פייסבוק תוקפת את אפל: פיצ’ר הפרטיות החדש שלכם יחתוך לנו את ההכנסות בחצי

החל מ-iOS 14, יידרשו בעלי אייפון לאשר מרצונם לפייסבוק לעקוב אחרי המספר המזהה שלהם (IDFA). בפייסבוק מזהירים שהצעד יגרום לפגיעה דרמטית בהכנסות שלה ממשתמשי האייפון

מקור: Pexels

אפל נמצאת בחודשים האחרונים תחת ביקורת מתמשכת מצד חברות ענק בעולם הטכנולוגיה בעקבות עמלת 30% שהיא גובה על כל רכישה בחנות האפליקציות שלה. עתה גם פייסבוק מצטרפת למתקפה, אבל בגלל סיבות אחרות לגמרי.

אפל – אבירת הפרטיות?

פייסבוק אומרת כי השינויים שאפל הולכת ליישם במדיניות הפרטיות שלה בגרסה הקרובה של מערכת ההפעלה iOS – הצפויה להגיע ככל הנראה בחודש הבא – יכולים לפגוע אנושות במודל הרווח שלה. זאת מכיוון שהם לא יאפשרו לחברה לייצר פרסומות המותאמת אישית למשתמשים ב-iOS 14 ללא אישורם. על פי פייסבוק, שינוי המדיניות של אפל יכול לחתוך את רווחיה מפרסום בכ-50%.

במסגרת השינויים הצפויים ב-iOS 14, פייסבוק וחברות פרסום אחרות לא יוכלו להשתמש במידע שאספו מ”מזהה הפרסום” של המשתמשים (פרופיל ייחודי למשתמשי iOS המשמש לפרסום מטורגט, א.א.) מבלי לקבל את אישורם המפורש לכך.

בעקבות המהלך של אפל, כל חברות הפרסום ייאלצו החל מהעדכון החדש לבקש את רשותם של המשתמשים לעקוב אחרי פעולותיהם ברשת כדי לייצר להם פרסומות אישיות – ורק מלקרוא את המשפט הזה אתם יכולים לשער כמה באמת יזרמו עם הרעיון וילחצו “היי, למה לא?”.

בפוסט בבלוג של פייסבוק על השינוי נכתב כי “בסופו של דבר, למרות מיטב מאמצינו, העדכון למערכת ההפעלה של אפל יכול לפגוע ב-Audience Networks ברמה שבה לא יהיה הגיוני להציע ללקוחות את השימוש בו ב-iOS 14”. מהציטוט ניתן להניח כי כל משתמשי אפל שיעדכנו את מערכת ההפעלה שלהם יוכלו, על הנייר, לחמוק מפרסום מטורגט תחת זרועות הפרסום של פייסבוק.

החשש של ענקית המדיה החברתית לא נובע רק מהעובדה שהיא צריכה את המידע עבור הפרסומות בפלטפורמה שלה, אלא מתוך העובדה שהיא מוכרת לאפליקציות שונות את המידע שנאסף ממזהי הפרסומות הללו כדי לייצר פרסומות מטורגטות אישית באפליקציות חיצוניות דרך חטיבת Audience Networks שלה.

אך פייסבוק לא היחידה להיפגע, המהלך של אפל צפוי לפגוע גם בעסקי הפרסום של גוגל – ספציפית בחטיבת AdMob שלה לפרסום מטורגט באפליקציות בניידים – ובחברות נוספות המשתמשות במזהי הפרסום (או IDFA) של המשתמשים כדי למכור פרסומות במובייל. על פי Financial Times הפגיעה ברווחים של פייסבוק ושאר חברות הפרסום בעקבות השינוי במדיניות אפל יכולה להגיע למאות מיליוני דולרים.

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

33 תגובות על "פייסבוק תוקפת את אפל: פיצ’ר הפרטיות החדש שלכם יחתוך לנו את ההכנסות בחצי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יריב
Guest

איזה שטות הם יעשו שמי שלא מאשר לא יכול להכנס לאפליקציה ואז כולם יאשרו

יוש
Guest

לא צריך את האפליקציה כדי לגלוש לפייסבוק. ממילא האפליקציה מחורבנת ביותר.

אסף
Guest

שטויות, בדפדפן זה מרגיז.

שם כלשהו
Guest

האלטרנטיבה זה פשוט לא להשתמש באפליקצייה של פייסבוק, אני אישית כבר שנים שנכנס לפייסבוק דרך הדפדפן

אסף
Guest

בעעעיעי

דוד
Guest

טוב מאד , נקווה שאפל לא תיכנע ,נמאס מהארגון ריגול הזה
אין לי אפקליציה של פייסבוק אבל יש לי וואצאפ ששייכת לפייסבוק ,
ויש חשש סביר שהם מעבירים מידע מהתכתבויות בוואצאפ ,
בנוסף וואצאפ מבקשת אישור למיקרופון + מצלמה + SMS כך שהם יכולים לרגל גם שלא בזמו השימוש באפליקציה

ASD
Guest

אין פה מה להיכנע ואין פה בכלל מלחמה. אפל קיבלה החלטה שידוע עליה כבר כמה חודשים ופייסבוק מחוייבת לדווח על כך כי היא חברה ציבורית.
לא רק פייסבוק תיפגע, כל חברה שמבוססת על פרסום תיפגע.

תומר
Guest
ההרשאות האלה הם הרשאות מובנות מאוד! מצלמה= לצלם תמונות וסרטונים שמע= להקליט הודעות קוליות וכו… אתם מפחדים יותר מדי מאסיפת הנתונים של פייסבוק וגוגל, אבל בסופו של דבר זה הדבר הכי טוב שיש כי וואטזאפ לא היו מתקיימים בלי זה (לפחות לא בחינם) ועוד הרבה יישומים אחרים בנוסף לכך צריך לחשוב גם על המפרסמים, תחשוב שאתה מפרסם פרסומת כלשהיא ומישהו שבכלל לא מתעניין במוצר שלך יקבל את הפרסומת הזאת, מה שיקרה זה שהמשתמש לא יקבל פרסומת שתעניין אותו והמפרסם משלם סתם כסף על מישהו שבכלל לא מתעניין במוצר שלו, ככה גם מפתחי האפליקציות יקבלו פחות כסף בגלל שלא נכנסים לפרסומות… Read more »
יוש
Guest

עדיף לשלם על אפליקציה שאתה מעוניין בה ושלא מוכרת את נתוניך למי-יודע-מי.

אור
Guest

אתה זוכר שאף אחד לא אוהב פרסומות, כן? מה אכפת לי ממפרסמים, אני לא רוצה אותם בתוכן שלי בכל מקרה.

תומר
Guest

על טלגרם שמעת? מסתבר שאפשר אחרת

אמיר
Guest

אם יש לך אייפון אז אתה יכול לאשר לווטסאפ להשתמש במיקרופון ומצלמה רק כשהאפליקציה בפרונט

One Nose
Guest

יש מכות!

שם כלשהו
Guest

מקווה שאנדרואיד תעשה זאת גם בהקדם

ASD
Guest

גוגל היא חברת פרסום ככה ש……לא סביר שיקרה בקרוב.

One Nose
Guest

אם היא תצליח להחריג את האפליקציות שלה מהדרישה או תניח שמשתמשים יתנו לאפליקציות שלה אישור, אז היא תשמח לעשות את זה כדי לפגוע במתחרות.

תמיר
Guest

הדרך הכי טובה להחליש את הדיקטטורה שנקראת פייסבוק,
היא למחוק את המשתמש שלכם משם.

מהנדס בתעשייה ויזם
Guest
מהנדס בתעשייה ויזם

כל כך נכון ומדוייק,
פייסבוק מעלה חלחלה כשאני שומע את השם שלה.

אלי
Guest

יששששש בשורות משמחות הלוואי שפייסבוק תימחק

בצל כחול
Guest

בהתחלה לא היה לי ברור למה הטון הכללי של הכתבה מאשים את אפל… אבל אז ראיתי מה הכתב. תעשה לנו טובה תפסיק לכתוב כתבות על אפל אם אתה לא מסוגל לכתוב בצורה אובייקטיבית.

הפי’צר הזה מבורך ביותר. הוא מחזיר למשתמשים את הכוח והידע על מי ניגש לנתונים שלהם ללא רשות. וכבר ראינו שאפליקציות נתפסו על חם שהם גונבות מידע מהclipboard ללא כל צורך או הגיון.
אני לא מסכים אוטומטית עם כל מה שאפל עושים אבל בהקשר הזה הם התוצאה היא לטובת המשתמש.

מי צודק
Guest

השאלה היחידה זה האם אפל בעצמה משתמשת בפיצר

יואב
Guest
חצי מההכנסות? שיהיה ברור – זה *בכלל* לא פוגע בהכנסות של פייסבוק מהאפליקציות שלה, שזה רוב ההכנסות שלה במובייל. למה? מכיוון שבכולן אנחנו עושים לוגין, ואז אין בעיה לטרגט אותנו במדיוק. גם את כל מי שעושה לוגין בדפדפן. כל התיקון של IOS14 הוא לבקש רשות למזהה שדומה ל-Tracking Cookie, וזה רלוונטי אך ורק איפה שאין לוגין, שזה ב-Audience Networks (אפליקציות צד 3 שמריצות בתוכן פרסום מטורגט). איך זה עובד? ברגע שאני נכנס לאיזה משחק שמשתמש ב-AN של פייסבוק, פייסבוק מנסה להתאים בין זיהוי המכשיר ל-לוגינים שנעשו קודם על אותו המכשיר לאחת מהאפליקציות שלה. עכשיו היא לא תוכל לעשות את זה… Read more »
דוד
Guest

אני קורא את הכתבות כאן רק כדי להחכים מתגובות כאלו ולהבין מה באמת הולך דרך התגובות. תודה

שם טוב
Guest

אני בשם בדוי בפייסבוק ללא חברים ואין לי שום אפליקציות של החברה
ממליץ לכולם

קדימה צעד
Guest

אני קניתי כובע מנייר כסף, שייפתי את אצבעות שלי שימחקו הטביעות אצבע, נטשתי את המשפחה שלי, עברתי לגור במערה, עשיתי השתלת מח עצם מכמה אנשים שיהיה לי כמה סוגי DNA שונים, ואני לוקח באופון קבוע סמי הזיה, ככה שאפילו אני לא יודע איפה אני נמצא ב99 אחוז מהזמן.

סתם מישהו שקצת מבין
Guest
סתם מישהו שקצת מבין

למה: “כובע מנייר כסף”? כי הוא עף לגובה?

ששי ששון
Guest

אפשר גם לזהות אותך לפי הקרנית, אז אל תשכח לנקב את העיניים עם דוקרן קרח. עדיף מחוץ למערה בגלל הלכלוך.

אאבבגג
Guest

הגיע הזמן

אנדרואיסט
Guest

שאלה למבינים בתחום האפליקציות. באנדרואיד יש אופציה לעשות opt out personalized ads או משהו כזה – זה לא אותו דבר? זה אומר שהם לא מקבלים את המידע עליך כדי שיוכלו לשלוח פרסומות מותאמות? כמו כן יש אפשרות לעשות reset למזהה הזה.
אשמח להבין מה ההבדלים.

יצחק כהן
Guest
ב”ה פייסבוק וגוגל חיים על גניבה ורמאות המשתמשים מה שלא מובן לי בסיפור מדוע אפל צריכים לבצע את המהלך הזה ולא הרגולטור ??. לדעתי צריך לחייב כל חברה (כולל את אפל) להציג למשתמש בצורה פשוטה, ע”פ מבנה רשימה שהמדינה תכתיב להם ולהציג למשתמש במבנה אחיד, מה בדיוק הם לוקחים, מה הפעולות שהם מבצעים, כמה הם מרוויחים עלי תמורת המידע הפרטי שלי, וכמובן מה המידע עצמו כולל עיון מהיר, וכן שליטה למחיקה טוטאלית אם המשתמש רוצה בכך (כולל מהגיבויים שלהם), וחברה שלא תעמוד בסטנדרט הזה תתבע במליונים אנשים מוכנים לשלם כדי לא לתרום מידע פרטי ואישי שאין לך מושג מי באמת… Read more »
בתם אחד
Guest

המהלך של פייסבוק צריך להיות פשוט – להוריד את האפליקציה שלהם מחנות האפליקציות של אפל. אני בטוח שהלקוחות של אפל לא יהיו מרוצים שלא ניתן להתקין אפליקציית פייסבוק על המכשירים של החברה.

אחד
Guest

זה לא רק פייסבוק – כל אתר תוכן שמתפרנס מפרסומות, כמו האתר הזה עלול להיפגע.
הגדרות הפרטיות החדשות מוטמעות בדפדפנים.
המשמעות של פגיעה בהכנסות היא פחות תוכן חינמי ויותר תוכן בתשלום!

עופר
Guest

אני משתמש באפל בדיוק בגלל שיש שם יותר פרטיות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: