פייסבוק ‘תעניש’ עסקים עם שירות או מוצרים גרועים

פייסבוק רוצה לשפר את חוויות הרכישה של משתמשים דרך פלטפורמת הפרסום שלה, ותתחיל להעניש עסקים שיוצרים חוויות שליליות

תמונה: פייסבוק

פייסבוק לא עושה חיים קלים למפרסמים בשנה האחרונה. לאחר שהיא פגעה בתפוצת הפוסטים של דפים מסחריים, ובכך ניסתה לאלץ אותם לפרסם בתשלום את הפוסטים שלהם כדי להגיע לתפוצה מוכרת, כעת פייסבוק מודיעה כי היא מכניסה כלי חדש לשימוש שעשוי לפגוע בעוד מפרסמים, אבל הפעם, אולי זה לטובה. לפחות לטובת הצרכנים.

יותר מדי תלונות, ולא תוכלו לפרסם יותר בפייסבוק

משתמשים אשר יקליקו על מודעה בתשלום בפייסבוק ויבצעו רכישה יקבלו אפשרות להשאיר חוות דעת על המוצר וחווית הרכישה. לאחר מכן, פייסבוק תאסוף את המידע בצורה אנונימית, ותציג את חוות הדעת הללו לבית העסק בממשק הפרסום בפייסבוק ותאפשר לו לתקן את הטעויות. אם בית העסק ייענה לדרישות הללו, ויתקן את הבעיות עליהן מצביעים הלקוחות, פייסבוק תאפשר לו להמשיך לפרסם. אם יסרב או יתעלם מהבקשות הללו, פייסבוק תגביל את חשיפת המודעות שלו, ובסופו של דבר, אף תפסיק להציגן. בין הבעיות שעליהן לקוחות יכולים להצביע: זמני משלוח, שקיפות בנוגע למדיניות החזרות ועוד.

תמונה: פייסבוק

המטרה של פייסבוק היא כמובן ליצור פלטפורמת פרסום אמינה יותר ולהוציא ממנה את אלו שמנצלים אותה לרעה ומרמים לקוחות, או יוצרים חוויות רכישה מתסכלות ולא מוצלחות. אם לקוח ראה מודעה בפייסבוק, ביצע רכישה, והוא איננו מרוצה ממנה, הוא עלול להשליך את התחושות הללו גם על פייסבוק, וזו כמובן תוצאה שפייסבוק רוצה להמנע ממנה. כל אחד יכול לפרסם בפייסבוק תמורת סכומים נמוכים יחסית, אבל פייסבוק לא בהכרח רוצה את כולם.

בראיון ל-Business Insider, מסבירה האחראית על שיווק בפייסבוק כי: “כשמשתמשים חווים חוויות שליליות, זה משפיע בצורה שלילית על האמון בכל העסקים האחרים שעושים שימוש בפלטפורמה, וזה רע בשביל פייסבוק…המטרה שלנו היא להעניק חוויות אמינות ורלוונטיות יותר עבור המשתמשים שנחשפים לעסקים באמצעות פייסבוק”.

פייסבוק תתחילה ליישם את המדיניות החדשה ברחבי העולם, וכשהיא תגיע גם אליכם, תוכלו להכנס למתחם המודעות בו תראו את המודעות האחרונות שהקלקתם עליהן, ותוכלו לדרג אותן ולתת את חוות דעתכם. למרות שהמדיניות החדשה נשמעת הגיונית, חשוב לזכור שלרוב משתמשים משאירים פידבק שלילי כשהם לא מרוצים ולא תמיד כשהם מרוצים, ולכן פייסבוק צריכה למצוא את האיזון העדין כדי לדאוג שהיא לא מרחיקה עסקים לגיטימיים שנתקלו בכמה לקוחות לא מרוצים.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: