פייסבוק משהה את האישור לגשת לפרטי טלפון וכתובת

פייסבוק נסוגה הפעם ממתן ההרשאה לאפליקציות צד שלישי לגשת למספר הטלפון והכתובת של המשתמשים. עד הפעם הבאה.

פייסבוק פרסמו מוקדם יותר השבוע כי פרטים נוספים יחשפו על משתמשים לאפליקציות צד שלישי, בהרשאת המשתמשים כמובן, אודות מספר הטלפון הנייד והכתובת של המשתמשים.

הרשאות אלו הצטרפו לסט הקבוע של הרשאות גישה למידע הבסיסי אליו יש גישה לאפליקציות – השם, מספר המשתמש ותמונת הפרופיל שלנו, רשימת החברים שלנו וכל מידע אחר שבחרנו להשאיר חשוף.

נראה כי הביקורת הפעם עשתה את שלה, והחברה נסוגה, בשלב זה, מלהחיל את השינויים ב-User graph.

בבלוג המפתחים של פייסבוק פורסם כי החברה קיבלה פידבק מהמשתמשים על ההשלכות של השינוי הצפוי והבינה כי עליה להסביר למשתמשיה מה משמעות מתן הרשאה למידע אישי מסוג זה ולמרבה ההפתעה (תוספת שלי) , ש”המשתמשים מעוניינים לתת גישה למידע רק כאשר הם באמת מתכוונים לכך“.

על כוונות, תמימות וערך

מסופקני אם מהנדסיה המוכשרים של החברה לא השכילו לדעת לפני ביצוע השינויים הללו שחשיפת מידע מסוג זה עלולה להוביל בקלות יחסית להתחזות ולגניבת זהות בפייסבוק. כקודמותיה, מעדיפה החברה לבצע את השינויים לבדוק את התגובות ולסגת, מאשר לוותר מראש על הנסיון לחשוף מידע נוסף אודות המשתמשים.

אותם נסיונות של פייסבוק “להשחיל” שינויים אשר מאפשרים למידע רב יותר להיות זמין לאחרים ולא פרטי, משרתים אינטרס כספי ברור של החברה. ככל שהמידע אודותינו יהיה פומבי יותר, כך שוויו של מסד הנתונים של החברה יגדל ויאפשר לה להציע שירותים רבים יותר כחברה ולהרחיב את האקו-סיסטם שהיא בונה סביב הפלטפורמה. המשוואה היא פשוטה – ככל שהמידע החשוף רב יותר ערך החברה עולה.

פרטיות VS קיום

הדרך הנכונה שיכולה פייסבוק לנקוט בה היא כמובן לאפשר לכל אחד לבחור בצורה פשוטה במידע לשיתוף ומידע פרטי, אך במקרה זה המלחמה היא אבודה מראש. פרטיות היא אינטרנס מנוגד מובהק לקיום של פייסבוק. ככל שנחשוף יותר, נשתף יותר ונאפשר לאפליקציות חיצוניות אחרות לגשת למידע אודותינו, כך תוכל החברה להבטיח את המשך קיומה.

מספר משתמשים רב ככל שיהיה ללא מידע אודותיהם חסר כל ערך לחברה ולכן נצטרך להמשיך להיות עם האצבע על הדופק, ולסמוך על קבוצה קטנה יחסית של אוהדי ערך הפרטיות שממשיכים להתריע. לפעמים עובד להם.

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר"מ ועו"ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: