הפיד של פייסבוק מתעדכן, האסטרטגיה החדשה מזכירה קצת סחר בסמים [דעה]

מארק צוקרברג רוצה להפוך את פייסבוק למקום הרמוני, חברותי ואוהב? לא היינו בונים על זה. במקום – הוא מנצל את המכורים, המפרסמים שמשתמשים בפלטפורמה כבר שנים כדי לקדם את העסק שלהם לפי התנאים שלו

בחזרה למקורות?

במהלך סוף השבוע האחרון פייסבוק הודיעה על שינוי משמעותי באלגוריתם הניוז פיד שלה שיוביל לכך שנראה יותר תכנים של חברים ומשפחה, ופחות תכנים ציבוריים – ויראליים ככל שיהיו. השינוי נועד לטענתה להחזיר את הרשת החברתית לתכליתה בראשית ימיה – להציע מקום שבו כל אחד יכול לעקוב אחר האנשים הקרובים והחשובים לו, להתעדכן בחייהם ולתקשר איתם. אלו שצפויים להיפגע אנושות הם עמודים שמעלים פוסטים שלרוב לא זוכים למעורבות גולשים בצורת לייקים או תגובות, בעוד שעמודים שמעודדים שיח כמעט ולא יפגעו.

מארק צוקרברג שיתף בדף הפייסבוק שלו בפוסט המנמק את ההחלטה, כאשר לדבריו היא מתבססת על מחקר אקדמי שבוצע. “אנחנו מרגישים אחריות לוודא שהשירותים שאנו מציעים הם לא רק כייפים לשימוש, אלא גם מועילים לרווחתם של אנשים”, כתב צוקרברג. לדבריו, תוצאות המחקר הראו שכאשר אנחנו משתמשים במדיה חברתית כדי להתחבר עם אנשים שחשובים לנו ואכפת לנו מהם, זה מועיל לרווחתנו, וגורם לנו להרגיש פחות בודדים. מנגד לימד המחקר כי קריאה פסיבית של מאמרים או צפייה בסרטונים – גם אם הם משעשעים או אינפורמטיביים – לא ממש מועילה לנו.

האמת מתחת לפני השטח

הרשו לנו “לאמ;לק” לכם את המילים היפות של מארק צוקרברג, שכן ברור לכולנו שהמהלך האחרון לא נובע מכוונות טהורות ופילנתרופיות אלא יתכן ובעיקר משיקולים אחרים, עסקיים יותר. בסופו של דבר, אותו שינוי יגרום לכך שעמודים עסקיים יאלצו להוציא מכיסם הרבה יותר עכשיו על מנת שהתכנים שלהם יגיעו לקהל הרלוונטי, זאת אחרי שנים שבהם הם התרגלו לצורת עבודה מסוימת, ומילאו אחר כל ההוראות והקפריזות שקבעה הרשת החברתית. מדובר בניצול רע של ‘מכורי’ פייסבוק, אותם מפרסמים ומשתמשים שנעזרו בה על מנת לקדם את עצמם ואת העסק שלהם במשך שנים בחינם או בתשלום סמלי. כעת אם הם ירצו ליהנות ‘מכל הטוב הזה’, ולקבל את ‘החומר’ הם יאלצו לשלם כסף והרבה.

אופציה נוספת היא כמובן נטישה המונית של אותם מפרסמים ותיקים, שיאלצו לשנות את כל האסטרטגיה השיווקית שלהם ולחשוב על דרכים חדשות לתקשר עם הקהל שלהם בלי תיווך באמצע. זה יכול להיות באמצעות אפליקציה ייעודית ולא רק אתר שמרבית הטראפיק אליו מגיעה מהפניות בפייסבוק, ניוזלטרים שישלחו בתדירות גבוהה יותר וינסו לזכות בתשומת ליבם של המשתמשים ולבלוט בין כל שאר המיילים הפרסומיים או אולי חיזוק המותג ברשתות חברתיות אחרות ובראשן טוויטר.

בזמן שמניית פייסבוק צונחת, טוויטר ממריאה. מקור: Pixabay

יכול להיות שהמהלך האחרון נועד גם להרגיע את המוני המשתמשים שנטשו את הפלטפורמה בעקבות הפיכתה לגן עדן לתכנים ויראליים ושיווקיים, וההתרחקות שלה ממה שהיא הייתה בראשית דרכה.

ברגע שתכנים מסחריים ושטחיים יעלמו לנו מהפיד – המשמעות היא שגם נבזבז פחות זמן בגלילה אינסופית, שכן כולנו הפכנו פסיביים יותר ברמת השיתופיות בפייסבוק ועברו חלפו להם הימים שבהם שיתפנו באלבומי תמונות עשירים מהטיול האחרון שלנו – וצוקרברג מודע גם לזה. הוא טוען שזה בסדר, ושזו ‘לא הכמות אלא האיכות’, ושבטווח הרחוק זה דווקא יועיל לפייסבוק. ובכן, אנחנו אוהבים את הנימה האופטימית שלו, אבל בטווח הקצר אין ספק שהמהלך לא תורם לרשת החברתית, שכן מנייתה צנחה ב-4% שעות אחרי ההודעה. טוויטר מנגד דווקא מרוויחה מהמצב, כשהמנייה שלה עלתה ב-5% ביום שישי האחרון.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

4 תגובות על "הפיד של פייסבוק מתעדכן, האסטרטגיה החדשה מזכירה קצת סחר בסמים [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
השם שלי קצר מידי
Guest
השם שלי קצר מידי

תכלס פייסבוק זה אתר פרסום ושיווק שאנשים נכנסים עליו כדי לכתוב שטויות שאף אחד לא איכפת לו מהם. עם איכפת לי ממישהו אני אהיה בקשר איתו, אנשים שלא איכפת לי מהם הם חברים בפייסבוק או לינקד אין.
הקטע ששיווק בפייסבוק הוא נהדר להשגת לייקים. הוא חרא למכירות ותמיד היה כזה. לייקים לא דורשים שום מאמץ וזה בדיוק הרמה של משתמש פייסבוק טיפוסי. ברגע שצריך לגעת בארנק הם נעלמים. חברות גדולות מחקו את תקציב הפירסום בפייסבוק ולא ראו שום השפעה על המכירות שלהם. בזבוז כסף.

אורח
Guest

חברה מאוד גדולה בדקה ומצאה שפייספוק אולי מגיעה להרבה מאוד אנשים אבל הפרסום בה לא שווה את הכסף..
מצרף קישור לכתבה שמצאתי ברשת
http://adage.com/article/digital/p-g-decided-facebook-ad-targeting-worth-money/305390

Dan Co
Guest

ושוב אתם מעתיקים בלי בושה ממקורות אחרים ובלי לתת קרדיט..
מה היה אתכם. קצת האמינות שהיתה הולכת ומתדקדקת. וזה מגיע מהרבה כותבים. באמת שחבל.

https://qz.com/1179094/facebook-fb-is-using-an-old-drug-dealer-tactic-to-keep-its-users-hooked-to-news-feed/

יניב
Guest

קראת את הלינק שצירפת או רק את הכותרת?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: