פייסבוק בוחנת פיצ׳ר חדש שיתמצת מה שקורה עם החברים

הפיצ’ר החדש שזמין בשלב זה למספר משתמשים מצומצם מחזיר את פייסבוק למטרתה המקורית – לחבר בין המשתמשים לחבריהם, ללא תכנים ממומנים, דפי מותג וכדומה.

מקור: Tech Crunch

צילומסך

במהלך סוף השבוע החלה פייסבוק לבחון פיצ’ר חדש עם מספר מצומצם של משתמשים, שנועד להחזיר את הדגש למטרה המקורית של הרשת החברתית – חיבור בין המשתמשים לחבריהם.

מעדכנים בחשאי

במסגרת העדכון האחרון של אפליקציית פייסבוק למשתמשי iOS, הוסיפה החברה מספר פיצ’רים חדשים ומעניינים. הראשון, שזמין לכלל המשתמשים, מאפשר להם לחזור אל פייסבוק לאחר לחיצה על הודעה חדשה שהתקבלה ברשת החברתית – שבתמורה פותחת את אפליקציית המסנג’ר הייעודית, במידה והיא מותקנת במכשירו של המשתמש.

עד היום, לאחר פתיחת אפליקציית המסנג’ר היו המשתמשים צריכים לצאת למסך הראשי של המכשיר, ולהפעיל מחדש את אפליקציית פייסבוק על מנת לחזור ולשוטט בה. בשדרוג הנוכחי, הוסיפה החברה באנר עליון באפליקציית מסנג’ר, שלחיצה עליו מאפשרת למשתמשים לחזור לנקודת הצפייה האחרונה בה היו באפליקציית הרשת החברתית.

החידוש השני, שנכון לכרגע הגיע רק למספר מצומצם של משתמשים ודווח על ידי אתר Tech Crunch, הוא אפשרות חדשה בתפריט הראשי באפליקציה, הנקראת Hightlights. לאחר כניסה לאפשרות זו, יוצגו למשתמשים הדגשים שונים הקשורים לחבריהם ברשת החברתית ולמשתמשים הספציפיים איתם מתקשרים בתדירות גבוהה.

מחזירים את הפוקוס

לאחר הכניסה לאפשרות החדשה בתפריט, יוכלו המשתמשים לצפות בבקשות החברות השונות הממתינות לתגובה, לצפות ברשימת החברים החוגגים יום הולדת במהלך הימים הקרובים ואף לצפות ברשימת אירועי החיים האחרונים שלהם, כגון תחילת קשר רומנטי, חתונה, הולדת תינוק, סיום לימודים או כל אירוע שהוא שחבריהם הוסיפו לטיימליין שלהם.

לצד ה-Highlights, יוכלו המשתמשים לצפות גם בשתי אפשרויות תצוגה נוספות: History ו-Everyone. בתצוגת ההיסטוריה, מוצגת רשימת החברים איתם המשתמש יצר קשר לאחרונה באמצעות הודעות, לייקים ושאר פעולות ברשת החברתית. מדובר בסוג של Activity Log חברתי, שמיועד להוות תזכורת עם מי מעוניינים המשתמשים ליצור או להמשיך שיחות שונות.

כפי ששמה של האפשרות האחרונה מרמז, Everyone, מדובר ברשימה של כלל אנשי הקשר המסודרים על פי האל”ף-בי”ת. רשימה זו נועדה לעזור למשתמשים לעקוב אחר מי נמצא ברשימת חבריהם, לגלות חברים ששכחו מקיומם או לחילופין למצוא משתמשים ששינו את שם משפחתם לאחרונה וכדומה.

אם אתם שואלים אותנו, המטרה של הפיצ’ר החדש היא להציע פיד נקי שקשור אך ורק לחבריו של המשתמש, מבלי להציג מודעות, פוסטים מדפים או מותגים ושאר הסחות שמוציאות את העניין החברתי והופכות אותו להמוני. כשחושבים על זה, הפיצ’ר החדש נועד להציע את השימוש הראשוני והמקורי של הרשת החברתית – אך בצורה צנועה ובסיסית.

עדיין לא ברור מתי, אם בכלל, הפיצ’ר יגיע לכלל המשתמשים או כיצד פייסבוק תבחר להכניס גם אליו מודעות ותכנים מקודמים, אך בינתיים משמח לדעת שהיא מעוניינת לחזור למקורות ולהתמקד במשתמשים עצמם, אם גם בצורה בסיסית ושולית יחסית.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: