופך להיות הסמארטפונים, ופייסבוק לא רוצה להישאר מאחור.

יש לזכור בהקשר הזה, שהמתחרה הישירה הגדולה ביותר של פייסבוק היום היא גוגל. השתיים נמצאות במסלול התנגשות מזה כמה שנים, כאשר כל אחת שואפת לאגור יותר ויותר מידע על המשתמשים שלה. גוגל, השולטת בעולם הסמארטפונים דרך מערכת ההפעלה שלה אנדרואיד נכנסה לזירת הרשתות החברתיות באיחור ניכר. מן העבר השני, פייסבוק ביססה את עצמה כרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם עם 845 מיליון משתמשים מרחבי העולם, אך היא מצטרפת באיחור לזירת המובייל.

וידאו: פייסבוק טיימליין

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

3 תגובות על "בהשראת גוגל פלוס: פייסבוק מרעננת את הטיימליין"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Icel
Guest

הקשר בין הגדלים שציינתם לבין המציאות מקרי בהחלט. או שכשאתם כותבים “תמונת שער” אתם מתכוונים למשהו שונה לחלוטין.
הגודל של תמונות ה-Cover היום הוא 850 רוחב על 315 גובה.
הגודל של תמונת הפרופיל היא 125 רוחב על 125 אורך – אולי כאן תבוא ההגדלה (זה מה שכתבתם מתחת לתמונה של הכתבה). פייסבוק היום מחייבת להעלות תמונות פרופיל בגודל של 180 על 180 (למרות שהתצוגה קטנה יותר).

יניב פלדמן
Admin

הכוונה הייתה לתמונת הפרופיל של המשתמש בטיימליין החדש, לא תמונת ה-cover החדשה בטיימליין

ליטוש
Guest

מסכים עם icel יחד עם זאת כתבה ברמה גבוהה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: