פייסבוק מציגה הגדרות פרטיות פשוטות יותר וגם כלי מתחרה ב-TripAdvisor

פייסבוק מציגה כלי חדש שמסביר בצורה ידידותית מה אחרים יודעים עלינו וכיצד ניתן לשנות זאת; משיקה במקביל שירות חדש להמלצות על מסעדות מלונות ואטרקציות בכיכובם של החברים שלנו

מקור: Facebook

מקור: Facebook

נושא הפרטיות היה מאז ומתמיד הנקודה הכואבת ביותר של פייסבוק, ואחת הסיבות המרכזיות לנטישה של משתמשים (יחד עם העובדה שלדור המילניום ממש לא בא לקבל לייקים מסבא והערות מאמא על כל סטטוס). מאז ומתמיד, ובייחוד מאז שהונפקה, מנסה הרשת החברתית לתמרן בין דרישות המשתמשים לפרטיות ובין הרצון לספק את המפרסמים עם פילוחים מדוייקים יותר ויותר מידע על קהל היעד.

עכשיו, פייסבוק מציגה את Privacy Basics, כלי חדש שמסביר למשתמשים, בצורה ידידותית ופשוטה, מה מהמידע שאתם מעלים נחשף ולמי, וכיצד תוכלו לשנות את ההגדרות. במקביל, משנה פייסבוק את תנאי השימוש, וזה ממש לא לטובתנו, ומשיקה מדריך ערים, שיתחרה ב-TripAdvisor וב-Yelp.

הגדרות הפרטיות בשפה שכל אחד מבין

זו לא הפעם הראשונה שפייסבוק מציגה צעדים שנועדו לפשט את הגדרות הפרטיות הכל-כך מורכבות שלה, אולם הפעם ההסברים הם מקיפים והרבה יותר ופשוטים. Privacy Basics הוא למעשה מדריך אינטראקטיבי שעונה על השאלות הנפוצות והמטרידות ביותר של משתמשי פייסבוק. במדריך תוכלו לצפות בהסברים פשוטים ובליווי איורים לא מאיימים כיצד ניתן להסיר תיוגים שלכם, לבחור מי ייחשף לכל סטטוס או תמונה שלכם, לחסום משתמשים אחרים ועוד. המדריך מחולק ל-3 חלקים: מה משתמשים אחרים יודעים עליך, כיצד ניתן לשנות את האינטראקציות בתוך הרשת החברתית ולבחור מה יופיע בפיד שלכם. המדריך זמין ב-36 שפות כאן.

במקביל להכרזה זו, הודיעה פייסבוק גם על שינוי בתנאי השימוש שלה, שנועד לעזור למפרסמים שלה. בהכרזה מודיעה החברה על כך שהחלה בפיילוט של שימוש במיקום המדוייק שלכם, כדי להציע לכם מודעות מדוייקות יותר מהסביבה, או במילים קצת פחות מכובסות, פייסבוק תעביר את המיקום שלכם למפרסמים, לצורך פרסומות ממוקדות יותר, כך שאם תעשו צ’ק-אין בנמל תל אביב, יופיעו לכם פרסומות של מסעדות או אטרקציות באיזור.

שינוי נוסף הוא האפשרות לשלם ישירות מתוך האפליקציה, פשוט על ידי לחיצה על הפרסומת שמופיעה לכם. רוצים לדעת בדיוק איזה מידע אוספת עליכם פייסבוק, היכנסו לכאן, או לגרסה היותר ויזואלית כאן.

המלצות על מסעדות ואטרקציות מחברי הפייסבוק שלנו. מקור: Facebook

המלצות על מסעדות ואטרקציות מחברי הפייסבוק שלנו. מקור: Facebook

צריכים המלצות?הכנסו ל- Facebook Places

לסיום, הכריזה גם פייסבוק על Facebook Places, דף חדש שמרכז את כל ההמלצות וחוות הדעת על מסעדות, מלונות, פאבים, בתי קפה, אטרקציות, מוזיאונים ועוד. בכך נכנסת למלחמה פייסבוק ראש בראש באתרי המלצות כמו Yelp ו-TripAdvisor. היתרון העצום של הרשת, הוא הרלוונטיות של ההמלצות. אם למשל תיכנסו לדף של תל אביב, הדבר הראשון שבו תיתקלו הוא בהמלצות של חברי הפייסבוק (או חברים של חברים).

לטעמנו, מדובר בכלי חשוב ויתרון משמעותי של פייסבוק בבחירת מקומות לינה או מקומות בילוי. כשאנו קוראים ביקורת על מסעדה שנכתבה על ידי חבר שאנחנו מכירים וסומכים עליו (או להיפך), אנחנו יכולים ללמוד על המסעדה הרבה יותר, מאשר המלצה של John_26 מלונדון באתרים אחרים. במובן הזה מאיימת פייסבוק גם על שירותים כמו חברת Gogobot הישראלית.

 

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: