פיייסבוק מציגה: קידום סטטוסים, גם לחברים

פייסבוק החלה לגלגל עדכון חדש המאפשר למשתמשים לקדם לא רק את הסטטוסים של עצמם, אלא גם את הסטטוסים של חבריהם.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

פייסבוק החלה לגלגל עדכון חדש, המאפשר למשתמשים לקדם לא רק את הסטטוסים של עצמם, אלא גם את סטטוסים של חבריהם. כך למעשה יכולים המשתמשים לעזור לסטטוסים, תמונות או שיתופים של חברים להגיע אל קהל גדול יותר מבעבר, ולהביע את תמיכתם המלאה בנושא המדובר.

נכון להיום, סטטוס המפורסם בפייסבוק זמין בממוצע לכ-16 אחוזים מחבריו של המשתמש, בעקבות מגוון סיבות שונות כגון אינטרקציה מועטה, שעות הפרסום, חברים מרובים ועוד. קידום הסטטוס יעניק לו דחיפה ווירטואלית, כך שיגיע אל כמה שיותר חברים – וגם אל כאלה שבאופן רגיל לא היו נחשפים לתכנים המפורסמים על ידי המשתמש המדובר.

למען מטרה טובה

העדכון החדש, שהושק במאי 2012 ורק עכשיו משוחרר לכלל משתמשי הרשת החברתית, נועד במטרה לעזור למשתמשים מסויימים לעזור לחבריהם. לדוגמה, במידה ואחד מחבריכם החליט לרוץ ריצת מרתון למטרה מסויימת וזקוק לכספים, חבר אחד החליט לעזוב את הדירה הנוכחית ונואש למצוא אחת חדשה או במידה ואחד מחבריכם זקוק לעזרת הציבור על מנת לפתור בעיה אישית – תוכלו להביע את תמיכתם לא רק באמצעות לייק, אלא גם באמצעות חשיפת הפוסט אל קהל גדול יותר מבעבר, על חשבונכם.

כמובן שעבור קידום הפוסט של חבריכם תתבקשו לשלם, כאשר המחירים נקבעים על פי מיקומו הגיאוגרפי של המשתמש ועל פי קהל היעד הפוטנציאלי שעתיד להחשף למודעה, כאשר הממוצע עומד על כ-7 דולרים לקידום. פייסבוק מבהירה כי תכבד את הגדרות הפרטיות של הפוסט המקורי, כך שבמידה והפוסט זמין לחברים בלבד, יגיע אל יותר חברים, ובמידה והוא פומבי – יוכל להגיע גם אל חבריו של מקדם הפוסט, כאשר המחיר ישתנה בהתאם.

לא מתחשבים בחברים?

בעוד שישנם הרבה צדדים חיוביים לעובדה שכעת אנו יכולים לקדם את הפוסטים של חברינו, עלינו לחשוב גם על הצד השלילי. כעת, כל תמונות הכלבים העזובים, הילדים שזקוקים נואשות ללייקים על מנת שאמא או אבא ירכשו להם אייפד אחד, או הסטטוסים הקוראים למיליון משתמשים ללחוץ לייק על מנת שמארק צוקרברג יחליף את הלוגו של פייסבוק יהפכו להיות לא רק מעצבנים, אלא גם בעלי ההזדמנות להופיע הרבה יותר בפיד שלכם, מבלי שתוכלו להתחמק מכך.

אך הבעיה המשמעותית ביותר בעדכון החדש, היא שאינכם זקוקים לאישור החבר על מנת לקדם את הפוסט שלו. כלומר, חברים יוכלו לקדם תמונות מביכות, סטטוסים שנכתבו ברגעים קשים או שיכורים במיוחד ואפילו לקדם את אותם סטטוסים שנכתבו כשחבריכם השאיר את חשבון הפייסבוק שלו ללא השגחה – מבלי שזה יהיה מודע לכך. בנוסף, גם לאחר הקידום לא יוכל כותב הסטטוס המקורי מי החבר שהחליט לקדם את התמונה על חשבונו.

בעוד שהעדכון רק החל להתגלגל ועתיד להגיע גם למשתמשים המונים פחות מ-5,000 חברים ומנויים יחדיו, כאשר במהלך השבועות הקרובים עתיד להגיע לשלל משתמשי הרשת החברתית, אנו ממליצים לפייסבוק לחשוב טוב טוב על הבעיות הרבות המגיעות ביחד עם עדכון זה, ואולי לשקול לבקש אישור גם מהצד המקודם, למרות שמבחינתה מדובר על מעשה יפה וחברי במיוחד.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: