פייסבוק נגד אפל נגד פייסבוק: עליית מדרגה בקרב על הפרסומות

ענקית המדיה החברתית פרסמה מודעה נגד מדיניות הפרטיות של אפל, כהמשך לקרב שהתחיל כבר באוגוסט האחרון. כל אחת מהן טוענת שהיא מגינה על האזרח הקטן. מי תנצח?

מקור: Pexels​

קרבות בין ענקיות טכנולוגיה הן לא דבר זר לנו, אבל נראה שבפייסבוק החליטו לקחת את החזית עם אפל שלהם לשלב הבא ופרסמו מודעה של עמוד שלם בעיתונים גדולים (כן, יש כאלה ואנשים עדיין קוראים אותם) נגד הענקית מקופרטינו. אבל מה הסיפור בכלל?

בפרק הקודם של צוקרברג נגד קוק

המערכה הספציפית בין השתיים החלה באוגוסט האחרון ונעה סביב תחום מאוד חשוב לפייסבוק והוא כמובן הפיר-סו-מות. הרשת החברתית שהיא גם אחת מענקיות הפרסום באינטרנט החלה לתקוף את אפל לקראת שינוי במדיניות הפרטיות של אפל שהיה אמור לצאת לפועל עם עדכון הגרסה ל-iOS 14.

השינוי המדובר ימנע ממפרסמים, כמו פייסבוק, להשתמש במידע שאספו מ”מזהה הפרסום”” (או IDFA) של המשתמשים – שהוא פרופיל ייחודי למשתמשי iOS המשמש לפרסום מטורגט – מבלי לקבל את אישורם המפורש לכך (opt-in, א.א.).

בפייסבוק טענו אז כי השינוי של אפל יוביל להפסדים של כחצי מההכנסות שלה מפרסום דרך חטיבת Audience Networks שהיא מפעילה ועל פי דיווחים, ההפסדים של פייסבוק ושאר חברות הפרסום יכולים להגיע למאות מיליארדי דולרים בעקבות המהלך.

המודעה של פייסבוק נגד אפל | מתוך עמוד הטוויטר של @DaveStangis

ומה עכשיו?

אז מתברר שאם אפל החליטה שהיא אבירת הפרטיות (סוג של) עם המהלך שימנע ממפרסמים לקבל גישה למידע של משתמשי iOS מבלי רשותם, אז פייסבוק תהפוך לאבירת העסקים הקטנים. לפי המודעה שפרסמה הקרב שלה נגד אפל הוא בכלל קרב בשם של אותם עסקים קטנים שלא יוכלו להגיע ללקוחות בגלל המהלך של אפל.

“למרות שהגבלת האופן שבו פרסומות מטורגטות יעבדו אכן משפיע על חברות גדולות יותר כמונו, השינויים הללו יהיו הרסניים עבור העסקים הקטנים”, כתבו פייסבוק במודעה שהתפרסמה בניו יורק טיימס, וושינגטון פוסט והוול סטריט ג’ורנל. בפייסבוק טענו עוד שפרסומות שאינן מטורגטות על סמך מידע אישי של משתמשים יפגעו במכירות של העסקים הקטנים בעד 60%.

לטובת פייסבוק יצוין כי היא אכן מאפשרת גם לעסקים קטנים לחשוף את עצמם עם מודעות בתקציבים נמוכים יחסית, בוודאי בהשוואה למדיות מסורתיות אחרות כמו טלוויזיה, רדיו ועיתונות – שעל המודעה הזו סביר להניח שפייסבוק שילמה לא מעט.

מה יש לאפל לומר בנושא?

באפל ממש לא שתקו נוכח המודעה הבולטת של פייסבוק והגנו על ההחלטה שלהם לשנות את מדיניות הפרטיות עם עדכוני התוכנה. דובר מטעם החברה אמר לבלומברג כי אפל  “מגינה על המשתמשים שלה” וכי “המשתמשים צריך לדעת מתי המידע שלהם נאסף ומשותף באפליקציות ואתרים אחרים – והם צריכים לקבל את היכולת להחליט אם זה לאפשר זאת או לא”.

הדובר מסר עוד כי “שקיפות המעקב של אפליקציות אחרי המשתמשים ב-iOS 14 לא דורשת מפייסבוק לשנות את הגישה שלה למעקב אחר משתמשים ויצירת פרסומות מטורגטות אישית – הוא רק דורש מהם לתת למשתמשים את הבחירה”. כלומר, פייסבוק תוכל להמשיך לטרגט משתמשים ולהנגיש להם מודעות מותאמות אישית, בתנאי שהמשתמשים יאשרו שהם מעוניינים בכך.

במהלך שאפשר לומר שהוא עוד תחמושת בקרב הזה, אפל הוסיפה לחנות האפליקציות שלה “תוויות פרטיות” המראות איך כל אפליקציה עוקבת אחרי המשתמשים – כשהתווית של אפליקציית פייסבוק ל-iOS נמשכת על פני כמה עמודים ובהן כל המידע שהאפליקציה אוספת על המשתמשים בה.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

7 תגובות על "פייסבוק נגד אפל נגד פייסבוק: עליית מדרגה בקרב על הפרסומות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שם כלשהו
Guest

אם כל החוסר אהבה שלי לאפל אם היא תעשה את המהלך אתחיל לשקול ברצינות לקנות אייפון, למרבה הצער לאנדרואיד יש חולשה ענקית והיא שאנדרואיד הוא תחת גוגל וגוגל לעולם לא יעדיפו את פרטיות הלקוחות על הכנסות מפרסומות.

שם כלשהו 2
Guest

גם אני

Avv
Guest

קיים באנדרואיד מזמן, זה נקרא advertising ID ואפשר לבטל אפשרות מעקב וגם לאפס אותו.

עידו
Guest

זה כבר נעשה. זה קיים בכל המכשירים של אפל החל מלפני כמה חודשים. עם כמה שאפל יכולה להיות מגעילה על דבר אחד אין וויכוח: בניגוד לרוב החברות, אתה לא המוצר שלהם. אצל אפל אתה תשלם יותר, כן, אבל כל עוד תשלם המכשירים שלך יעבדו כמו שעון, יהיו מעודכנים גם אחרי ארבע שנים (עם מק – גם עשור ויותר) ויחשבו בשבילך וישמרו עלייך. עכשיו צריך לבחור, אקוסיסטם סגור ויקר אבל מגן ומתקדם מאין כמוהו, או מכשירים בזול ובהתאמה אישית אבל שאתה המוצר והם עושים עלייך ניסויים ופרסומות. אני מכבד כל בחירה, רק צריך להבין שזה המצב

איל ג
Guest

בכל פעם שנדמה לך שאפל או גוגל או מיקרוספט עושים משהו לתועלתך ולא לתועלתם בלבד הרי שנדדת לממלכת החלומות
מומלץ לנחות חזרה ולהטיל ספק במניעים של אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות

גיורא
Guest

מקווה שאפל יעיפו גם את האפליקציה הזבל שלהם.
פייסבוק חברה שלא מייצרת כלום ולא עונה על שום צורך ממשי, היא אשכרה חברה זבל.
לעומת חברות אחרות כמו גוגל שהן חברות תוכנה שמביאות לנו הרבה כלים שימושיים ובחינם. פייסבוק אשכרה לא מביאה כלום וגם דברים טובים אחרים היא הרסה כמו וואסאפ.

אדי
Guest

שיחשפו איך הם עוקבים אחרי המשתמשים של אפל מיוזיק ודוחפים להם אחרי זה קידומים בתשלום בחנות של אייטונס ומיילים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: