חדש בפייסבוק: איחוד נושאים בפיד

עדכון תצורת הפיד בפייסבוק תחל לאחד נושאים זהים שהוזכרו על ידי החברים ולקבץ אותם יחד. האם מדובר בכלי שיעזור לנו לצרוך יותר מידע, או עוד דרך להשתלט על המידע שלנו?

מקור: צילום מסך מאתר פייסבוק

פייסבוק משנה את אופן התצוגה של ההודעות ב-News Feed ומתחילה לאגד הודעות ממגוון משתמשים בעלות אותו נושא. פעולה מבורכת, או בעיה חדשה לבעלי עסקים בפייסבוק?

עוקפת את המשתמשים

במהלך סוף השבוע האחרון שינתה פייסבוק את צורת התצוגה של ה-News Feed. במידה ומספר חברים דיברו על אותו נושא ולנושא זה יש דף ברשת החברתית, ההודעות מקובצות יחדיו עם קישור לדף עליו הם דיברו, גם אם רק אחד מהמשתמשים תייג את הדף.

נדמה שפייסבוק מודעת לבעיה הקיימת כעת עם עדכוני החדשות שלה. ככל שלמשתמש יש יותר חברים ודפים שהוא עוקב אחריהם, כך יותר קל לו לאבד הודעות שפורסמו. עם קיבוץ הנושאים האוטומטי, החברה בעצם יוצרת מאגר של “נושאים חמים” ומביאה למשתמש את כל ההודעות בנושא מסויים, מקובצות יחדיו – כדי שיוכל לצרוך את כל המידע הרלוונטי המעניין אותו.

התצורה החדשה של פייסבוק מעניקה למשתמשים מידע רב יותר אודות הודעה מסויימת, מבלי לשנות את הסטטוס המקורי שפורסם. גם במידה והנושא הוא שלילי ומדבר על סלידה ממוצר או חברה מסויימת, לפייסבוק אין את היכולת להבחין בין תגובה טובה או רעה – וההודעות יאוגדו יחדיו ויופיעו גם בדף המוצר. כמובן שהמטרה הראשונית של החברה היא לתת דחיפה משמעותית לדפי פייסבוק, אך זה עלול להוביל לחוסר שביעות רצון של בעלי מותגים, שיתחילו לקבל הודעות שליליות על הקיר שלהם בלי אפשרות לשלוט על כך או להמנע מזה.

טוב או רע?

פייסבוק משתמשת בעיבוד שפה טבעית (NLP) על סטטוסים וקישורים שפורסמו ברשת החברתית, על מנת למצוא נושא משותף התואם להודעות. לאחר מכן מחפשת המערכת אם קיים דף באותו נושא ואם אחד מכותבי ההודעות תייג אותו ובמידה וכן, מאחדת את המידע יחדיו. כך, המערכת עוזרת למשתמשים לראות אילו נושאים פופולארים יותר בקרב החברים שלהם, בדומה ל-Trending Topics בטוויטר.

ה-News Feed קיים כבר מספר שנים ומדובר במערכת שעובדת טוב ורוב המשתמשים מרוצים ממנה. כעת, מטרת פייסבוק היא לשפר את חווית המשתמש ולתת לו לצרוך את כל המידע בצורה קלה ונגישה יותר על ידי איחוד ההודעות באותו נושא יחדיו והוספת קישור לדף המוצר, במידה וקיים. המערכת החדשה מנתחת את הנושא וההודעה של פוסט מסויים ומוסיפה אותו לדף ולהודעות אחרות בהתאם. אין ספק שהתכונה החדשה עלולה לעצבן את המשתמשים, שכן פייסבוק בוחרת על דעת עצמה לפרסם את התוכן שלהם בדף הנושא, בין אם התכוונו לכך או לא וכעת נשאר לחכות ולראות כיצד המשתמשים יגיבו לשינוי החדש.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: