מכה את התחזיות: פייסבוק מציגה הכנסות של 1.8 מיליארד דולר

המהלכים האחרונים של פייסבוק בשנה וחצי האחרונות בתחום המובייל מניבות לה בדיעבד עלייה גדולה ברווחים והכנסות עצומות ממודעות פרסום ברשת החברתית.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

פייסבוק, מפעילת הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם פרסמה אתמול (ד’) את הדו”חות הכספיים שלה לרבעון השני של שנת 2013. הכנסות החברה ברבעון האחרון עומדים על 1.813 מיליארד דולרים, כמעט 200 מיליון דולרים יותר מתחזיות האנליסטים אשר ניבאו לרשת החברתית הכנסות של 1.618 מיליארד דולרים. כתוצאה מהדו”חות הרבעוניים המוצלחים, המנייה של פייסבוק זינקה ב-16.7 אחוזים אל 30.95 דולרים למנייה נכון לסוף יום המסחר האחרון.

כמו כן, מדובר בעלייה מההכנסות ברבעון הקודם, אשר עמדו על 1.46 מיליארד דולרים ובזינוק משמעותי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שם פרסמה פייסבוק הכנסות של 1.184 מיליארד דולרים. נתון משמעותי נוסף שראוי להתייחס אליו, אשר חווה גידול יחסית זניח לרבעון הקודם הוא מספר המשתמשים ברשת החברתית, העומד כיום על 1.15 מיליארד משתמשים וגדל בכ-40 מיליון משתמשים לעומת הרבעון הקודם. החברה סיפרה כי למרות החשש לאיבוד משתמשים צעירים כתוצאה מעליית קרנן של אפליקציות כגון SnapChat ודומיה, זה לא מנע מ-61 אחוזים (כ-700 מיליון משתמשים) לבקר ברשת החברתית על בסיס יומי – עלייה של 3 אחוזים בהשוואה לכמות המשתמשים הפעילים ברבעון המקביל אשתקד.

מקור: flickr, cc-by-jon_bedford

מקור: flickr, cc-by-jon_bedford

חזקים בזכות המובייל

אך גולת הכותרת בדו”חות הכספיים היא ללא ספק, ההכנסות של פייסבוק מפרסום במובייל אשר חוו עלייה משמעותית, כאשר 41 אחוזים מכלל ההכנסות של הרשת החברתית ממודעות הגיעו מתנועה בסמארטפונים ובטאבלטים. מדובר בעלייה של 11 אחוזים לעומת הרבעון הקודם, שם אחוז ההכנסות ממודעות פרסום במובייל עמדו על 30 אחוזים ועלייה של 18 אחוזים לעומת הרבעון האחרון של 2012, שם אחוז ההכנסות מפרסום במובייל עמד על 23 בלבד. מארק צוקרברג, מנכ”ל ומייסד פייסבוק מסר כי “עשינו התקדמות גדולה בחודשים הראשונים של השנה, ראינו צמיחה חזקה ומעורבות מעבר לקהילה שלנו והשקנו מספר מוצרים מרגשים.”

הוא הוסיף בצורה ספורטיבית למדי כי החברה החלה לקצור חלק מההשקעות במוצרים מסוימים רק במהלך ה-18 חודשים האחרונים, בעיקר בכל מה שקשור לגרסה הניידת של הרשת החברתית. “אנחנו נמצאים בכושר טוב ויכולים להרשות לעצמנו לשחק קצת יותר התקפי”, סיפר צוקרברג בשיחת ועידה שהתקיימה ביום רביעי עם אנליסטים. צוקרברג מתכוון בעיקר לעובדה שפייסבוק החלה להזרים מסרים שיווקיים היישר לתוך ה-News Feed החדש של המשתמשים ובניגוד לגוגל ויאהו, שם מחירי המודעות דווקא ירדו, עלות הפרסום בפייסבוק עלתה בשיעור של 13 אחוזים בתקופה האחרונה.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: