חדש בפייסבוק: הוספת תחרויות בדפי המותג

פייסבוק משנה את תנאי השימוש של עמודי המותג שלה, ומאפשרת מעתה לעסקים גדולים וקטנים ליצור תחרויות ישירות על הטיימליין שלהן.

שינויים בדפי המותג. מקור: יח"צ

שינויים בדפי המותג. מקור: יח”צ

פייסבוק משנה את מדיניות הקידום בדפים ממותגים, ופותחת את האפשרות ליצור תחרויות ישירות על ה-Timeline של דף המותג. במסגרת המדיניות החדשה יוכלו הדפים לערוך תחרויות המבוססות על מספר לייקים, כמות תגובות וכדומה ואף להציע מבצעים, מבלי להשתמש בחברות צד שלישי על מנת לעשות זאת.

קידום ממומן בצורה פשוטה

עד היום, במידה ודף מותג רצה לקדם את עצמו ברשת החברתית באמצעות תחרות כזו או אחרת, היה עליו לפנות אל שירותי צד שלישי שתמורת תשלום פתחו לו טאב מיוחד בדף, שם התרכזה כל הפעילות התחרותית. לאור העובדה שמדובר בתהליך מעט מסובך הדורש ידע, התחרויות בפייסבוק היו זמינות רק לעסקים גדולים המסוגלים לממן זאת, כאשר העסקים הקטנים היו צריכים להסתפק בפוסטים שנונים וקהל מעריצים נאמן.

כעת, במטרה להעניק גם לאותם עסקים קטנים אפשרות לקדם את עצמם, החליטה פייסבוק לשנות את מדיניות התחרויות שלה. בבלוג הרשמי של פייסבוק לעסקים כתבה החברה כי עדכנה את תנאי השימוש בדפי מותג ברשת החברתית, וכעת עסקים מכל סוג וגודל יכולים ליצור ולנהל קמפיינים בפייסבוק.

השינוי המשמעותי ביותר אותו הציגה הרשת החברתית, הוא ביטול הצורך באפליקציות צד שלישי על מנת לבצע תחרויות. כלומר, החל מעכשיו דפים יוכלו ליצור ולנהל תחרויות ישירות על גבי הטיימליין, בעמוד הראשי של דף המותג, ובכך למעשה להגדיל את החשיפה לכל מי שרק נכנס לעמוד, גם אם זה לצורך כתיבת תלונה.

במסגרת המדיניות החדשה, המשתמשים יוכלו להרשם לתחרות באמצעות תגובות או לייקים על פוסט מסויים, להרשם באמצעות שליחת הודעה אל דף המותג וכמובן להשתמש באלמנט המוכר ביותר ברשת החברתית על מנת לבחור את המנצחים או מספר הלייקים.

חשוב להבהיר כי עסקים עדיין אינם יכולים לנהל את התחרויות על גבי הטיימליין האישי של המשתמש, ובמטרה לשמור על הפיד האישי נקי פייסבוק אוסרת על דפים לתייג או לעודד תיוג של משתמשים. כלומר, דף יכול לבקש מקהל האוהדים שלו לשלוח שמות למוצר חדש במטרה לזכות בפרס, אך הוא אינו יכול לבקש מקהל האוהדים לתייג את עצמו או את חבריו בתמונות של מוצר חדש במטרה לזכות בפרס.

היכונו לביאת הספאם

שינוי המדיניות מצד פייסבוק עתיד לפגוע בכמה וכמה חברות שביססו את העסק שלהן על ייצור תחרויות וטאבים מיוחדים עבור דפי מותגים ברשת החברתית. בעוד שבעלי הדפים עדיין יוכלו להשתמש בחברות צד שלישי על מנת ליצור תחרויות ולקדם מידע, סביר להניח שרובם יעדיפו לעשות זאת בעצמם – גם אם אין להם מושג מה הם עושים.

כאן אגב, מגיעה הבעיה הגדולה ביותר במדיניות החדשה: יצירת תחרויות בשיטה החדשה זולה משמעותית מאשר שימוש בחברה חיצונית, מה שבוודאי יגרום לכל מותג ליצור תחרות כזו או אחרת במטרה לקדם את עצמו. לצד ההצפה ההמונית של תחרויות שיראו לא אטקרטיביות לקהל המשתמשים, סביר להניח שבעלי הדפים והמשתמשים עצמם לא יטרחו לקרוא את תנאי השימוש עד סופם, והם יקבלו עידוד לשתף ולתייג את חבריהם במטרה לזכות במוצר נחשק.

נכון לעכשיו כל מה שאנו יכולים לעשות הוא להמתין ולראות כיצד בעלי הדפים והמשתמשים יגיבו לשינוי במדיניות, והאם התחרויות החדשות אכן יצליחו למשוך את המשתמשים כפי שעשו בעבר חברות צד שלישי – בזמן זה, אנו צפויים לראות הרבה מאוד פרסומים על גבי הפיד שלנו, וחשוב להיות סבלניים כלפי חברינו שבסך הכל רוצים מכשיר סמארטפון או טאבלט חדשים.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "חדש בפייסבוק: הוספת תחרויות בדפי המותג"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יואב
Guest

האם ידוע לכם אם עדין צריך להוסיף תקנון תחרות גם בתחרות שאני מעלה בוול?
אם כן היכן אני יכול לקבל דוגמאות לתקנון שמאושר?

תודה!
יואב.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: