פייסבוק בוחנת פרסום באמצעות מילות חיפוש

הרשת החברתית הגדולה בעולם מנסה למצוא אפיקים חדשים למסחר את המידע שאספה על המשתמשים, ובקרוב תציג תוצאות חיפוש ממומנות.

מקור: תמונת מסך מאתר החברה, עיבוד תמונה

פייסבוק, החברה הציבורית שאחראית על הרשת החברתית הגדולה בעולם הנושאת את שמה, נמצאת בשלבי בחינה של תוצאות חיפוש ממומנות. לפי החשיפה בטקקראנץ’, תוצאות ממומנות אלו יופיעו כאשר המשתמש מנסה לחפש דף של חבר או מותג, ויאפשרו ללקוחותיה של פייסבוק לשלם כסף עבור החשיפה גם בין תוצאות החיפוש המיידי.

מחזרת אחרי המפרסמים

השירות החדש של פייסבוק יאפשר למפרסמים לשבץ מודעות בהתאם למילות חיפוש החשובות להם. למשל, מתחרים באותו תחום יוכלו לשלם לפייסבוק כדי לשים הפניות אל דף הפייסבוק שלהם כתוצאה מממונת, גם כאשר המשתמש מחפש את המתחרה הישיר שלהם.

מבחינת המפרסמים, מדובר באפיק השקעה חדש ומעניין, שמזכיר לא מעט את השירותים המקבילים של מנועי החיפוש הגדולים, כמו השירות של גוגל. לפי הפרטים שנחשפו, העלויות שייגבו מהמפרסמים יהיו, ככל הנראה, על-בסיס כמות הקליקים, כך שהמפרסם יוכל לקבוע מראש מכסה לתשלום ולא לעבור אותה.

עבור פייסבוק, מדובר באפיק הכנסה חדש, המאפשר לה למסחר עוד יותר את הרשת החברתית. המהלך הוא המשך ישיר למגמה שהחלה כבר לפני מספר שנים, כאשר החברה החלה לשלב פרסומות בצורה מסיבית בין דפי התוכן. לאחרונה, וודאי שמתם לב שהיא גם החלה לדחוף פרסומות בין פרטי התוכן עצמם.

פרסומות בתוך הפרופיל שלכם

כך, למשל, תוכלו לראות בין העדכונים השונים שבקיר שלכם, או טיימליין למי שעדכן, מודעות ועדכונים ממומנים. למשל, אחד הנפוצים הוא פרסום של “ידיעה פופולרית”, שכמובן ממומנת על-ידי המפרסם שלה, שתופיע בין העדכונים של החברים שלכם.

בנוסף לאלה, פייסבוק עדכנה בשבועות האחרונים את עמודת הפרסומות הסטטיות שבצידי הפרופיל שלכם. מודעות אלה שהיו עד כה מותאמות לפרופיל שלכם ושל חברים שלכם שודרגו, וכעת הן דינמיות, ונטענות מחדש תוך כדי גלילה של דף הפרופיל שלכם למטה ולמעלה, ואינן ממתינות עוד לטעינה מחדש של הדף כולו. כך, יכולה פייסבוק לחשוף אתכם ליותר פרסומות ולוודא שכל פרסומת מקבלת את חלון החשיפה שהיא התחייבה אל מול המפרסמים.

לא תרצו לעזוב את פייסבוק

למרות הדימיון הרב בין השירות החדש של פייסבוק לבין השירות הוותיק של גוגל, האם יש לגוגל באמת מה לחשוש מהמהלך? עדיין לא ברור, זאת משום שפייסבוק מנסה למצוא דרכים חדשניות למסחר את המאגר העצום שהיא מחזיקה על כמיליארד משתמשים מרחבי העולם. ככל שהיא תמצא מגוון רחב יותר של דרכים להשתמש במאגר לצרכים מסחריים, היא תוכל להשיא לבעלי מניותיה יותר רווחים, ולקדם את האסטרטגיה הכללית שלה – להביא למצב בו את כל הגלישה שלכם באינטרנט תעבירו בתוך פייסבוק, ולא תזדקקו לדבר מבחוץ.

בהקשר זה נציין, כי פייסבוק כבר הצליחה לעשות כברת דרך בדרכה לממש את אותה אסטרטגיה. היום היא כבר מציעה שירותי טלפוניה, שיחות צ’אט טקסטואליות, שיחות אודיו ווידאו עם סקייפ, שירותי שמיעת מוזיקה, מייל פנימי, שירותי הודעות IM, מידע על כל החברים שלכם ועל מרבית תחומי העניין שלכם ועל המותגים שחשובים לכם.

וידאו: פייסבוק בחיים האמיתיים

נדב דופמן-גור

עו”ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: