כמה עולה הסטטוס שלכם והאם פייסבוק מוכרת אותו?

הנציבות האירופית התלוננה כי פייסבוק מוכרת את המידע האישי של המשתמשים לחברות פרסום חיצוניות וכתוצאה מכך מכריחה את הרשת החברתית לבקש את אישור המשתמשים לקבלת המידע עליהם

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

אם התפטרתם מהעבודה, נפרדתם מחברתכם או שהחלטתם לצאת לטיול – סביר להניח שעדכנתם את המידע על גבי אחת מהרשתות החברתיות שלכם. אך האם אי פעם חשבתם רגע לפני הפרסום, מי עוד מלבד חבריכם חשוף למידע? לטענת הנציבות האירופאית, פייסבוק מוכרת מידע זה לחברות פרסום. אך האם יש אמת בהאשמה?

חיים חברתיים

הנציבות האירופית, המתפקדת כמעיין ממשלה של האיחוד האירופי התלוננה במהלך סוף השבוע האחרון כי רשתות חברתיות ככלל ופייסבוק בפרט מוכרות את המידע הפרטי והאישי של המשתמשים לחברות פרסום חיצוניות. לטענתה, הרשתות החברתיות אוגרות מידע מגוון אודות המשתמשים כגון העדפות פוליטיות, מגדר, אמונות דתיות או אפילו היכן המשתמשים נמצאים בכל רגע נתון – ובכוונתה להפסיק זאת.

במסגרת כתבה שהתפרסמה במגזין The Telegraph הבריטי, טענה הנציבות כי פייסבוק משתמשת בתוכנה מתקדמת כדי לאסוף את המידע המדובר ישירות מהפעילויות השונות של המשתמשים על גבי הרשת החברתית ומוכרת אותו למפרסמים – כדי שיוכלו לייעד את הפרסומות לקהל הרצוי.

בעקבות חששותיה מפני ההשלכות הנוגעות לפרטיות המשתמשים וחשיפתם לגורמי צד שלישי, הורתה הנציבות שהחל מחודש ינואר על המשתמשים יהיה לאשר את אסיפת המידע (Opt-In), אחרת למפרסמים לא תהיה גישה אליו. פייסבוק מצידה מכחישה את ההאשמות. דובר החברה טען כי היא אינה משתפת את שמות המשתמשים עם המפרסמים, ללא אישור ספציפי מידי המשתמש. כמו כן, מעולם לא מכרה החברה מידע פרטי לחברות צד שלישי.

האם זה נכון?

משתמשים רבים מוצאים כי המודעות המופיעות בפייסבוק אכן מיועדות אליהם וכוללות בין היתר את הגיל שלהם, המצב המשפחתי ואפילו האם עובדים כרגע או מובטלים. אך אתם יכולים להיות רגועים, שכן בעת יצירה מודעה חדשה באפשרות המפרסמים לבחור את קהל היעד שלהם על פי גילאים, תחומי עניין, מצב משפחתי, שפות דיבור ועוד. כך שבמטרה לייעד פרסומות אל קהל יעד מסויים, פייסבוק יכולה להשתמש באלגוריתם פנימי כדי לדעת לאיזה משתמש להציג את המודעה הנכונה.

מצד שני, אין ספק שלפייסבוק, כמו גם לגוגל פלוס ואפילו לטוויטר יש הרבה מאוד מידע על המשתמש הממוצע – ובמידה ואחת הרשתות תהיינה מעוניינות למכור מידע כזה, מדובר במכרה זהב עבור מפרסמים וכל חברת צד שלישי המעוניינת לייעד את מוצריה לאנשים ספציפיים. בין אם חששותיה של הנציבות האירופית מוצדקות או לא, אין ספק שלאפשר למשתמשים לבחור מי יכול לגשת למידע שלהם הוא צעד מבורך שהיה צריך להעשות לפני תקופה ארוכה. עדיף מאוחר מאשר אף פעם, בטח כשזה נוגע לפרטיות שלכם.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "כמה עולה הסטטוס שלכם והאם פייסבוק מוכרת אותו?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ענת
Guest

ואולי זה גם הזמן שהמשתמשים יחשבו פעמיים לפני שהם מפרסמים מידע מסוים בפייסבוק… הרי החברים “האמיתיים” שלנו, בניגוד לאלו הווירטואלים, אמורים להיות מעודכנים “בעולם האמיתי” ולא דרך הפייסבוק…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: