פייסבוק מציגה: פרסומות בנוסף לחדשות

פייסבוק תחל להציג לא רק סטטוסים חדשים מחבריכם על גבי הטיקר הצדדי, אלא גם סיפורים ממומנים הכוללים מותגים ידועים. האם תוכלו להבדיל ביניהם?

קיר השותפים העסקיים של פייסבוק במיזם של Open Graph. מקור: תמונת מסך מהשידור החי

פייסבוק מציגה עוד שינוי ממשקי: הכנסת סיפורים ממומנים שיופיע גם בטיקר בעמוד הראשי. נדמה כי החברה מעוניינת להשפיע על מליוני הרשומים לשירות, או לפחות לנסות להוציא מהמפרסמים כמה שיותר כסף באמצעות חשיפה מוגברת למותגיה. האם בעתיד לא נוכל להבדיל בין סטטוס לגיטימי לבין סיפור ממומן?

פרסום על חשבוננו

פייסבוק מתכננת להגדיל את החשיפה של הסיפורים הממומנים, על ידי כך שתאפשר להם לרוץ בטיקר המופיע בדף הראשי של הרשת החברתית ותציג אותם כסיפורים לגיטימים על ידי חבריכם. דוברת פייסבוק אנני טא (Annie Ta), הרחיבה כי החל מהשבוע (יום ב’) תחל החברה לגלגל את העדכון לכלל משתמשיה.

הטיקר שהושק לפני מספר חודשים מיועד להציג למשתמשים את “מה שקורה כעת” עם חבריהם ומציג את כלל העדכונים ללא כל סינון. הטיקר מופיע גם בעת כניסה לאחד המשחקים ברשת החברתית, שם מציג את עדכוני המשחקים כמו גם סיפורים ממומנים הכוללים לחיצה על לייק של מותג מסויים. כעת, כלל המשתמשים בפייסבוק ולא רק השחקנים יוכלו להתנסות בסיפורים ממומנים.

מה זה אומר?

סיפורים ממומנים מבוססים על עדכוני סטטוס לגיטימיים של חבריכם הכוללים מותגים ידועים – ומשתמשים בהם כדי ליצור מעורבות וסיפור סביב המותג באתר. כלומר, אם משתמש מסויים נמצא בחנות ידועה, או מתייג מותג כלשהו – הסטטוס עשוי להופיע על גבי הטיקר של חבריו כפרסומת המקדמת את המותג.

אלמנט זה אמור לעזור למפרסמים לקדם את המוצר שלהם, לקבל יותר חשיפה וליצור מעורבות הרבה יותר גבוהה מצד המשתמשים – בכך שיגיבו לסטטוס ויגרמו לעוד ועוד משתמשים לראות אותו ולהחשף למותג. נדמה כי הכוונה האמיתית של פייסבוק היא לכלול כמה שיותר סיפורים מסוג זה, כך שלמשתמשים יהיה קשה להבדיל איזה מהסטטוסים ממומנים ואיזה מהם לגיטימיים ומציינים צ’ק אין בחנות, או שביעות רצון ממותג מסויים.

המודעות יופיעו בחלקו העליון של הטיקר בעת כניסה של המשתמש אל הדף הראשי של הרשת החברתית ויעלמו בהדרגה ככל שיגיעו עדכונים חדשים מחבריכם. בעוד שניתן להניח כי כבר התרגלתם לרעיון כי פייסבוק צריכה לפרסם על מנת לשרוד, העובדה כי כעת מטשטשת את הגבולות בין פרסומת לבין סטטוס לגיטימי היא מעט יותר קיצונית ומעניין לראות כיצד המשתמשים יגיבו לשינוי זה.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל