לפייסבוק יש פיד חדש וסודי: בדקנו אותו

בשקט בשקט השיקה פייסבוק פיד חדש ואלטרנטיבי שזמין רק למספר קטן מאוד של משתמשים; הפיד כולל תכנים ועמודים שיעניינו אתכם – אפילו שלא עשיתם להם לייק

הפיד החדש. צילום מסך: גיקטיים

פייסבוק אמנם תחגוג בקרוב 2 מיליארד משתמשים, אבל במקביל להגעה למספר שיא של משתמשים, מנסה הרשת החברתית גם לגרום להם לבלות כמה שיותר זמן באפליקציה. עתה, החלה פייסבוק לבדוק פיד חדש ואלטרנטיבי שנועד לגרום לנו לגלות אנשים ועמודים שלא הכרנו, כדי שנעשה להם לייק ונעקוב אחריהם.

עמודים ותכנים שלא עשיתם להם לייק

ביממה האחרונה החלו לשים לב מספר משתמשים בכל העולם שנוסף להם כפתור חדש באפליקציית הפייסבוק שבסמארטפון שלהם. כלומר, בנוסף לאייקונים המוכרים של כדור הארץ, כפתור הוידאו או האייקון של הניוז פיד הרגיל, נוסף להם כפתור חדש לניוז פיד אלטרנטיבי – כפתור Explore (גילוי). בחלק ממכשירי אנדרואיד הכפתור מופיע בצורת אייקון של טיל-חללית, ובחלקם הוא מופיע בצורת טאב Explore בתחתית המסך – בדומה לממשק ה-UI של האייפונים.

במבט ראשון הפיד החדש נראה בדיוק כמו הפיד המוכר שלנו וכלל בין היתר כתבות מאתרים שונים וסרטוני וידאו. אבל מבט מעמיק יותר בתכנים ובמקורות שלהם גילה שלא עשינו לייק לאף עמוד שהופיע שם. למרות זאת, ממש לא מדובר בבחירה רנדומלית של עמודים, ורובם אכן עסקו בתוכן ובתחומים בהם הבענו עניין בעבר. למעשה, ההרגשה שלנו היתה שכ-90 אחוזים מהעמודים היו רלוונטיים לנו – נתון מרשים.

כדי להגיע לרמת הדיוק הגבוהה הזו, השתמשה כמובן פייסבוק בכל המידע הרב שקיים אצלה וכולל את הלייקים שעשינו לעמודים השונים והתכנים אותם צרכנו; בנוסף, התבססה החברה על תכנים אליהם נחשפנו דרך חברים שעשו לייק. כך שאם חבר שיתף וידאו מ-BuzzFeed וצפינו בו או עשינו לו לייק, רוב הסיכויים שהעמוד של BuzzFeed יופיע בפיד האלטרנטיבי שלנו.

עוד מאפיין מאוד בולט בפיד ה-Explore – כמה לא מפתיע – הוא שאלגוריתם ההמלצות של פייסבוק נותן משקל רב לתוכני וידאו.

סך הכל, לפחות מההתרשמות שלנו, ניכר שמדובר בפיצ’ר בשל מאוד – שלטעמנו ימצא את דרכו אל כלל המשתמשים בקרוב מאוד. עם זאת, חשוב לזכור שפייסבוק עושה כל הזמן ניסויים בתכונות ובפיצ’רים חדשים, שלבסוף לא מוצאים את דרכם למשתמשים.

פייסבוק עושה טאבולה

כאמור, הפיד חדש והאלטרנטיבי יאפשר למשתמשים לגלות עוד עמודים ותוכן שהם לא מכירים עדיין, וכך יגרום להם להישאר עוד קצת באפליקציה. אולם במקביל, הפיד החדש יכול לשמש את פייסבוק ככלי חדש שתציע למפרסמים שלה, כלומר, מפרסמים ישלמו תמורת ההופעה והקידום בו. אם תרצו, מדובר על הגרסה של פייסבוק למנועי המלצות התוכן של אאוטבריין וטאבולה הישראליות.

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

3 Comments on "לפייסבוק יש פיד חדש וסודי: בדקנו אותו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אנונ
Guest

הפסקה האחרונה נכונה מאוד.
יניב – לדעתך זה יגיע למצב של תחרות ישירה..?

אנטי פייסבוק
Guest
אנטי פייסבוק

תפסיקו לאלץ רישום לפסייבוק שנכנסים לאתרים שלכם זה מטרד

תוכן
Guest

לאנונ – אני אישית עובדת בחברת מדיה ואני מקדם תוכן דרך 4 פלטפורמות שונות.
ביום שזה יכנס לפייסבוק אני בשמחה אוותר על הפלטפורמות האחרות (בזירה הישראלית בלבד)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: