פייסבוק עושה אנפרנד למיקרוסופט; מפסיקה להשתמש בבינג

פייסבוק ממשיכה לעדכן את מנוע החיפוש שלה ואחרי שהחלה לאפשר למשתמשים לחפש פוסטים ספציפיים, היא מפסיקה להשתמש במנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט. אז מדוע מפסיקה פייסבוק שותפות של שנים?

כבר לא BFF? מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

כבר לא BFF? מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

לפני מספר ימים סיפרנו לכם על העדכון האחרון והמהותי שהחלה ליישם פייסבוק במנוע החיפוש שלה. מעתה, מנוע החיפוש שהתמקד עד עכשיו בחיפוש משתמשים אחרים ברשת, קבוצות או עמודים שונים, החל להציע את האפשרות לחפש פוסטים ספציפיים. עתה, מסתבר שהשינוי אף גדול עוד יותר. במהלך סוף השבוע האחרון הפסיקה פייסבוק להשתמש במנוע החיפוש בינג (Bing) של מיקרוסופט, בו השתמשה בשנים האחרונות.

גוגל על הכוונת

כל מי שהשתמש בשירות החיפוש הדי-צולע של פייסבוק שם לב בשנים האחרונות שלצד החיפושים בתוך הרשת, הציעה פייסבוק גם תוצאות חיפוש מתוך מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט. עתה, הפסיקה פייסבוק מיוזמתה את השימוש במנוע החיפוש החיצוני והיא מציגה תוצאות חיפוש רק בתוך הרשת. כאמור, צעד זה מגיע בד בבד עם ההשקה של אפשרויות החיפוש החדשות של הרשת החברתית שמאפשרות למשתמשים לחפש פוסטים ספציפיים של אנשים או עמודים והוא עוד הוכחה לחשיבות שרואה פייסבוק בכלי החיפוש. הרשת, שיודעת שיותר ממיליארד ושלוש מאות מיליון איש משתמשים בה כדי לתעד את החיים שלהם, ולכן היא חייבת לאפשר להם כלי חיפוש חזק ויעיל שיאפשר להם לחפש אחר תמונה, אירוע או סטטוס שלהם שהעלו במהלך השנים.

בתגובה ראשונה לרויטרס אישר דובר פייסבוק את הצעד והסביר: “כרגע אנחנו לא מציגים בפייסבוק תוצאות חיפוש מחוץ לרשת החברתית, מכיוון שאנחנו ממוקדים בלעזור לאנשים למצוא את כל מה ששותף איתם בפייסבוק”. הדובר הוסיף: “אנחנו ממשיכים לעבוד בשותפות נפלאה עם מיקרוסופט בתחומים רבים אחרים”. בתגובה הרשמית מאששת פייסבוק את ההתמקדות שלה בתחום החיפוש, תחום שנשלט כמובן על ידי גוגל היריבה.

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, כבר התבטא בעבר ואמר שתחום החיפוש הוא אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של פייסבוק ושכבר כיום נאלצים אלגוריתמי החיפוש של הרשת להתמודד עם יותר ממיליארד חיפושים ביום ויותר מטריליון (=אלף מיליארד) פוסטים קיימים. השאיפה של פייסבוק היא להחליף את גוגל כמקור הידע של העולם. כך שאם תחפשו בתי עסק, מתכון, מסעדה, מלון או כל דבר אחר, פשוט תשתמשו במנוע חיפוש יעיל כמו של גוגל, רק עם טוויסט חברתי. כלומר, עם הידיעה שתמצאו את המלון הטוב ביותר לא רק לפי דירוגים אנונימיים, אלא לפי המעגלים החברתיים שלכם.

סוף קרוב לשותפות?

פייסבוק ומיקרוסופט היו שותפות אסטרטגיות כמעט מתחילת הדרך של הרשת החברתית. כבר ב-2007 השקיעה מיקרוסופט 240 מיליון דולר ברשת הצעירה וקיבלה תמורתן 1.6 אחוז ממניותיה. מיקרוסופט מחזיקה במניות עד היום, כך שהצעד שפייסבוק עושה ופוגע למעשה באחת מבעלות המניות שלה, אינו צעד מובן מאליו. עם זאת יש לציין כי במהלך השנים הלך והתרופף הקשר, כשב-2010 הפסיקה פייסבוק להשתמש ברשת הפרסום של מיקרוסופט, ועברה לעבוד ישירות מול המפרסמים.

שירות בינג של מיקרוסופט נחשב למנוע החיפוש השני בפופולאריות שלו בעולם אחרי גוגל כמובן, כשמדי חודש עושים בו שימוש מעל ל-350 מיליון משתמשים שונים. הצעד האחרון של פייסבוק עלול לפגוע במנוע החיפוש של החברה ולדרדר אותו למקום השלישי בין מנועי החיפוש בעולם, מקום בו נמצא כרגע מנוע החיפוש של יאהו, שעומד על 300 מיליון משתמשים חודשיים.

GEEKAWARDS 2014 BANNER

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "פייסבוק עושה אנפרנד למיקרוסופט; מפסיקה להשתמש בבינג"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אדם
Guest

הדבר היחיד שמחפשים בבינג זה גוגל

wpDiscuz

תגיות לכתבה: