הדרך הטובה ביותר למכור אונליין: Facebook Remarketing

הדרך הטובה ביותר לפרסם אונליין כבר לא ממש שמורה לגוגל אלא למי שהפכה לאחת ממתחרותיה המובילות בעולם הטכנולוגי. כך תנהלו שיווק ממוקד, יעיל וחסכוני ברשת החברתית.

facebook shutterstock

הפוסט נכתב על-ידי גידי אדלרסברג, מנהל תוכן וקהילות בבלונד 2.0.

אתם נוסעים באיילון עם מלא שלטי חוצות מסביבכם. שמתם לב איך השלטים מתחלפים כל שבוע-שבועיים? חברות ענק מוציאות המון כסף רק בשביל לקבל שבריר שניה מתשומת הלב שלכם. גם חצי מבט נחשב להצלחה. אבל רוב הפרסומות האלו לא ממש רלוונטיות עבורכם, כי הרי אי אפשר לפרסם את בר רפאלי בכל שלט באיילון. שיטות הפרסום האלו, שבליבם נעוץ עקרון של פיצוי על אקראיות החשיפה על-ידי חשיפה לקהל רחב מאוד, הן נחלת העבר בעידן הרשתות החברתיות. פייסבוק היא לאין שיעור הפלטפורמה החזקה ביותר בימינו להנעת מכירות אונליין באמצעות מדיה חברתית. היום יש לנו טכנולוגיה שמאפשרת להגיע ישירות למעגל הרלוונטי ביותר של קהל היעד שלנו, והגיע הזמן לצאת מאיזור הנוחות שהכרנו ולהתחיל להשתמש בה יותר.

זה לא רק שפרסום עם רימרקטינג בפייסבוק (או למען הסדר הטוב, Facebook remarketing) יביא את המודעה שלכם לקהל הכי ספציפי שיש. מדובר פה על הרבה מאוד כסף שנחסך על חשיפות מיותרות מראש. ועדיין, רוב המפרסמים בפייסבוק מייעדים את המודעות שלהם למאות אלפי (ולפעמים מיליוני) משתמשים, ועסוקים בלהחזיק אצבעות שהמודעה תעשה את דרכה כמעט במקרה למישהו רלוונטי. חצאי אחוזים של רלוונטיות נחשבים למרבה האירוניה כלא רעים בכלל בעולם הסטטיסטי האפל של שיטות פרסום מסורתיות שכאלו.

ככה מגבירים מכירות אונליין באפקטיביות

בקצרה, שיטת הרימרקטינג עוזרת לכם לחשוף את המודעות שלכם בפייסבוק אך ורק לאנשים שאתם יודעים בוודאות שביקרו באתר שלכם, נחשפו למותג שלכם ואפילו צפו במוצר ספציפי. עם עבודת פילוח נכונה של סוגי המוצרים והתאמת קריאייטיב הולם למוצר, תגלו שיטה שעושה פלאים למכירות שלכם אונליין.

גוגל היו הראשונים ליישם שיטת פרסום ברימרקטינג עם Google AdWords. זהו מנגנון פרסום זהה לחלוטין שמציג מודעות גוגל מטעם מותג מסוים רק למשתמשים שביקרו באתר של אותו המותג על-גבי מודעות display של אתרי צד שלישי למיניהם. אבל כאן בדיוק נכנסת לתמונה הדומיננטיות המוחצת של פייסבוק במונחי נתונים ברמת האינדבידואל ובוודאי במונחי זמן שהות באתר, ומנצחת את גוגל ביעילות ובעלות של קמפיין רימרקטינג באלגנטיות רבה.

המספרים מדברים

קמפיין פייסבוק של חברת Yourway מוכיח בדיוק את זה. מדובר באתר תיירות באנגלית שפונה לשוק הבינלאומי, שאחד ממוצרי הליבה שלו הוא סיורים מודרכים. הקמפיין פולח כך שהמודעות ייחשפו אך ורק למשתמשים שביקרו בעמודי הסיורים היומיים של החברה, והמודעות נכתבו ועוצבו ייחודית למוצרים האלו בדיוק. כך מתקבל קמפיין שבו מתקיים זיווג מושלם בין המודעה לצופה במודעה. כל משתמש בוודאות היה באתר של החברה, ראה סיור יומי מסוים, ולאחר מכן נחשף למודעה על אותו המוצר ממש ישר בניוזפיד שלו. יותר מכך, המשתמש נחשף למודעה הזו עשרות פעמים, והפנים את זהות המותג והמוצרים שהוא מציע באופן יסודי.

your way to israel

התוצאות, כפי שאפשר לראות, הן די מדהימות. החברה כרגע משלמת פחות מ-2 דולר עבור הזמנה שהושלמה בהצלחה עבור סיור יומי ממשתמש שנחשף בוודאות למודעת הפייסבוק של הקמפיין. אלו עלויות פרסום שנשמעות כמעט דמיוניות לוותיקים בעולם הפרסום. מדובר בפי 20 פחות ממה שהחברה רגילה לשלם עבור פעילות מקבילה ב-Google Adwords. בסדר גודל של אלפי משתמשים, הכדאיות הכלכלית הנ”ל הופכת לחסרת תקדים.

facebook remarketing

מדובר בהשקעה של עבודה רבה. הרבה יותר פשוט להפיץ פוסט לקהל רחב, לשפוך תקציבי ענק, סתם כי אפשר, ולהתפאר באחוזי המרה שכל התולדה שלהם אינה אלא תוצר של ערימות כסף שיכלו ללכת למקום נכון יותר, למשל – המוצר עצמו. אבל זה הצד היפה בשיווק – אוסף פעולות קטנות ופשוטות שנשקלו בקפידה ומתואמות היטב יעבדו בצורה נהדרת לכל המפרסמים, קטנים וגדולים כאחד. בחירת הקהל הנכון, ניסוח ועיצוב התוכן המותאם עבורו, מעקב אחר המרות באופן מדויק ואופטימזציה יסודית של הקמפיין – כל אלו משימות שדורשות זמן ומחשבה, אבל היתרון הגלום בהן הוא עניין עובדתי ומובטח.

במקום לפרסם את המודעה שלכם לקהל בגודל של עשרות, מאות אלפים ומיליונים של משתמשים שכמעט בוודאות ידפדפו אתכם הלאה, נראה שכדאי יותר להגיע ל-257 אנשים במינימום תקציב ולחולל קסם של ממש. מי שישתמש בפייסבוק רימרקטינג בחכמה צפוי לשיפור משמעותי במכירות שלו, וטוב מאוחר מאף פעם לא.

קרדיט תמונה: facebook via shutterstock

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 תגובות על "הדרך הטובה ביותר למכור אונליין: Facebook Remarketing"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רוברט גולד
Guest

נו באמת! 8(!) מכירות?? כמות הזמן וההשקעה (והתשלום ליועצים) בספק אם משתלם ללקוח הנ”ל. רימרקטינג נועד לאתרים גדולים, אתרים קטנים מוטב שישקיעו בהגדלת קהל ההפצה דרך AdWords ואמצעים לגיטימים אחרים.

חוצמזה תודה על כתבה מעמיקה ונרחבת והשוואתית.

גידי
Guest

הי רוברט,

תודה על הפרגון. לגבי כמות המכירות, מה לעשות – חוקי הטבע אומרים שלא כל חברה יכולה להיות ענקית שמוכרת אלפי מוצרים ביום. ישנם המון עסקים קטנים ובינוניים שגם כמויות קטנות יכולות להיות מאוד משמעותיות עבורן, והמקרה הנ”ל הוא ללא ספק אחד מהם, במיוחד אם לוקחים בחשבון את הרווח הנכנס לחברה מכל המרה כזו. העלות השקועה הקבועה של הקמת מערך הרימרקטינג תצדיק את עצמה עם הזמן ככל שהחברה תשיג יותר ויותר המרות כתוצאה מהקמפיין.

עומר
Guest

כדי לעשות רימרקטינג בפייסבוק אני חייב כלי צד שלישי?
אני לא רואה אפשרות כזאת דרך הניהול בפייסבוק…
אני צודק?

גידי
Guest

הי עומר,

אתה בהחלט יכול להקים מערך רימרקטינג בעצמך.

ניתן ליצור קהל בעמוד “Audiences” שמופיע בסגרל הניווט השמאלי במערכת ניהול הקמפיינים שלך בפייסבוק.

בהצלחה!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: