שינוי בפיד הפייסבוק: פחות תכני עמודים לטובת חברים

השינוי בפיד החברתי יעזור למשתמשים לקבל יותר עדכונים מחבריהם ופחות עדכונים מהעמודים אליהם הם מנויים, בערך.

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

פייסבוק מציגה עדכון חדש ברשת החברתית, שהפעם מיועד לעזור למשתמשים. במסגרתו תציע יותר סטטוסים מבוססי טקסט המגיעים מחבריו של המשתמש, ותפחית במספר הסטטוסים המגיעים מהעמודים השונים להם עשו לייק.

תכנים למען תכנים

העדכון המדובר הוא למעשה שינוי באלגוריתם המניע את הפיד המוצג למשתמשים השונים. במסגרתו מעוניינת הרשת החברתית לקדם את התכנים הבסיסיים המגיעים מרשימת החברים של המשתמש, ולהעניק פחות מקום לתכנים כאלה המגיעים מדפים שונים. כלומר, במידה ואחד מחבריו של המשתמש פרסם את הסטטוס היומי המאחל “בוקר טוב”, יש סבירות גבוהה יותר שהוא יופיע בפיד מאשר סטטוס דומה שפורסם על ידי אחד מהדפים להם עשה המשתמש לייק.

בבלוג הרשמי של החברה הסבירה פייסבוק כי המטרה של כל סטטוס ועדכון המגיעים לפיד היא להראות למשתמשים את הסיפורים המעניינים ביותר, בצורה הטובה ביותר שאפשר. על מנת לעשות זאת, מריצה החברה בדיקות שיציעו את החוויה הטובה ביותר לכלל משתמשיה.

באמצעות הבדיקות הללו, מצאה החברה כי כשמשתמשים נתקלים בסטטוסים מבוססי טקסט המגיעים מחבריהם, זה מעודד אותם לכתוב סטטוסים כאלה בעצמם. למעשה, במסגרת הבדיקות הראשוניות של החברה, גילתה הרשת החברתית כי השינוי המדובר הוביל בממוצע ליצירה של כ-9 מיליון סטטוסים חדשים שנכתבו מידי יום.

עם זאת, הבדיקות לא הראו תוצאות כה חיוביות עבור הדפים השונים ברשת החברתית. החברה למדה כי פוסטים המגיעים מדפים מתנהגים בצורה שונה, וכעת בודקת כיצד יכולה לשפר את המצב גם בתחום זה. בינתיים, החליטה פייסבוק לשנות את המצב ולפעול, הפעם, לטובתם של המשתמשים וכתוצאה מכך למעשה להציג להם יותר עדכונים המגיעים מחבריהם.

מה יהיה עם בעלי הדפים?

פייסבוק מסבירה כי כתוצאה מהשינוי המדובר, בעלי הדפים צפויים לראות ירידה בהפצה של הסטטוסים מבוססי הטקסט שלהם, אך הם עשויים לראות עלייה בכל הנוגע למעורבות ולעניין המגיעים מסוגי הסטטוסים האחרים אותם הם יכולים לפרסם, כגון תמונות, סרטוני וידאו וכמובן, קישורים.

השינוי הנוכחי מתקשר ישירות לעדכון הקודם מבית החברה שהוצג בדצמבר האחרון, במסגרתו החלה הרשת החברתית להציג יותר ויותר קישורים למאמרים מאתרי חדשות מובילים, המומלצים בהתאם לדפוסי ההתעניינות של המשתמש.

למעשה, כאשר הדפים השונים משתפים קישורים באמצעות Link-Share, הפוסטים הללו מקבלים הרבה יותר התייחסות מצד המשתמשים ומובילים לעלייה בתגובות, בשיתופים, במספר הלייקים וכמובן בהקלקות על הלינק המדובר.

כלומר, במידה ואתם בעלי עמודים וחוששים מירידה באינטרקציה המגיעה מהמשתמשים, אנו ממליצים לכם לפרסם תכנים וויזואלים ככל האפשר, שבתקווה לא יאבדו בין יתר העדכונים שיופיעו בפיד של המשתמשים השונים.

דוגמה לשיתוף נכון בדפי מותג. מקור: פייסבוק

דוגמה לשיתוף נכון בדפי מותג. מקור: פייסבוק

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "שינוי בפיד הפייסבוק: פחות תכני עמודים לטובת חברים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ניר
Guest

שינוי חיובי!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: