מגבירה אכיפה: פייסבוק החלה להסיר תמונות Cover

במהלך סוף השבוע האחרון החלה פייסבוק בפעולת אכיפה מוגברת, שגרמה להסרה של תמונות קאבר רבות מדפי הפרופיל של המשתמשים. הסיבה? הצגת תוכן פרסומי והפרת זכויות יוצרים

מקור: צילום מסך

במהלך סוף השבוע האחרון משתמשי פייסבוק רבים החלו לשים לב כי תמונת הקאבר, המעטרת את ראש עמוד הטיימליין שלהם, נעלמה – ובמקומה מופיעה תמונה ריקה. למרות שהתמונות הוסרו ללא התראה מוקדמת או הסבר, פייסבוק לא מחקה אותן לחלוטין מחשבונו של המשתמש, והשאירה את התמונות הללו באלבום Cover Photos.

כעת, מסתמן כי הרשת החברתית החליטה להגיב בצורה אגרסיבית אל מול משתמשים המציגים תמונות פרסומיות או כאלה המוגנות בזכויות יוצרים והמוצגות בדפי הפרופיל של משתמשים פרטיים.

אתר Mashable היה בין הראשונים שדיווח על הסיפור והוסיף כי לאחר שהוסרה תמונת הקאבר של אחד מכתביה, שהציגה תמונה מסדרת הטלוויזיה Doctor Who, בעת ניסיון להעלות תמונה חדשה הופיעה הודעה המציינת כי על המשתמש לבחור תמונה ייחודית מחייו הפרטיים שתופיע בראש הטיימליין. בנוסף, ציינה ההודעה כי תמונת הקאבר לא נועדה לפרסום או קידום מוצרים, והמשתמש מתבקש לא להציג תוכן פרסומי, תוכן המוגן בזכויות יוצרים או תוכן הנמצא בשימוש על ידי משתמשים אחרים ברשת החברתית.

מצמצמים את התחרות

למרות שמשתמשים שתמונותיהם הוסרו לא קיבלו הודעה על כך, דובר מטעם פייסבוק הסביר כי המדיניות של הרשת החברתית לגבי תמונות בכלליות ותמונות קאבר בפרט לא השתנתה. כלומר, בתנאי השימוש של פייסבוק רשום בפירוש שתמונת הקאבר צריכה להיות ייחודית וכזאת המייצגת את דף המשתמש, ולא תוכן פרסומי או כזה המקדם דפים ומוצרים אחרים.

בחודש מרץ האחרון הציגה פייסבוק את הטיימליין לעמודים עסקיים, ואפשרה לבעלי עסקים ומותגים להציג את עצמם לקהל המשתמשים בצורה הרבה יותר ויזואלית מבעבר – באמצעות הצגת תמונת קאבר מעניינת ויצירה אינטרקציה רחבה יותר עם אותם משתמשים. כחלק מהשקת הטיימליין העסקי, החליטה פייסבוק לצמצם את השימוש במותגים עבור משתמשים פרטיים – ולהבהיר כי דפי הפרופיל מיועדים להצגת תמונות אישיות ופרטיות, ולא מסחריות או מוגנות בזכויות יוצרים.

אחת הסיבות האפשרויות לאכיפה המוגברת שהחלה בסוף השבוע האחרון, היא הכרזתה של פייסבוק על השקת רשת פרסום לאתרים חיצוניים – וככל הנראה הרשת החברתית אינה מעוניינת לאפשר למותגים או עסקים “לגייס” משתמשים פרטיים למטרות קידום, אלא מעוניינת שהכסף והאמצעים ישארו בכיס שלה.

לחילופין, ייתכן כי המהלך נובע מתביעה או תלונה על הפרת זכויות יוצרים שהגיעה ממותג אחד ויחיד, שגרם לרשת החברתית להבין כי קיימת פרצה משמעותית בדפי הפרופיל של המשתמשים ועליה להתחיל לשים לב למה הם מפרסמים – ולדאוג שהמשתמשים יציגו את התמונות האישיות שלהם, ולא “ישאלו” תמונות ממאגר פרסומי קיים.

בשורה התחתונה, במידה ובעמוד הפרופיל שלכם מתנוססת תמונה פרסומית או כזאת המפרה זכויות יוצרים, אנו ממליצים לכם לבדוק אם היא עדיין מופיעה שם, או שכבר הוסרה מבלי ששמתם בכלל לב – ולדאוג שהתמונה הבאה לא תעצבן את צוקרברג ויחידת הפקחים שלו, שלא תמצאו את עצמכם ללא תמונות או גרוע מכך, חסומים לחלוטין מהרשת החברתית.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: