פייסבוק תוקפת את אפל: פיצ'ר הפרטיות החדש שלכם יחתוך לנו את ההכנסות בחצי
החל מ-iOS 14, יידרשו בעלי אייפון לאשר מרצונם לפייסבוק לעקוב אחרי המספר המזהה שלהם (IDFA). בפייסבוק מזהירים שהצעד יגרום לפגיעה דרמטית בהכנסות שלה ממשתמשי האייפון
אפל נמצאת בחודשים האחרונים תחת ביקורת מתמשכת מצד חברות ענק בעולם הטכנולוגיה בעקבות עמלת 30% שהיא גובה על כל רכישה בחנות האפליקציות שלה. עתה גם פייסבוק מצטרפת למתקפה, אבל בגלל סיבות אחרות לגמרי.
אפל – אבירת הפרטיות?
פייסבוק אומרת כי השינויים שאפל הולכת ליישם במדיניות הפרטיות שלה בגרסה הקרובה של מערכת ההפעלה iOS – הצפויה להגיע ככל הנראה בחודש הבא – יכולים לפגוע אנושות במודל הרווח שלה. זאת מכיוון שהם לא יאפשרו לחברה לייצר פרסומות המותאמת אישית למשתמשים ב-iOS 14 ללא אישורם. על פי פייסבוק, שינוי המדיניות של אפל יכול לחתוך את רווחיה מפרסום בכ-50%.
במסגרת השינויים הצפויים ב-iOS 14, פייסבוק וחברות פרסום אחרות לא יוכלו להשתמש במידע שאספו מ"מזהה הפרסום" של המשתמשים (פרופיל ייחודי למשתמשי iOS המשמש לפרסום מטורגט, א.א.) מבלי לקבל את אישורם המפורש לכך.
בעקבות המהלך של אפל, כל חברות הפרסום ייאלצו החל מהעדכון החדש לבקש את רשותם של המשתמשים לעקוב אחרי פעולותיהם ברשת כדי לייצר להם פרסומות אישיות – ורק מלקרוא את המשפט הזה אתם יכולים לשער כמה באמת יזרמו עם הרעיון וילחצו "היי, למה לא?".
בפוסט בבלוג של פייסבוק על השינוי נכתב כי "בסופו של דבר, למרות מיטב מאמצינו, העדכון למערכת ההפעלה של אפל יכול לפגוע ב-Audience Networks ברמה שבה לא יהיה הגיוני להציע ללקוחות את השימוש בו ב-iOS 14". מהציטוט ניתן להניח כי כל משתמשי אפל שיעדכנו את מערכת ההפעלה שלהם יוכלו, על הנייר, לחמוק מפרסום מטורגט תחת זרועות הפרסום של פייסבוק.
החשש של ענקית המדיה החברתית לא נובע רק מהעובדה שהיא צריכה את המידע עבור הפרסומות בפלטפורמה שלה, אלא מתוך העובדה שהיא מוכרת לאפליקציות שונות את המידע שנאסף ממזהי הפרסומות הללו כדי לייצר פרסומות מטורגטות אישית באפליקציות חיצוניות דרך חטיבת Audience Networks שלה.
אך פייסבוק לא היחידה להיפגע, המהלך של אפל צפוי לפגוע גם בעסקי הפרסום של גוגל – ספציפית בחטיבת AdMob שלה לפרסום מטורגט באפליקציות בניידים – ובחברות נוספות המשתמשות במזהי הפרסום (או IDFA) של המשתמשים כדי למכור פרסומות במובייל. על פי Financial Times הפגיעה ברווחים של פייסבוק ושאר חברות הפרסום בעקבות השינוי במדיניות אפל יכולה להגיע למאות מיליוני דולרים.
הגב
33 תגובות על "פייסבוק תוקפת את אפל: פיצ'ר הפרטיות החדש שלכם יחתוך לנו את ההכנסות בחצי"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
איזה שטות הם יעשו שמי שלא מאשר לא יכול להכנס לאפליקציה ואז כולם יאשרו
לא צריך את האפליקציה כדי לגלוש לפייסבוק. ממילא האפליקציה מחורבנת ביותר.
שטויות, בדפדפן זה מרגיז.
האלטרנטיבה זה פשוט לא להשתמש באפליקצייה של פייסבוק, אני אישית כבר שנים שנכנס לפייסבוק דרך הדפדפן
בעעעיעי
טוב מאד , נקווה שאפל לא תיכנע ,נמאס מהארגון ריגול הזה
אין לי אפקליציה של פייסבוק אבל יש לי וואצאפ ששייכת לפייסבוק ,
ויש חשש סביר שהם מעבירים מידע מהתכתבויות בוואצאפ ,
בנוסף וואצאפ מבקשת אישור למיקרופון + מצלמה + SMS כך שהם יכולים לרגל גם שלא בזמו השימוש באפליקציה
אין פה מה להיכנע ואין פה בכלל מלחמה. אפל קיבלה החלטה שידוע עליה כבר כמה חודשים ופייסבוק מחוייבת לדווח על כך כי היא חברה ציבורית.
לא רק פייסבוק תיפגע, כל חברה שמבוססת על פרסום תיפגע.
עדיף לשלם על אפליקציה שאתה מעוניין בה ושלא מוכרת את נתוניך למי-יודע-מי.
אתה זוכר שאף אחד לא אוהב פרסומות, כן? מה אכפת לי ממפרסמים, אני לא רוצה אותם בתוכן שלי בכל מקרה.
על טלגרם שמעת? מסתבר שאפשר אחרת
אם יש לך אייפון אז אתה יכול לאשר לווטסאפ להשתמש במיקרופון ומצלמה רק כשהאפליקציה בפרונט
יש מכות!
מקווה שאנדרואיד תעשה זאת גם בהקדם
גוגל היא חברת פרסום ככה ש……לא סביר שיקרה בקרוב.
אם היא תצליח להחריג את האפליקציות שלה מהדרישה או תניח שמשתמשים יתנו לאפליקציות שלה אישור, אז היא תשמח לעשות את זה כדי לפגוע במתחרות.
הדרך הכי טובה להחליש את הדיקטטורה שנקראת פייסבוק,
היא למחוק את המשתמש שלכם משם.
כל כך נכון ומדוייק,
פייסבוק מעלה חלחלה כשאני שומע את השם שלה.
יששששש בשורות משמחות הלוואי שפייסבוק תימחק
בהתחלה לא היה לי ברור למה הטון הכללי של הכתבה מאשים את אפל… אבל אז ראיתי מה הכתב. תעשה לנו טובה תפסיק לכתוב כתבות על אפל אם אתה לא מסוגל לכתוב בצורה אובייקטיבית.
הפי'צר הזה מבורך ביותר. הוא מחזיר למשתמשים את הכוח והידע על מי ניגש לנתונים שלהם ללא רשות. וכבר ראינו שאפליקציות נתפסו על חם שהם גונבות מידע מהclipboard ללא כל צורך או הגיון.
אני לא מסכים אוטומטית עם כל מה שאפל עושים אבל בהקשר הזה הם התוצאה היא לטובת המשתמש.
השאלה היחידה זה האם אפל בעצמה משתמשת בפיצר
אני קורא את הכתבות כאן רק כדי להחכים מתגובות כאלו ולהבין מה באמת הולך דרך התגובות. תודה
אני בשם בדוי בפייסבוק ללא חברים ואין לי שום אפליקציות של החברה
ממליץ לכולם
אני קניתי כובע מנייר כסף, שייפתי את אצבעות שלי שימחקו הטביעות אצבע, נטשתי את המשפחה שלי, עברתי לגור במערה, עשיתי השתלת מח עצם מכמה אנשים שיהיה לי כמה סוגי DNA שונים, ואני לוקח באופון קבוע סמי הזיה, ככה שאפילו אני לא יודע איפה אני נמצא ב99 אחוז מהזמן.
למה: "כובע מנייר כסף"? כי הוא עף לגובה?
אפשר גם לזהות אותך לפי הקרנית, אז אל תשכח לנקב את העיניים עם דוקרן קרח. עדיף מחוץ למערה בגלל הלכלוך.
הגיע הזמן
שאלה למבינים בתחום האפליקציות. באנדרואיד יש אופציה לעשות opt out personalized ads או משהו כזה – זה לא אותו דבר? זה אומר שהם לא מקבלים את המידע עליך כדי שיוכלו לשלוח פרסומות מותאמות? כמו כן יש אפשרות לעשות reset למזהה הזה.
אשמח להבין מה ההבדלים.
המהלך של פייסבוק צריך להיות פשוט – להוריד את האפליקציה שלהם מחנות האפליקציות של אפל. אני בטוח שהלקוחות של אפל לא יהיו מרוצים שלא ניתן להתקין אפליקציית פייסבוק על המכשירים של החברה.
זה לא רק פייסבוק – כל אתר תוכן שמתפרנס מפרסומות, כמו האתר הזה עלול להיפגע.
הגדרות הפרטיות החדשות מוטמעות בדפדפנים.
המשמעות של פגיעה בהכנסות היא פחות תוכן חינמי ויותר תוכן בתשלום!
אני משתמש באפל בדיוק בגלל שיש שם יותר פרטיות